גם אם נרשמתם לפנקס הקבלנים ואתם קבלנים רשומים כחוק עדיין לא בטוח שמותר לכם לבצע את כל הפעולות שכל קבלן יכול לבצע. משום שמדובר על ענף שהיה פרוץ הרבה מאוד שנים במשרד השיכון והבינוי החליטו לא לקחת סיכונים וליישם שיטה שלמעשה מפרידה בין סוגים שונים של קבלים ובין האפשרויות השונות שיש לכל אחד מהם. שכן המטרה היא לאפשר, גם למי שנרשם לבחון לאחר זמן קצר האם הוא יכול להעלות את הסיווג ולעבוד בעבודות שההיקף שלהן גדול יותר.

 

מהם הנתונים שמאפשרים עליה בסיווג הקבלנים?

העניין המרכזי הוא הצגה של הוכחה לכך שהיקף העבודה בה עבד אותו קבלן לאורך השנה הייתה של עבודות בסדר גודל של שמונים אחוז מהיקף הסכום המאושר למי שסיווג הקבלן שלו גבוה יותר. שכן בין היתר האופן בו אוכפים את סיווג הקבלנים נוגע להיקף התשלום אותו מותר לקחת קבלן שנמצא ברמת סיווג כזו או אחרת. כמובן שבכל מקרה, משום שמדובר על עבודות בסדר גודל גדול יותר, המחיר עבור העבודה עולה וכך ניתן להבין איזה סוג של עבודה בוצעה כאן.

איך יודעים להבחין בין הסיווגים השונים

האבחנה בעת סיווג קבלנים רשומים נעשית על ידי אותיות ומספרים כאשר האותיות מגדירות את רמת הסיווג מאל'ף ועד גימ"ל. המספר מתעד את היקף הסכום אותו מותר לאותו קבלן לגבות. המספרים הגבוהים יותר כבר משמשים לסדר ומספרים לזה שמסתכל על הדוח באיזה תחום עוסק הקבלן שכן ענף הבניה הוא ענף רחב בו ניתן למצוא הרבה מאוד סוגים שונים של קטגוריות כאשר כל אחת מהן מתייחס למשהו מעט אחר.

תמיד עדיף לעבוד כחוק

הרבה פעמים יש מי שנמנע מלעבוד כחוק משום שהוא באמת מגביל ומונע הרבה פעולות עיסקיות שאולי היו יכולות לעזור לעסק. אבל האמת היא כי כאשר אתם עובדים כחוק אתם יכולים להשתמש בתשתיות של המדינה המגינות עליכם בתור אנשי עסקים. בין אם מדובר על ביטוח לאומי או היתרים מיוחדים לפטור ממס הכנסה, ככל שאתם יותר שקופים כך אתם יכולים לעבוד באופן כזה שבסופו של דבר מקבל גיבוי מהמדינה. כך שגם אם אתם לא רוצים תמיד לעבור את התהליך המייסר של עליה בסיווג לא פעם ולא פעמיים תופתעו לגלות כי כאב הראש הזה באמת משתלם.

אתם לא חייבים לעבור את התהליך לבד

אתם יכולים להיות אנשי מקצוע מעולים ופשוט לא לרצות לעבור את התהליך המורכב לבד. אם אתם מעוניינים בכך אתם יכולים פשוט לעבור את התהליך תוך שאתם נעזרים באנשי מקצוע מעולים שיתנו לכם את המענה המלא מההתחלה ועד הסוף. אתם יכולים לקבל על הדרך גם ייעוץ שיעזור לכם לעבור את התהליך באופן כזה שיבטיח כי אכן תקבלו את המגיע לכם למין ההתחלה ולא רק בדיעבד.