עם בוא החורף, מזג האוויר החורפי מביא עימו את הרצון לאכול מרק חם, טעים ומשביע, אשר יחמם את הגוף וייצור אווירה נעימה בבית. אין כמו מרק חם בחורף, אשר ניתן למצוא לא מעט סוגי מרקים בריאים וטעמים כגון: מרק ירקות, מרק עדשים, מרק אפונה, מרק חומוס, מרק שעועית, מרק אורז ועוד מגוון רחב של סוגי מרקים שונים שללא ספק מתאימים לחורף. חשוב לדעת שמעבר לעובדה שאין כמו הטעם של מרק איכותי וחם בחורף, למרקים יש יתרונות בריאותיים.

כלים

 

הסגולות הבריאותיות של מרק

כאמור, במרק יש לא מעט סגולות בריאותיות: ראשית כל, הוא תורם נוזלים. בקיץ המודעות לכמות השתייה שאנו צורכים היא גבוהה. מזג האוויר הישראלי הוא חם וקשה לשכוח שצמאים, אולם בחורף לעומת זאת הצורך בשתייה פוחת ובד בבד, בכל בית כמעט מופעל חימום מייבש שיכול לגרום לאובדן נוזלים מבלי שהאדם ישים לב. שתיית מרק מהווה ארוחה אך גם הזדמנות לצרוך כמות גדולה של נוזלים.

מעבר לכך, המרק מכיל לרוב לא מעט ירקות או קטניות אשר מכילים מגוון רחב של ויטמינים ומינרליים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. המרק יכול להיות הזדמנות טובה לצרוך ירקות במבחר גוונים כאשר כל צבע מצטיין בתרומה של ויטמינים ונוגדי חמצון אחרים. ככל שהמבחר גדול יותר כך הסיכוי לזכות במגוון רב יותר של רכיבים תזונתיים שונים גדל.

כמו כן, תוספת של מרק מסייעת להקדים את תחושת המלאות ולצמצם את הכמויות אשר נאכלות בארוחה. המרק תורם לתחושת שובע בשל הסיבים התזונתיים שבו ובשל הנוזלים שבו.

איזה מרקים מתאימים לצמחוניים?

ישנם מרקים שמתאימים יותר לחובבי בשר וישנם מרקים שמתאימים יותר לצמחוניים. מרקים שמתאימים יותר לצמחוניים יכולים להיות: מרק ירקות אשר מבוסס על מגוון ירקות שונים. מרק זה הוא גם טעים, גם משביע וגם מציע לא מעט יתרונות תזונתיים שונים. מעבר לכך, מרק נוסף שיכול להתאים הוא מרק עדשים או כל מרק אחר שמכיל חלבונים כגון: מרק שעועית או מרק חומוס שכן ידוע כי קטניות מהוות תחליף לבשר מבחינת כמות החלבון שיש בהן ומבחינת הוויטמינים והמינרליים שיש בהן. מרק נוסף שיכול להתאים מאוד לצמחוניים הוא מרק פטריות. מדובר על מרק עשיר וטעים שגם בו יש ערכים תזונתיים טובים. אין ספק כי מרקים מהווים מאכל נפלא עבור צמחונים וטבעוניים.

איזה מרקים מתאימים לאוכל בשר?

ניתן למצוא לא מעט מרקים שמתאימים לאוכלי בשר. ראשית כל, מרק ירקות יכול להיות עשיר וטעים הרבה יותר כאשר מוסיפים לו בשר מסוג כלשהו. מעבר לכך, מרק עוף אשר מבוסס על עוף, ירקות ואטריות יכול להתאים מאוד לאנשים שאוכלים בשר. גם מרק שעועית אשר מכיל בשר בבישול ארוך מתאים מאוד עבור אוכלי בשר. מרק שעועית בבישול איטי בתוספת בשר הוא מרק עשיר וטעים מאוד אשר לא מעט אנשים אוהבים. ישנם עוד מרקים שיכולים להתאים לאוכלי בשר וכדאי לחפש מתכונים שיכולים להתאים לכל אדם בהתאם לטעמו האישי.