ניהול עובדי שטח הוא אתגר מורכב. בפרט נדרשת מציאת פתרונות יעילים לנושא הנוכחות בעבודה וההימצאות של כל עובד או עובדת במקום שבו הם אמורים להימצא בכל נקודת זמן - כך שהשהות מחוץ למשרד לא תנוצל למטרות אחרות במקום אלה של העסק. כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום זה טכנולוגיות חדשניות מייצרות פתרונות פרקטיים, ובפרט כדאי להכיר את 3 האופציות הבאות:

כלים
אפליקציית נוכחות בסלולר
אפליקציית נוכחות בסלולר

 

אפליקציה ייעודית

פתרון מתקדם אחד לצורך של המנהלים והמנהלות לדעת איפה נמצאים העובדים בכל נקודת זמן הוא אפליקציה ייעודית. חשוב לזכור שהלוקיישן של העובדים לאורך יום העבודה משמש לא רק לפיקוח עליהם, כדי לוודא שהם אכן ממלאים את המשימות שהוטלו עליהם, אלא גם לצורך ייעול ההתנהלות של העסק או הארגון - כדי שאפשר יהיה לשגר את העובד הנכון לכל מקום גם על סמך המרחק שלו מאותה נקודה.

בכל מקרה, לאחר שהעובדים מתקינים את האפליקציה בטלפון הסלולרי שלהם (שבמקרים רבים ניתן להם ע"י הארגון או העסק), ניתן לאכן אותם און ליין על גבי מפה. כמו כן ישנה אפשרות להגביל את האיכון לימים ושעות ספציפיים.

שעון ביומטרי טלפוני

עוד אופציה חדשנית ומדויקת להפליא היא שעון נוכחות ביומטרי טלפוני. מערכת שכזו מאפשרת לזהות את הנוכחות של כל עובד שטח, טכנאי, קבלן וכו' גם על בסיס טביעת אצבע, כלומר באופן ביומטרי, וגם על בסיס טכנולוגיית ה- NFC (כלומר קורא צ'יפים).

חשוב להדגיש שמערכת משוכללת מסוג זה תפעל בהצלחה גם במקומות שיש בהם קשיי תקשורת ואפילו ללא חיבור לאינטרנט. במצב כזה הדיווחים נקלטים במערכת ונשמרים, ואז מועברים (עם נתוני אמת לגבי הזמן) אל המנהלים.

שעוני נוכחות סלולריים גם לטלפונים כשרים

בישראל יש כידוע פלח שוק גדול מאוד של טלפונים כשרים, ללא חיבור לאינטרנט וללא אפליקציות שונות. ככל שהמגזר החרדי מעמיק את ההשתלבות בשוק התעסוקה, כחלק מההשתלבות במרקם החברתי באופן כללי, גדלה החשיבות של פיתוח פתרונות גם עבורם.

בהקשר של ניהול עובדי שטח והבטחת נוכחות במיקום הרצוי, הפתרון הוא שעון נוכחות סלולרי. פתרון זה מבוסס על שיתוף פעולה עם כל המפעילים של רשתות תקשורת סלולריות בישראל (רמי לוי, הוט מובייל, פלאפון, פרטנר, סלקום, 012) - ובדרך זו קבלת דיווחים מדויקים לגבי המיקום של כל עובד בכל נקודת זמן בכל יום עבודה.

דיווחים אלה מאפשרים ניהול יעיל של פרויקטים ומשימות וכן מועברים ישירות למערכות הפקת שכר, כך שגם המרכיב הזה בעסק או בארגון מתנהל במקסימום יעילות.