אם בעבר האסוציאציה הראשונית שהייתה לרובנו אודות החיים בדיור מוגן היא התנדנדות בעצלתיים בכיסא נדנדה מול הטלוויזיה, או לכל היותר משחק קלפים עם כמה חברים, כיום אנו עדים למגמת שינוי אדירה בתחום ההפעלות והבידור בעולם הזה. לא נגזים אם נכנה זאת מהפכה. הדור החדש של בני הגיל השלישי כבר אינו מעוניין להסתגר בעולמו, הוא רוצה ללמוד כישורים חדשים, לחפש אחר הרפתקאות ולהתחבר לעולם שם בחוץ. ואכן, רוב דיירי הדיור המוגן מגלים שיש להם הרבה יותר הזדמנויות לממש את היעדים האלה מאשר שהיו להם אי פעם בביתם. אלו כמה מהפעילויות המרגשות שממתינות כיום לדיירים בקהילות הגיל השלישי.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

לעולם לא מאוחר מדי להרחיב את הידע, האופקים וסל המיומנויות

הרחבת בסיס הידע של האדם היא הערובה הטובה ביותר לשמור על צלילות המחשבה, על תחושת משמעות ועל מצב רוח טוב. כדי להבטיח שאכן כך יהיה, מציעות קהילות רבות הרצאות מעשירות המועברות על ידי גורמים מובילים בתחומי ידע מגוונים. לצד הרצאות נקודתיות, מציעים מוסדות רבים תוכניות ללימודי המשך המותאמים לאורח החיים של בני הגיל השלישי ומאפשרים להם להגיע להישגים אקדמיים ולהרחיב את הידע שלהם בכל גיל.

עם זאת, הפריחה הזו אינה חייבת להיות רק בתחום האינטלקטואלי. עבור קשישים שעבדו קשה כל חייהם רק כדי להתפרנס, גיל הפרישה יכול לפתוח את הדלת לאפיקים יצירתיים חדשים. התנסות בציור, ברישום, בפיסול או במוסיקה, עשוי לאפשר לדיירים רבים לגלות בעצמם כישרונות חבויים וליהנות מפעילות קבוצתית מאתגרת.

להתחבר לגוף ולשמור על הבריאות

תרגול קבוצתי בתנועה, כמו יוגה, טאי צ'י או פלדנקרייז, מהווה דרך נהדרת לשפר את הגמישות ושיווי המשקל, לחזק את השרירים ולהעצים את החיוניות ומצב הרוח. עבור אוכלוסייה שנפילה היא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים שלה, מדובר בפעילות שאינה רק מעשירה ומהנה, היא עשויה להיות אפילו מצילת חיים. בקהילות המובילות בישראל, זמינים לדיירים גם חדרי כושר עם צוות מקצועי ואפילו בריכה. מדובר בנכסים שעשויים לעשות הבדל עצום באיכות החיים של בני הגיל השלישי.

לפגוש מחדש את הטבע וליהנות מהאתגר

אף אחד אינו רוצה לבלות את כל זמנו בבית, גם כשהבית הוא קהילת דיור מוגן תוססת. הקהילות הטובות ביותר מציעות טיולים וטיולים מיוחדים לאטרקציות מקומיות כמו מוזיאונים או קונצרטים, אך לא פחות חשוב מכך, הן מאפשרות לקשישים להתוודע מחדש ליופיו של הטבע על ידי יציאה לשטח. קיימים היום מסלולים רבים בשמורות הטבע הנגישים לקשישים בכל מצב תפקודי.

טיפולי ספא וטיפוח עצמי

לעתים, כל מה שצריך כדי להמשיך ולהרגיש רלוונטיים, זה רק מגע קטן של פינוק וטיפוח. מפדיקור ומניקור ועד לעיסויים וארומתרפיה, צוות קהילות הדיור המוגן המובילות בישראל מציע מגוון רחב של שירותים שמסייעים לדיירים לשמר משטר טיפוח מיטיב ולעבור חוויה מעצימה וחשובה שתאפשר להם להרגיש ולהיראות טוב בכל גיל.

מופעי מוסיקה חיה

למה להסתפק ברדיו הקטן שבחדר כשאפשר ליהנות בכל שבוע ממופע מוסיקלי של מוסיקאים מוכשרים? במרכזי הפעילויות של קהילות הדיור המוגן ניתן ליהנות ממגוון רחב של מופעי בידור וביניהם, גם מופעי מוסיקה חיה. מוסיקה נחשבת כיום לאחד מהאפיקים היעילים ביותר לשימור על התפקוד הקוגניטיבי ומהווה כר פורה לפעילות חברתית משותפת שמגייסת את כולם להשתתף.

לכל אדם בכל גיל, מגיעה הזדמנות להירגע, ללמוד משהו חדש ולמצות את המיטב מחייו. לאחר שנים של עבודה קשה, זוהי ההזדמנות של האדם הקשיש ליהנות מפרי עמלו ולחיות חיים מלאי אתגר ומשמעות. כיום, קהילות הדיור המוגן מספקות בסיס מופלא לפתיחת הפרק הבא בחיים.