אם אתם עובדים מהבית כבר תקופה ארוכה, או שהתחלתם לעבוד מהבית רק לאחרונה, או שאתם במצב של עבודה היברידית – כדאי שתדעו שיש דרכים להוזיל את הוצאות המחייה שלכם ולעשות מהלימון אחלה לימונדה

כלים

 

העולם מתחלק לשני סוגים של אנשים – אלה שקפצו משמחה כשהודיעו להם שמעכשיו עובדים מהבית במקום מהמשרד, ואלה שהצטערו על כך. לא משנה מי אתם בחלוקה הזו, בסופו של דבר אחוזים גדולים מאוד מהמשק אולצו לעבוד מהבית בשלב כזה או אחר במהלך השנתיים האחרונות, ורבים מאיתנו נמצאים בסטטוס הזה גם בימים אלה, אבל גם למי שאוהב לעבוד מהבית, זה לא תמיד כל כך פשוט.

ולכן, אנחנו בוחרים לעשות מהלימון לימונדה – ולראות כיצד העובדה שאנחנו שוהים רוב היום בבית שלנו יכולה דווקא להיות דלת שנפתחת לקראת קיצוץ משמעותי בהוצאות שלנו. קיימות לא מעט דרכים באמצעותן ניתן לחסוך כשכולם בבית רוב היום - באופן טבעי, אנחנו פחות אוכלים בחוץ את ארוחות הצהריים שלנו, מוציאים הרבה פחות על קפה בטייקאוויי בדרך לעבודה וכמובן מבזבזים פחות כסף על דלק.

בנוסף לכך, קיימות עוד דרכים שבהן ניתן – באופן יזום – להפחית בהוצאות משק הבית לאור המצב של עבודה מרחוק או עבודה במודל היברידי. אז בואו נצא לדרך עם כמה פעולות ופעילויות שדורשות מעט מאוד מאמץ, אך יכולות לחסוך לכם הרבה.

ביטוחים

אנחנו נמצאים בבית יותר זמן מאי פעם וכמו הרבה דברים בחיים – יש למצב המסוים הזה משמעות מבחינת ביטוח. לפני הכל, כדאי ואף מומלץ לבדוק שאתם והבית שלכם מבוטחים – ביטוחי בריאות עבורכם ועבור הילדים שלכם וכן ביטוחי תכולת דירה ומבנה עבור הבית שלכם. נצלו את הזמן לעשיית סדר בפוליסות הביטוח שלכם ורכשו כיסויים מתאימים שיבטיחו שכל נזק – לגוף או לרכוש – שיתרחש בשטח הבית, יהיה מכוסה על ידי הפוליסה.

כעת ניתן לפנות לדרך ייחודית לתקופת הקורונה להפחתת ההוצאה על ביטוחים – עדכון ביטוח רכב. מחירו של ביטוח לרכב – ביטוח מקיף, חובה או צד ג' – מבוסס על הסיכון שלוקחת חברת הביטוח. כשהרכב נוסע פחות ועומד בחניה, הסיכון פוחת. מעבר לכך, כיום חלק מחברות הביטוח גם מתחשבות בלקוחות במצב של עבודה מהבית, ומאפשרות להפחית את התשלום על ביטוח הרכב. למעשה, בשיחת טלפון אחת לחברת הביטוח או כניסה אונליין לאתר, ניתן בקלות להוזיל את הפוליסה ולחסוך עשרות שקלים בחודש.

לבשל לעצמנו: גם נהנים וגם חוסכים

מתגעגעים להפסקת צהריים עם הקולגות בשניצליה האהובה עליכם? רוצים בדיוק-בדיוק את הסלט המפנק של בית הקפה שמתחת למשרד? תקופת העבודה מבית היא זמן מצוין להחזיר את עצמנו למטבח ולגלות מחדש את היכולות שלנו. אספו את האישה או את הבעל ואת הילדים ובשלו לכם יחד ארוחה מקורית. ניתן לקחת בתור השראה את המנות האהובות עליכם במסעדות, ולנסות ליצור גרסה משלכם.

מעבר לאפקט של גיבוש משפחתי, בישול בבית הוא זול בהרבה מהזמנת אוכל מבחוץ. נסו לחשב כמה היו עולות לכם המנות שאתם מכינים בבית במידה והייתם רוצים לרכוש אותן במסעדה או בבית קפה. אחרי כמה פעמים תדעו כבר לאילו מצרכים אתם זקוקים, ותוכלו לייצר סל קניות חכם וחסכוני שמתמקד בארוחות שתכננתם להכין.

כדי להיות חכמים אף יותר ולחסוך בהוצאות המזון, ניתן לעשות גם תכנון ארוחות לכמה ימים קדימה, וביום אחד להכין אוכל שיספיק, למשל, לכל ארוחות הצהריים באותו שבוע. את מה שהכנתם ניתן לארוז בקופסאות, לקרר או להקפיא – ולחמם ביום שרוצים לאכול.

ערב משפחתי

כשההורים עובדים מהבית והילדים לומדים בזום – קשה לזכור שצריך גם לעשות כיף יחד. אנחנו נמצאים ביחד כל היום, וכמובן שמצב כזה יכול לעתים להיות מאתגר לכל הנוגעים בדבר. אבל כמשפחה, מגיע לנו גם זמן איכות משותף – ולא, לשבת ליד אמא בזמן שהיא עובדת ולצייר זה לא ממש זמן איכות. כדי לבלות עם המשפחה מבלי לקרוע את הכיס, אספנו עבורכם מספר רעיונות מקוריים לערב משפחתי ביתי ומהנה:

אפשרות אחת היא ערב סרט. הכוונה היא לא סתם להיזרק על הספה ולראות משהו רנדומלי על המסך, אלא ממש ליצור חוויית VIP מושלמת בבית עבור כל הדיירים. בחרו סרט שמתאים לכל המשפחה, הכינו פופקורן וחטיפים בריאים כמו מנגו מיובש, תמרים ותפוחים, הוציאו מיץ מרענן לילדים ועבורכם דאגו לשמפניה מפנקת וסדרו את הסלון בצורת נוחה עבור כולם – כך, בהוצאה מינימלית, יש לכם קולנוע פרטי בבית עם תנאים של VIP.

אפשרות נוספת היא להחליט על ערב הכנת פיצות ביתיות – משלב הבצק ועד שלב הנחת התוספות: בחרו מתכון פשוט מהאינטרנט שמתאים לילדים, חלקו משימות לכולם (מי מכין את הבצק, מי קוצץ עגבניות ומי עורך את השולחן) וקיבלתם ערב ביתי, משפחתי ואפילו טעים במיוחד!

לסיכום, קיימות לא מעט דרכים לבדוק ולראות כיצד ניתן לחסוך בהוצאות בזמן בו אנו נאלצים לעבוד מהבית – החל מהוזלת ביטוחים ועד לחשיבה יצירתית עבור ערבים משפחתיים מהנים ולא יקרים. גם אם חסכתם כמה עשרות שקלים בודדים בחודש על דלק, הזמנת אוכל או יציאה לקולנוע, זה הרבה יותר מלא לחסוך כלום.