תחום הטיפולים האסתטיים נועד לטפל בצורך של המטופל בשיפור חזותו או חזותה החיצונית. רצון המטופל או המטופלת, הוא שמוביל אותו לקבלת הטיפול. לשם הבנת רצון המטופל באופן מעמיק, מתן מענה לשאלות עמם הוא מתמודד ומתן ביטוי לפחדים שלו מההליך, יש לבצע עמו הליכי תשאול וקבלה מסודרים. מצב זה יאפשר לו לקבל את ההחלטה על ביצוע טיפולים אסתטיים באופן מושכל ושלם.

קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

חשיבות הסדר של הליך הקליטה לצורך קבלת טיפולים אסתטיים

הליך הקליטה של מטופל אשר מעוניין בהליך אסתטי הוא אחד השלבים החשובים בהתאמת הטיפול הנכון למטופל. הנה 5 טיפים בדבר חשיבות הליך זה:

  1. להכיר את הלקוח וליצור עבורו את התחושה שהבסיס לטיפול הוא רצונו שלו.
  2. להפיג אצל הלקוח את תחושת הפחד מכאב שעשויה לקנן בו, היות שמדובר בהליך רפואי.
  3. להבין את הצורך של הלקוח. הליך קליטה מסודר ימנע מצב של אי עמידה בציפיות הלקוח.
  4. מטרת הטיפול היא ליצור שינוי בו חפץ המטופל ולא יצירת מראה שלא יספק אותו.
  5. לחשוף את המטופל לתופעות הלוואי שעשויות להתרחש בעקבות ההליך.
  6. לאפשר למטופל לקבל תמונה ברורה של העלות הכרוכה בביצוע ההליך ומידע אודות משך תקופת ההחלמה.

הדרך ליישום 5 טיפים אלו, דורשת יסודיות והקשבה למטופל ויצירת קשר בצורה מדורגת המחולקת למספר שלבים.

קבלת נתונים באופן מפורט בשיחה ראשונית בטלפון

השלב הראשון בהליך הקליטה של הלקוח אשר מעוניין בטיפולים אסתטיים, היא להבין ממנו כבר בשיחת הטלפון, ממה נובע הצורך שלו בטיפולים אסתטיים. על פי ד"ר אדם פדל, הליך הקליטה במערך המרפאות ביוטי קליניק, שבה הוא עובד כרופא בכיר, כולל הסבר אודות סל הטיפולים המוענקים על ידי המרפאה, לשם התאמת מסגרת טיפולית התואמת את צרכי הלקוח.

פגישה מסודרת במרפאה ומיפוי הצורך הטיפולי

כפי שמסביר ד"ר אדם פדל, לאחר ביצוע השלב הראשון של שיחת הטלפון, יש צורך בהליך המשך שבו יימסרו לידיעת המרפאה נתונים מהותיים מצד המטופל או המטופלת, אודות מצבם הרפואי. לאחר מכן, תינתן המחשה ויזואלית מצד המטופל אשר תבהיר את רצונו בטיפולים אסתטיים.

המחשה זו, כפי שמסביר ד"ר אדם פדל, מבוצעת באמצעות סימון אזורי הטיפול המבוקשים על דיאגרמת פנים והיא נעשית על ידי המטופל. כך ניתנת בידיו האפשרות להביע באמצעים וויזואליים את השינוי בו הוא מעוניין.

פגישת אבחון על ידי רופא

בהמשך לפגישה עם הלקוח במרפאה, יופגש הלקוח עם רופא מקצועי אשר ימפה את הגורמים למראה ממנו הלקוח אינו מרוצה ובהתאם לכך ישרטט תמונת טיפולים שמטרתה לטפל בגורמים אלו ולהעניק ללקוח מראה משופר וחיוני.

על פי ד"ר אדם פדל, שלב זה הוא חלק חשוב מאוד במסגרת הליך הקליטה של המטופל מאחר שהוא כולל הליך תיאום ציפיות בין המטופל למרפאה. לאחר הבנת רצונו של המטופל, יסביר לו הרופא מה סוגי הטיפולים אשר יאפשרו לו ליהנות מהמראה בו הוא חפץ והאם הדבר אפשרי בכלל לביצוע על ידי המרפאה.

חשיבות פגישת האבחון

על פי ד"ר אדם פדל, הליך פגישת האבחון על ידי רופא הוא השלב בו יקבל המטופל מידע מפורט אודות סיכויי ההצלחה של כל אחד מהטיפולים המוצעים עבורו, טווח הזמנים שבהן תימשך השפעת הטיפול, משך תקופת ההחלמה וקבלת הנחיות בדבר דרכי התנהלות לאחר הטיפול.

הסבר מלא ושקוף אודות תופעות לוואי

טרם סיום הליך הקליטה, יינתן למטופל ההסבר על תופעות הלוואי. על פי ד"ר אדם פדל, טיפולים אסתטיים, כפי שהם מבוצעים על ידו במרפאות ביוטי קליניק, כרוכים בכאב קל מאוד, היות שהחומרים עמם הוא עובד הם באיכות גבוהה. תופעות הלוואי הנפוצות יכללו הופעת שטפי דם קטנים שייעלמו כעבור מספר ימים. לצד זאת יינתן מידע על סוגי תופעות לוואי ששכיחותן נמוכה.

קבלת הצעת מחיר

לאחר מיצוי הצורך הטיפולי של הלקוח וככל שמדובר בהליך אותו מספקת המרפאה למטופליה ולאחר שהובהרו למטופל כלל הסיכויים, הסיכונים ויתר הפרטים החיוניים לשם קבלת החלטה על טיפולים אסתטיים, תוכן עבורו הצעת מחיר. בשלב זה, המטופל מודע באופן מלא למרכיבי הטיפול אשר אליהם מתייחס המחיר, דבר אשר מאפשר לו קבלת החלטה מושכלת ומחושבת.

קביעת תור לביצוע הטיפול

השלב הבא בתהליך הקליטה יכלול קביעת תור לביצוע הטיפול. לעיתים, הצורך בשיפור המראה הוא ביחס לאירוע חגיגי. רצון המטופל או המטופלת בשיפור המראה שלהם בשל אותו אירוע, מחייב את מתן הטיפול די זמן מראש, על מנת למנוע מצב שבו בעת האירוע עצמו, המטופל יהיה עודנו מצוי בשלב ההחלמה או בטרם הטמעה מלאה של השינוי האסתטי בגופו.

קבלת החלטה על טיפול אסתטי – להבין את המטופל בצורה הטובה ביותר

הליך הקליטה משדר ללקוח יותר מכל, את רצון המרפאה במימוש רצונו. על פי ד"ר אדם פדל, לטיפולים אסתטיים יש את היכולת לשנות את חייהם של המטופלים, אף על פי שמדובר לעיתים בשינוי פרט קטן. הליך קליטה מסודר הוא ערובה לתוצאה מיטבית הן עבור המטופל והן עבור הרופא המטפל.