לא פעם, כשאנחנו עוברים באזורי תעשייה שונים, יש לנו אפשרות לראות בשטחים פתוחים של מפעלים גדולים וקטנים, חתיכות מתכת מסוגים שונים אשר מעוכות באופן כזה, שחומר מתכת גדול ומשמעותי אנחנו רואים רק משטח מתכת ישר וחלק.

כלים

 

למשל, כך נהוג לעשות למכוניות ישנות אשר רוצים "למעוך" אותן על מנת שלא יתפסו מקום בשטח.

"המעיכה" מתבצעת באמצעות מכונת כיפוף מיוחדת. מדובר על מכונה אשר מאפשרת לנו למעוך אלמנטים עשויים ממתכת בצורה חלקה ובטוחה למשטח אחיד וישר. בצורה כזו, אותם אמצעים, מכשירים, מכונות או רכיבים בודדים, אינם תופסים מקום ואפשר לעשות בהם שימושים שונים.

מכונת כיפוף משרתת לא מעט מפעלים ובעלי מקצוע בתחומים שונים ומגוונים. כמובן שכל אחד אשר נדרש למכונה שכזו, רוכש אותה בהתאם לצרכים שלו. זאת מתוך הבנה שהמכונה אמורה לשרת אותו זמן רב ולספק לו שירותים שונים. במידה ויש צורך בשירותיה של המכונה באופן חד פעמי, אז מוטב לחפש אופציות שונות ולא בהכרח לרכוש את המכונה. אך אם מדובר על שימושים חוזרים ונשנים, מוטב לרכוש את המכונה ולהחזיק אותה בבעלותנו.

לשם מה צריך מכונת כיפוף?

כאמור, המטרה של המכונה היא לעזור לנו לכופף אלמנטים עשויים מתכת. אותם אלמנטים אי אפשר לכופף בצורה אחרת, אלא אם אנחנו נפרק כל חלק בנפרד באמצעות מכשירים שונים. המכונה מאפשרת לנו לבצע את כל התהליך בבת אחת בצורה פשוטה ובטוחה.

השימוש במכונה נועד לצרכים שונים. למשל, מי שרוצה להשתמש במתכת לצרכים נוספים, מי שרוצה למחזר את החומר, למסור אותו לגורמים שונים, וכן מי שרוצה לפנות שטח ולא למצוא את עצמו מתמודד עם אלמנטים שונים ממתכת אשר תופסים את כל השטח במרחב.

עוד נקודה שחשוב לציין, הרבה פעמים מכונות כיפוף יכולות לעזור לנו גם בשביל לבצע תיקונים בין אם זה במכונות עשויות מתכת ובין אם זה באלמנטים אחרים. למשל, מי שמתקין צנרות במבנים או במכונות, הרבה פעמים נדרש "לכופף" את הצנרת בשביל שיהיה ניתן להשתמש בה בצורה נכונה. לשם כך הוא ישתמש במכונה. היא תעזור לו לכופף את החלקים השונים בצורה בטוחה ונכונה.

כיצד רוכשים מכונת כיפוף?

ניתן למצוא דגמים שונים של מכונות כיפוף. כל דגם כולל פונקציות שונות ויכול לשרת אותנו לצרכים שונים ומגוונים. אנחנו צריכים לבחון את הדגם ואילו פונקציות הוא כולל. חשוב לבדוק עם אילו גדלים של מתכות המכונה מסוגלת לעבוד, באיזו רמת קושי, ועד לאיזו רמה המכונה מסוגלת לכופף את החומר.

חשוב כמובן גם לבדוק מה הם תנאי השירות שמקבלים בעת רכישת המכשיר, איזו אחריות אנחנו מקבלים עליו, האם אנחנו מקבלים הדרכה מלאה על אופי השימוש בו וכן האם החברה ממנה אנחנו רוכשים אותה מבצעת גם שירותי תיקונים והחלפת רכיבים מקולקלים.