פייסבוק מהווה פלטפורמה יעילה ואיכותית מאוד עבור שיווק עסקים כיום. לפלטפורמה המדוברת יש למעלה משני מליארד משתמשים ברחבי העולם והיא מאפשרת להגיע לכל קהלי היעד אשר מחפשים. ניתן לומר כי פרסום בפייסבוק מהווה את אחד מהכלים החזקים ביותר אשר כאשר יודעים לנצל אותו בצורה נכונה, יכול לפרסם כל עסק בצורה איכותית ויעילה ביותר. חשוב לזכור שיש צורך בהתעדכנות תמידית בכל הנוגע לאלגוריתם של פייסבוק ובהתאם לכך לקידום ופרסום בפייסבוק וזאת בכדי שהפרסום שתבצעו בפלטפורמה זאת יתבצע בצורה הטובה ביותר.

כלים
קרדיט: shutterstock
קרדיט: shutterstock

הצעד הראשון לפרסום בפייסבוק

אם אתם תוהים איך לפרסם בפייסבוק, הצעד הראשון הוא להקים עמוד פייסבוק עסקי. על פי  הכללים של פייסבוק, לעסק או מותג אסור לנהל פרופיל אישי של אדם מן השורה, אלא להקים ולנהל עמוד פייסבוק עסקי. אם תפתחו פרופיל פייסבוק אישי לעסק שלכם, יתכן מאוד שפייסבוק יסגרו לכם אותו ללא שום התראה. לאחר שתיצרו את העמוד שלכם, הגיע הזמן שתערכו את המראה ואת התכנים שבו. בין הדברים שחשוב מאוד שתשימו עליהם דגש בדף הפייסבוק העסקי שלכם הם: תמונת פרופיל מקצועית כגון: לוגו שייראה מוכר ללקוחות שיגיעו לדף, תמונה ראשית טובה שכדאי שתהיה אחת שנושאת את שם החברה  או אנשים שמשתמשים במוצרי החברה, חלק חשוב מאוד הוא חלק האודות בעמוד העסקי שלכם וזאת משום שלקוחות יכולים למצוא מידע חשוב שיכול להשפיע לחיוב או לשלילה על הרצון שלהם לבצע רכישה. עליכם לכתוב בחלק המדובר את פרטי יצירת קשר עם העסק, אנשי מפתח בארגון, מידע כללי, אבני דרך בהיסטוריה של החברה ועוד. לאחר מכן עליכם להגדיר בהגדרות פרמטרים נוספים כגון:  מי יכול להעלות תכנים לעמוד, למי אתם מעניקים הרשאות עריכה ועוד.

אם יש לכם עמוד פייסבוק, זה הזמן שלכם להתחיל לפרסם אותו ברחבי הרשת.

מודעות פייסבוק

אם אתם מעוניינים לפרסם בפייסבוק עליכם לעשות זאת כאמור דרך הפרופיל העסקי שלכם. מודעות פייסבוק מהוות מודעות שמקודמות ברחבי פייסבוק בתשלום. את המודעות כל בעל עמוד יכול ליצור תוך הגדרה של מספר פרמטרים כגון: מה מספר המשתמשים שאליהם אתם רוצים שהמודעה תיחשף, מה החתך הדמוגרפי של קהל היעד ומה בעצם המטרה של הקמפיין- האם מטרתו היא להגדיל את תנועת הגולשים הנכנסת לאתר, להגדיל את המכירות או כל מטרה אחרת. אם יש לכם מספר מטרות, ניתן ליצור כמה קמפיינים נפרדים בהתאם לכל מטרה.

ניתן לדייק את מודעות הפייסבוק בהתאם להגדרת מגוון ערכים ופרמטרים שונים לרבות בחירת מטרה של מודעה, פילוח קהל יעד ממוקד ועוד. כדאי מאוד לדעת שגם לאחר שקמפיין פרסומי מתחיל לרוץ בפייסבוק, יש צורך לראות תוצאות ביניים של הקמפיין, לראות איזה פוסטים עובדים בצורה טובה ואיזה פוסטים טעוני שיפור ובהתאם לכך לבצע את השיפורים הנדרשים ועוד.

קידום אורגני של דף פייסבוק

מלבד הקידום הממומן של דף הפייסבוק באמצעות מודעות ייעודיות, ניתן לקדם את הדף בצורה אורגנית באמצעות כמה שיטות: ראשית כל, חשוב מאוד להקפיד על העלאת תוכן איכותי לעמוד מדי פעם בפעם, כאשר לכל תוכן שמעלים מצורפת תמונה נלוות. שנית, חשוב מאוד להקפיד על שיתוף הגולשים בדף שלכם. הקפידו לבצע סקרים, לשאול שאלות ולגרום לכמה שיותר גולשים להגיב, לשתף תכנים שבדף שלכם ועוד. כדאי  ליצור מבצעים או הטבות שיוצעו לכל גולש שמשתף תכנים או מתייג את חבריו ועוד. ככל שהדף שלכם יהיה חברתי יותר, כך הוא יקודם בצורה טובה יותר בשיטה  האורגנית.