אין ספק, תאונות עבודה הן דבר נפוץ ולא נדיר והן יכולות ואף קורות להרבה מאד אנשים. היות והעבודה הפכה להיות כבר הבית השני שלנו בה אנחנו נמצאים רוב שעות היום הסיכוי להיחשף אל תאונה כזאת או לפגיעה הוא גבוה מאד. זוהי בדיוק הסיבה שכדאי שנדע פרטים ונכיר גם עורך דין תאונות עבודה איכותי, מומלץ ומקצועי שאפשר להתייעץ עמו אם אנחנו נקלעים למצב הזה. בסיטואציה הזאת, כדאי שנדע הן הזכויות הרלוונטיות לנו אם נפגענו. פגיעה שכזאת, יכולה להשליך השלכות לכל החיים.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

עורך דין תאונות עבודה – מהי באמת תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שכל מי שנמצא בכל עבודה שהיא חשוף לה. זה לא באמת משנה אם העבודה היא פיזית, או משרדית. כך שהידע לגבי הזכויות שלכם הוא ידע שחשוב תמיד שתדעו אותו, או לפחות צרו קשר עם עורך דין תאונות עבודה על מנת לקבל את המידע הרלוונטי לכם.

אנחנו ננסה לתת לכם לפחות מערך ראשוני על הזכויות במקרה של תאונת עבודה בין אם זו תאונת דרכים בה צריך גם לערב עורך דין תאונות דרכים ובין אם זוהי תאונת עבודה אחרת לגמרי.

חשוב שתדעו שהזכויות בביטוח לאומי שמוענקות לאנשים שעברו תאונות עבודה קיימות כדי להעניק סיוע בהבטחת הכנסה בגלל התאונות הללו. התהליך הוא לא פשוט ועל כן, לפני שאתם פונים אל כל מוסד בין אם פרט לאומי ובין אם מוסד אחר חשוב להתייעץ עם האדם הנכון שידע איך לכוון אתכם בצורה יסודית. כך תוכלו למקסם את הפיצויים המגיעים לכם ותדעו בדיוק מה התהליך שאתם עומדים כמובן לעבור.

ובכלל, בין אם עורך דין תאונות עבודה או עורך דין תאונות אופנוע תמיד חשוב שיהיו לצידנו אנשי המקצוע הטובים ביותר. בכל תחום, לאו דווקא בעריכת דין. אבל בעריכת דין היות ואנחנו לא יכולים לייצג את עצמנו בנפרד, מומלץ שנצטייד באנשים המתאימים לייצג אותנו.

עורך דין תאונות עבודה – מה ששלכם שלכם

קרה ונקלעתם לסיטואציה בה קרתה תאונת עבודה? יש להגיש תביעה בשל התאונה. תביעה של תאונת עבודה היא תביעה שמגישים לפני הכל נגד המעסיק, נגד ביטוח לאומי וגם נגד חברת הביטוח הפרטית, במידה וקיימת כזאת.

אם בהחלטתכם לתבוע את המעביד אתם חייבים להוכיח שהתאונה קרתה בשל רשלנות במקום העבודה אחרת אין קייס לתביעה. אם תבעתם את המעביד וזכיתם, בית המשפט יחייב את המעביד לשלם לכם את הפיצויים המגיעים לכם, ופיצויים אלו יקוזזו מכספים שאתם עתידים לקבל מביטוח לאומי. כך שאם אתם בלעי חוב לביטוח לאומי, מצו לפני כן את זכויותיכם.

אנשים שעברו תאונות עבודה זכאים בנוסף גם לזכויות סוציאליות החל מאשפוז, טיפול רפואי, מימון אמבולנס, רפואה משלימה ועוד. הטיפולים הרפואיים הם כוללים טיפולים ראשוניים וגם עזרה ראשונה, כולל המשך טיפול בבית החולים או במרפאה הנמצאת סמוך למקום העבודה בו התרחשה התאונה.

כמובן שכל זאת, מותנה בעוצמת הנזקים בעקבות התאונה. כמו כן, מדובר בתהליך לא פשוט. על כן, פניה אל עורך דין תאונות עבודה תפשט את כל התהליך ותחסוך לכם בירוקרטיה.