נראה כי תושבי מדינת ישראל כל הזמן לחוצים, עצבניים. ניתן לראות זאת בעיקר בכבישים. ועוד יותר ניתן לראות זאת בעלייה מאסיבית של מקרי התקיפה. רבים הם החרדים לחייהם, ולחיי יקיריהם, מה שגורם להם להחזיק ברשותם אמצעי הגנה עצמית. בוודאי יצא לכם לשמוע על אלה נשלפת. מדובר אודות ציוד שצמוד לכל מי שעוסק באבטחה, בפרט כוחות הביטחון. ובהקשר לשאלה - מה זה אלה נשלפת? נקדים ונאמר כי מדובר אודות מכשיר להגנה עצמית, קטן ואפקטיבי, שמרבים להשתמש בו כיום לשם הגנה ואבטחה. עובדה זאת כשלעצמה מרחיבה את השימושים שלו, והפכה אותו לכלי רב שימושי לכל מי שזקוק להגנה מפני תוקפיו.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מה זה אלה נשלפת?

באשר לשאלה מה זה אלה נשלפת? נגיד שיש כיום כמה סוגים, כמו למשל – אלה טלסקופית מתקפלת. אמצעי הגנה עצמית זה נועד אך ורק למקרי חירום, כדוגמת תקיפה או שוד. כאשר מישהו מאיים על חייכם או שלומכם. אם בעבר האלה הנשלפת שימשה אך ורק את מגזר השוטרים, כיום הדרישה אליה התרחבה, והיא מכילה גם אזרחים או משרתים בצה"ל, שמעוניינים בהגנה עצמית על חייהם. היא מיועד למי שמחפש כלי הרתעה והגנה עצמית, כאמור לעיל.

מה זה אלה נשלפת, ומה היתרונות שלה?

באם נחקור עוד קצת על האלה הנשלפת, נראה כי שמה הולך לפניה במגזר של כוחות המשטרה, ולא בכדי. היא מאוד קטנה ונוחה לתפעול. כשמקפלים אותה, ניתן להכניס אותה בחשאי לכל מקום. מדובר בכלי הגנה הרבה יותר אפקטיבי, ופחות קלמזי לעומת האלות שהיו בעבר. אלה נשלפת איננה מונעת פעולה בעודה באי שימוש, ניתן לקפל אותה בחיי היום יום. פשר הדברים שכל אחד מכם עשוי להחזיק אותה במצב של לפני שליפה בהישג יד, לזמן הנכון שבו נדרשת הגנה מרבית. כאשר מתרחשת תקיפה, לא משאירים את האלה הנשלפת ברכב או בלוקר, או בכל מקום מסתור אחר, כמו שהתרחש בעבר, בשל המסיביות של האלה מעץ. אחד היתרונות הבולטים של האלה הנשלפת מתבטא בכך שלרוב, ברגע ששולפים אותה, התוקפים נרתעים לאחור, ובזה נגמר כל הסיפור. ואם נתעכב על זה לרגע, נראה כי השוטרים שהשתמשו באלה מעץ בעבר חשפו את התוקפים לידי פציעות קשות, ואף במקרים חריגים למקר מוות. העוצמה של האלה הקודמת הייתה הרבה יותר משמעותית וקטלנית, באופן הזה שהשוטרים כיום "עידנו" את יכולת ההרתעה שלהם, וכמובן את אופן התגובה שלהם. המצב כיום שונה לחלוטין. האלות הנשלפות, העכשוויות, גם בשל החומר שמהן הן עשויות, ואף בשל העיצוב המעודן, גורמות לכך שההשפעה על גוף מי שרוצים לתקוף שונה לחלוטין. מספיק שליפה שלה או מכה אחת עדינה, בכדי שהתוקף או הגורם הבעייתי ייסוג לאחור. מטרתה של האלה הנשלפת איננה מתחילה ונגמרת בשביל מכות, כי אם אף עבור ריסון פיסי בקלות. אף אל מול מי שמאוד חזק בנתוניו הפיסיים. ולמה התכוון המשורר בדבריו? ניתן לרסן את התוקף או את עושה הבעיות, אף במידה והוא שיכור כלוט, ללא פגיעה בריאותית, שאינה ניתנת להפיכה.