ברכישה של דירת קבלן אפשר להכניס שינויים חשובים. שינויי דיירים אלה השינויים שהופכים את הסטנדרטי או רגיל לדירה שמעוצבת בדיוק על פי טעמכם ועל פי הצרכים שלכם. בעזרת הדגשים הבאים תוכלו להבין איך להיות חכמים יותר, ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר.

מה שלא תשנו בזמן יעלה לכם יותר אחר כך

הדבר הראשון שחשוב להבין זה שאין לכם את כל הזמן שבעולם, להגדיר שינויים. הטיפול בשינויים נעשה מול הקבלן ולעיתים מול מחלקת שינויים, שזה בדיוק התפקיד שלה. הקפידו להגדיר כמה שיותר מהר מה רצוי לכם בתוכנית הסופית ומה לא רצוי לכם בתוכנית הנוכחית. שימו לב שאם לא תספיקו לשנות את מה שרצוי לכם בזמן, פספסתם. תוכלו לאחר מכן לשנות רק באמצעות שיפוץ יותר ארוך, יותר מורכב ובעיקר – יותר יקר.

איך להתנהל טוב יותר מול הקבלן

התנהלות שגויה או לא ברורה מול הקבלן בכל הנוגע לשינויי דיירים עלולה לפגוע בתוצאה שלכם. במקום שבו ישנה בירוקרטיה ועלול להיווצר קצר בתקשורת, אפשר להיעזר בגורם מתווך שיודע בדיוק איך להעביר את הרצונות שלכם ומה צריך לומר לקבלן. זכותכם להיעזר בשירותיה הטובים של מתאמת שינויי דיירים שמכירה את הנושא עד לרזולוציה הכי קטנה. היא עובדת בשבילכם, בעלת ידע עצום בעיצוב פנים, הבנה בסטנדרט בניה מתקדם. לא פחות חשוב, היא יודעת להתנהל מול מחלקת שינויי דיירים ומול קבלנים כדי להשיג מקסימום תוצאות.

הגדירו שני סוגי שינויים רצויים

הקפידו להתייחס למכלול השינויים שאתם רוצים וצריכים תחת שתי קטגוריות שונות. קטגוריה ראשונה אלה הם השינויים שצריך לתאם עם הקבלן או עם מחלקת השינויים מטעמו. קטגוריה שניה קשורה לעיצוב פנים אך מתבצעת לאחר קבלת טופס 4. שינויים בקטגוריה השנייה נעשים אחרונים והם לא יוצרים עיכובים בלוח הזמנים של הבניה עצמה.

אילו שינויים אפשריים במסגרת שינויי דיירים

שינויי דיירים יכולים להתבצע במגוון רחב של אלמנטים. לדוגמא:

  • שינויי חשמל – הוספת נקודות, שקעים כפולים, גופי תאורה ונקודות מאור במטבח ובחדרים השונים.
  • שדרוג חומרים – הביאו בחשבון שניתן לשדרג חומרים שונים, כגון קרמיקה ואחרים. בחלק מהמקרים לא רק החומר יהיה יקר יותר. עלות העבודה עשויה להשתנות, התייחסו לכך במסגרת התקציב שלכם.
  • מטבח – למטבח מערכת חשמל נפרדת, על פי התקן. ניתן לבצע שינויים, תוספת שקעים כפולים ועוד. על בסיס נקודת מים אחת אפשר להוציא חיבור לבר מים כגון תמי 4 (לא חייבים תוספת נקודת מים). ניתן להזמין שינויי שיש, ארונות וכדומה, ישנו עולם שלם של אפשרויות.
  • מיזוג אוויר – תשתית מיזוג אוויר, פתרונות ניקוז, הנמכות תקרה רלוונטיות, הוספת חשמל לפי צורך.
  • שינויים בחדרי רחצה, שירותים, כלים סניטריים, אריחים.

מכיוון שיש הרבה טריקים ושיטות לשפר את עיצוב הדירה ואת הקונספט תוך הוזלת עלויות, מומלץ להתייעץ עם מעצבת פנים הבקיאה בשינויי דיירים ועבודה רציפה מול קבלנים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK