ראיית חשבון הוא מקצוע בעל ביקוש רב אך תנאי הקבלה אליו גבוהים מאוד, ברוב המוסדות האקדמיים קשה מאוד להתקבל ללימודים אלו.

כלים

 

תנאי קבלה ללימודי ראיית חשבון במוסדות אקדמיים

במרבית האוניברסיטאות, על מנת להתקבל למסלול של לימודי ראיית חשבון יש צורך בציון פסיכומטרי מעל 670 וממוצע בגרויות מעל 95. תנאי הקבלה יכולים להשתנות בכל מוסד וזאת בהתאם לביקוש. קיימת אפשרות ללמוד ראיית חשבון במכללות פרטיות שם תנאי הקבלה ללימודי ראיית חשבון נמוכים יותר, ציון הפסיכומטרי הנדרש בדרך כלל הוא 600 ומעלה וממוצע בגרויות מעל 80. גם במכללות תנאי הקבלה משתנים בהתאם לביקוש באותה מכללה. ישנה אפשרות ללמוד ראיית חשבון באוניברסיטה הפתוחה. במרבית מוסדות הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה אין צורך בתנאי קבלה מסוימים וכל סטודנט יכול להירשם לקורס.

מקצוע ראיית חשבון

תפקידו העיקרי של רואה החשבון הוא להביע את דעתו על הדוחות הכספיים של חברות פרטיות וציבוריות. בשל האחריות הרבה המוטלת על תפקיד זה, על רואה החשבון לשלוט היטב בכל חוקי החשבונאות, על רואה החשבון להיות בעל יכולת של חשיבה אנליטית ועליו להכיר את כל חוקי המס על כל צדדיהם.

התחום הכי מוכר בו עוסקים רואי חשבון הוא תחום ביקורת החשבונות. במסגרת תחום זה בודקים רואי החשבון האם הדוחות הכספיים מתאימים לכללי החשבונאות המקובלים. רואה חשבון העוסק בתחום זה הוא עצמאי ובלתי תלוי.

,תחום עיסוק נוסף של רואי חשבון הוא השימוש כאחראים על הניהול הפיננסי ועל תזרים המזומנים של חברה כלשהי, כמו כן הם אחראים על הכנת הדוחות הכספיים ועל מקורות המימון של החברה.

תנאי קבלה ללימודי ראיית חשבון במכללות שונות

כפי שנכתב במאמר זה, תנאי הקבלה ללימודי ראיית חשבון משתנים בין מוסד לימודי אחד לשני. ריכזנו עבורכם רשימה של מספר מכללות ואת תנאי הקבלה אליהם. המידע אשר נכתב במאמר זה עשוי להשתנות ולכן עליכם לבדוק עם המוסד האקדמי עמו על מנת לקבל את תנאי הקבלה המדוייקים.

תנאי קבלה ללימודי ראיית חשבון במכללת רמת גן

כדי שתוכלו ללמוד ראיית חשבון במכללת רמת גן עליכם להחזיק בתעודת בגרות מלאה, כמו כן, קיימת האפשרות להתקבל ללימודי ראיית חשבון במכללה לאחר מכינה בהנהלת חשבונות.

תנאי קבלה ללימודי ראיית חשבון במכללת ראשון לציון

במכללת ראשון לציון אין תנאי קבלה ללימודי ראיית חשבון. זאת מכיוון שהלימודים במכללה זו נעשים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה.