מחשבי PC, או במקור Personal Computer, הם מחשבים נייחים שיכולים להתאים לשימוש פרטי, עבודה משרדית, גיימינג ועוד. לשם השוואה, מחשבים ניידים מתאפיינים בגמישות גבוהה ולרוב מיועדים ללימודים או לפעולות בסיסיות יותר. עם זאת, יש גם פתרון ביניים בדמות מחשבי PC בתצורת מיני.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

המשמעות של תצורת מיני היא שמדובר על מחשבים עם חומרה מתקדמת – אך בלי מסך, מקלדת וסוללה. בזכות השילוב בין היתרונות של מחשב נייד לבין היתרונות של מחשב נייח, ניתן להשתמש בהם לשלל צרכים.

מה עושים עם מחשבי מיני פי סי?

הקטנה של הגודל הפיזי במחשבי מיני פי סי  בלי להתפשר על ביצועים הופכת את המחשבים לאידיאליים עבור אנשים פרטיים וללקוחות עסקיים. ראשית, הם לא תופסים הרבה מקום. אפשר לנייד אותם בקלות בבית, במשרד או בחנות ולחבר אותם למסך קיים כדי לחסוך בהוצאות. למעשה, חלק מהמחשבים כל כך קטנים – כך שניתן להכניס אותם לכיס.

שנית, הדגמים הקיימים מתמודדים עם שימושים יום יומיים במחיר משתלם. אמנם הם זקוקים לרכיבים חיצוניים כגון מסך, מקלדת ועכבר, אך מאותו רגע השמיים הם הגבול. בין היתר, ניתן לראות את זה עם השימוש במחשבים כאלה לצרכי גיימינג, עבודה, לימודים, גלישה באינטרנט, צריכת תוכן ועוד.

כך בוחרים את המחשב המתאים

בחירת מחשב מכל סוג מחייבת הגדרה של צרכים וסדר עדיפויות. עוד לפני שמשווים בין מחשבים נייחים, ניידים או מיני, צריך להחליט מה בעצם רוצים לעשות איתם. רק אחרי שמגדירים את הצרכים, ניתן להתקדם להשוואה בין הדגמים לפי מפרט.

השוואה לפי המפרט עוזרת לדעת מראש מה הביצועים של המחשב ולמה ניתן לצפות ממנו. כמו כן, זה מספק אינדיקציה טובה למחיר ולתמורה להשקעה. בשלב הזה, משווים גם בין מחשבים בתוך כל קטגוריה וגם בין הקטגוריות עצמן (PC, נייד או מיני).

מה בעיקר חשוב במפרט של מחשבי מיני?

המפרט המתואר קריטי לבחירת מחשבים בתצורת מיני. בגלל שהמטרה שלהם היא כאמור לשלב בין היתרונות של המחשב הנייד ליתרונות של המחשב הנייח, המפרט המתואר על ידי היצרן מספק מידע חיוני.

הדגם המומלץ צריך להיות בגודל רלוונטי ובתקציב מתאים. מעבר לכך, כדאי שמערכת ההפעלה שלו תהיה מתקדמת ושהמעבד יהיה של חברה מוכרת. בהמשך, ניתן לתת עדיפות למחשב מיני עם זיכרון RAMבנפח של 2 ג'יגה מינימום ובאחסון מומלץ של 32 ג'יגה בייט. כמובן ששיפור בחומרה יעלה את המחיר, אבל זו השקעה משתלמת.

גם דגמי מיני קונים מחנות מקצועית

מוצרים איכותיים ממותגים מוכרים ובמחיר אטרקטיבי ביחס לשוק הם כבר לא דרישה מופרזת. אחרי שמשתמשי המחשבים הנייחים והניידים התרגלו לדרוש אותה, הגיע זמנם של משתמשי המיני.

דגמי מיני כדאי לקנות מחנות מקצועית ולרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. באופן הזה, ניתן להשיג גם מחשבים טובים במחירים מפתיעים וגם את הציוד הנלווה.

 

כמו כן, אפשר לדעת מראש שמדובר על חנות מקצועית לפי סוג המותגים שהיא מוכרת. אם בקטלוג של החנות יש מותגים מוכרים במחירים שוברי שוק, כנראה שרכישת מחשבי מיני פי סי מולה תהיה משתלמת.