אחוז גדול מהאוכלוסייה הוא כזה שבוחר עדשות מגע חודשיות כתחליף ראוי ונוח למשקפי ראיה. עם השנים וככל שהטכנולוגיה הרפואית מתפתחת יש יותר ויותר ביקוש לעדשות מגע בזמן שהן הופכות דינאמיות יותר, גמישות, מודולריות לקרנית העין ונוחות הרבה יותר.

כלים
קרדיט צילום FREEPIK
קרדיט צילום FREEPIK

עדשות מגע חודשיות מתאימות להרכבה של חודש עד שלושה חודשים. כיום יש אריזות שונות של עדשות בזמן שעל כל אריזה תמצאו את מספר החודשים שאפשר להשתמש במוצר, בעוד שמדובר על עדשות שאינן יומיות או חד פעמיות, לכן הן דורשות טיפול כמו חיטוי של העדשות בכל לילה.

לעדשות כאלה יש גם יתרונות משום שהן גמישות ונוחות והן מספקות שימוש חוזר ובכך חסכון משמעותי בעלויות.

מה צריך לדעת על עדשות מגע יומיות?

בתחילה חשוב להכיר את הסוגים השונים של עדשות מגע ולדעת כי יש כאלה שנחשבות רכות ועשויות חומרים פלסטיים גליים למגע ומוכרות כהידרוג'ל. מדובר בעדשות שיש בהן כמות גדולה יותר של לחות - מה שמקנה נוחות בעת ההרכבה. עדשות אלה פופולאריות כבר יותר מ50 שנים ואהובות על אנשים שזקוקים להן.

הסוג השני הוא עדשות סיליקון עשויות גם הן מחומרים גמישים כמו סיליקון בתוספת מים. מדובר בעדשה מתקדמת שמספקת חמצן לעיניים ובכך מאפשרת רכות נוחות ובריאות. בשל הנוחות של המוצר אפשר להשתמש בו זמן רב יותר. עדשות סילקון הידרוג'ל משמשות אנשים כבר יותר מ20 שנים.

עדשות נושמות וקשות הן הסוג השלישי והן עשויות פלסטיק שמאפשר חמצן לעיניים והרכבה ממושכת. מדובר במוצר שמתאים למי שזקוק לראייה טובה וברורה יותר והן מתאימות לבעלי צילינדר גבוה וגם עבור מי שיש לו סטיה בקרניות. חשוב לדעת שלעדשות כאלה צריך להתרגל.

העדשה ההיברידית (הסוג הרביעי) מקנה מוצר רך עשוי סיליקון הידרוג'ל אשר מציע נוחות בהרכבה והסתגלות טובה יותר. זאת עדשה שמתאימה לשיפור הראיה ולצילינדר גבוה ונחשבת פופולארית ואיכותיות.

מהם היתרונות של עדשות מגע חודשיות?

עדשות כאלה הן שימושיות יותר וקל להתרגל אליהן. בנוסף לכך, אפשר להרכיב אותן למשך שעות ארוכות.

אם אתם רוצים עדשות לילה כדאי לבחור כאלה שמתאימות לשינה ואינן מציקות או לא נוחות. בחרו בכאלה שאין בהן גורמים מזהמים שעלולים להיות מסוכנים לעיניים.

עם עדשות חודשיות או יומיות אסור להכנס למים, אך רבים מעדיפים אותן בשל הנוחות שהם מספקות כששוהים מחוץ לבית או בכול מקום פתוח.

עדשות חודשיות מאפשרות להתאפר כמו שאוהבים וכדאי להתאפר לאחר הכנסה של העדשה אל העין. אחרי ההרכבה אפשר למרוח קרם לחות או כל חומר קוסמטי על הפנים.