כל מה שצריך וחשוב לדעת על תפקידה המקצועי של חברת ניהול וליווי דיירים בתהליך התחדשות עירונית בעמוד שלפניכם.

קרדיט לתמונה: BG מובילים להתחדשות
קרדיט לתמונה: BG מובילים להתחדשות

בשנים האחרונות, חל גידול משמעותי בהיקף הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית בכל רחבי הארץ. גידול זה נובע לנוכח מחסור בקרקעות זמינות לבנייה במרכזי ופאתי הערים השונות באזורי הביקוש במרכז הארץ ובערי הפריפריה. נכון להיום, פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, תמ"א 38 ו-פינוי בינוי, מהווים כ-10% מסך כל הפרויקטים לבנייה חדשה בישראל, כאשר על פי הערכות מומחים, בשנים הקרובות אנו צפויים לגידול משמועתי נוסף בהיקף הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית.

בעלי דירות במבני מגורים המיועדים לפרויקטים השונים בתחום ההתחדשות עירונית, נדרשים לשירותה של חברת ניהול התחדשות עירונית, על מנת לקדם את האינטרסים המשותפים שלהם אל מול כל הגופים והגורמים המקצועיים המעורבים בפרויקט ולצרכי הגנה על מלוא זכויותיהם על פי חוק.

מהו תפקידה של חברת הניהול?

שכירת שירותיה של חברת ניהול על ידי דיירים בפרויקט התחדשות עירונית, נועדה בעיקר לצרכי הגנה על זכויות הדיירים, כאשר  תפקידה של חברת הניהול הוא לייעץ לבעלי הדירות לאורך כל שלבי הפרויקט וזאת במסגרת השירותים השונים המוצעים לדיירים על ידי חברת הניהול לאורך כל הדרך. שירותים מקצועיים אלו כוללים:

  • ביצוע בדיקות היתכנות כלכליות ותכנוניות בשלב המקדים של התארגנות הדיירים
  • ליווי הדיירים לצרכי השגת רוב נדרש לקידום הפרויקט
  • סיוע מקצועי בכל הנוגע לבחירת יזם לפרויקט
  • ניהול מו"מ אל מול היזם לצורך הגדרת התמורה המוענקת לדיירים
  • עיגון הסכמים אל מול היזם וגורמי מקצוע נוספים
  • קידום הליכי תכנון מול היזם ומול הרשות המקומית - כולל ליווי תהליך קבלת היתרי בנייה
  • ליווי הדיירים לאורך כל שלבי הפרויקט תוך שמירה על מלוא האינטרסים המשותפים
  • פיקוח מקצועי והנדסי מטעם הדיירים על הנעשה במהלך עבודות הבנייה
  • הסדרת היחסים בין בעלי הדירות והתמודדות עם תופעת "דייר סרבן"

חשוב לציין ששירותיה המקצועיים של חברת ניהול התחדשות עירונית, נועדו לצרכי ליווי הדיירים לאורך כל שלבי הפרויקט, משלב התארגנות דיירים ולאורך כל שלבי הפרויקט השונים הכוללים בין היתר: בחירת יזם, קבלת היתרי בנייה, ביצוע עבודות הבנייה וכדומה. שירותים אלו מיושמים באמצעות אנשי מקצוע מטעמה של חברת הניהול הכוללים בין היתר: עורכי דין, שמאים, מהנדסים, אדריכלים וכדומה, וכל זאת תוך שקיפות מלאה אל מול נציגות הדיירים המורכבת ממספר דיירים אשר נבחרו על ידי כלל הדיירים בשלבי ההתארגנות המקדימה.

מטרת העל של חברת ניהול התחדשות עירונית היא שמירה על מלוא האינטרסים המשותפים של כלל בעלי הדירות בפרויקט לאורך כל שלבי הפרויקט.

התארגנות מוקדמת של הדיירים - מה חשוב לדעת?

האופן בו בעלי הדירות מתאגדים כקבוצה בינם לבין עצמם, עשוי להשפיע במידה ניכרת על קידום הפרויקט ומיצוי הזכויות של כלל בעלי הדירות בפרויקט, כאשר אחד מהתפקידים המרכזיים של חברת ניהול התחדשות עירונית הוא לסייע לדיירים בפרויקט להתאגד כקבוצה ולמנות נציגות דיירים אשר תפעל לקידום האינטרסים המשותפים של כלל חברי הקבוצה. שיתוף הפעולה ההדוק בין נציגות הדיירים לבין נציגי חברת הניהול, הוא זה המסייע לקידום הפרויקט בכל שלב והוא זה המאפשר לכלל בעלי הדירות בפרויקט ליהנות משקיפות מלאה בכל הנוגע לפעילותה של חברת הניהול.

אם גם אתם מתגוררים במבני מגורים המיועדים ומותאמים לפרויקט מסוג פינוי בינוי ו/או תמ"א 38 במסגרת תהליכי התחדשות עירונית, זה הזמן לדעת הכול על חשיבותה של חברת ניהול וליווי דיירים.  

למידע נוסף בנושא פינוי בינוי / התחדשות עירונית לחצו כאן