במקומות רבים בהם מדי יום מתקבץ קהל אנשים רב, השאיפה תהייה לא פעם להשיג בתוך כל ההמון אזורים אינטימיים, שקטים ואישיים למטרות שיח, לימוד והתבודדות. צורך זה מעמיד עמו אתגרים עיצוביים של החלל ויחד עם זאת, פתרונות שונים של סוגי קירות שמייצרים הפרדה.

כלים
קרדיט לתמונה ש.א טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות
קרדיט לתמונה ש.א טכנולוגיות – מחיצות אקוסטיות ניידות

שלל מחיצות ההפרדה הקיימות כיום עשויות מחומרי גלם שונים, כשכל אחת מהווה יתרון משל עצמה ומשנה את המרחב בזכות תכונותיה. ישנם קירות הפרדה שמטרתם לבצע חלוקה מלאה, יש כאלה שאינם חוצות לגמרי את החלל, אלא בעיקר מעניקים פירוש עיצובי - איפה הכל מתחיל ואיפה הכל מסתיים (כמו לדוג', דלפק בין חדר המגורים למטבח) ויש גם את המשרבייה שייעודה בעיקר לספק דקורציה וקישוט. במאמר זה נרחיב על הסוגים השונים ועל ההבדלים בין כל מחיצה.

מחיצות ניידות שמהוות חוצץ בחלל

במקרים בהם נבקש מענה קל ופשוט שיחצה חזותית את החדר או האולם, למעשה נכוון לפרגוד שהוא מענה יעיל שמייצר תחושת פרטיות במקום גדול. הוא נייד, קל להשיאו והוא ישרת אותנו בכל מיני אירועים ופעילויות, אולם הוא לא יספק את הבידוד האקוסטי האולטימטיבי מאחר והוא מוגבל בשטח שהוא מכסה והוא עשוי מחומרי גלם פשוטים. ניתן להסתיר באמצעותו ארגזים או כל תכולה שקיימת בחדר וכך להצליח לשמור על מראה נעים, מאורגן ומסודר. ניתן למצוא פרגודים בצורות, גדלים ועיצובים שונים.

השימוש בפרגוד יתאים בעיקר להפרדת חדרים במתחם הבית שלנו, גם באולם אירועים במידה ונרצה ליצור חציצה אסתטית בין האזור של חלוקת המזון לאזור של האורחים. במקומות בהם יש סדנאות ונרצה ליצור חציצה בין המשתתפים - בעזרת הפרגוד אפשר לחלק את האזור המשותף לפעילויות ספורט או מלאכה וכו'.  כמו כן, באמצעותו ניתן להקים שטח סטרילי במופעי רחוב, הצגות, בזמן שהפרגוד ישמש למבודד ויזואלי בלבד שמספק סביבה פרטית.

מחיצות ניידות אקוסטיות

מחיצה ניידת אקוסטית נחשבת היום למענה האידיאלי ביותר שיש לחלוקה מושלמת והרמטית של החלל, זאת משום שהיא גם מאפשרת מיסוך ויזואלי מוחלט, בידוד אקוסטי מקסימלי והיא גם ניידת. בכל הזדמנות שנרצה ליצור פיצול במרחב ניתן לפרוס אותה ומיד בתום המשימה לקפל אותה ולהניחה בצד. היא ניתנת לאחסון והיא יכולה להגיע בעיצובים רבים ומגוונים. מדובר במענה מודרני ומתקדם שמאפשר חלוקה פשוטה ודקורטיבית ביותר עם מגוון יתרונות.

מחיצה ניידת אקוסטית הינה מענה ורסטילי לכל צורך של הלקוח ותתאים ליישום במקומות רבים כמו  - משרדים, מוסדות לימודיים, מרכזי קונגרסים, אולמות אירועים, מתנסים ועוד. גמישותה של מחיצה זו תאפשר מנעד שינויים בחלל, חלוקה אידיאלית, חכמה וחיונית ביותר, תוך שמירה קפדנית על תכונות כמו מרווח ונראות. באמצעותה נוכל ליהנות מסביבת עבודה נעימה ושקטה במשרד, מאזור שקט ללמידה, עיון וקריאה בספרייה הציבורית או במוסד הלימודים, מתחושת אוטונומיה מרבית בבית כנסת או באולם אירועים וכו'. מה שמספק לה את כל האיכויות הגבוהות הללו היא טכניקת חדשנית וייחודית שמשלבת חומרי גלם קלים עם יכולות ספיגה גבוהות שחוסמות רעשים וקולות.

מחיצות ל - open sapce

מדובר במענה שמתאים למשרדים או חדרים שבהם יש צורך בעיקר בחיץ ויזואלי. הכוונה היא בחצאי קיר שהם מקובעים לקרקע ובאים לספק מענה אחד ויחיד שהוא הפרדה ויזואלית חלקית של אזורי עבודה. הם יכולים לעמעם במידה כלשהי את הרחשים בחדר, אולם לא מדובר במענה אקוסטי מכיוון שהן בעלת כושר ספיגת רעש ב NRC ולא אקוסטיות ברמה של חסימת רעשים בדציבלים.
קירות הפרדה אלה בעיקר ישמשו מקומות בהם יש עובדים רבים שעובדים בשטח פתוח מה שמאפשר שיתופי פעולה, אך יחד עם זאת מייצר הגדרה של השטח האישי של כל עובד.

מחיצות זכוכית

קירות זכוכית נחשבים כיום לאלמנט דקורטיבי בעיצוב פנים של בתים ומשרדים. השקיפות יחד עם החוזק שלהם מאפשר חיץ בהיעדר איבוד קשר עין בין החללים וכך נשמרת לה תחושת המרחב וגם את המעבר של האור הטבעי בחדרים. מדובר במענה שהוא מקובע ואינו נייד, וגם ויזואלית הוא נותן פתרון הפוך ממה שמצופה ממחיצה. השקיפות של הזכוכית תאפשר גם אשליית גודל ומשחק של התאורה.

המאמר נכתב באדיבות חב’ ש.א טכנולוגיות טלפון: 03-5535153  https://www.mehizot.co.il/