מי שעובד בתחום שיווק דיגיטלי יודע היטב, שכדי לתת ללקוחות שלו שירות אקטיבי ואיכותי, הוא צריך להיות כל הזמן מעודכן. שינויים במדיניות של גוגל ורשתות חברתיות, כלים חדשים לקידום אתרים ושינויים בכלכלה העולמית, מחייבים כל משווק דיגיטלי להיות כל הזמן מעודכן. אז אם גם אתם רוצים לדעת מה קורה, כדאי שתכירו את 5 המגמות הבולטות בשנים האחרונות בתחום הכי חם ברשת.

 

כלים

 

המשך התחזקות של תחום המכירות אונליין

שיווק דיגיטלי של אתרי איקומרס - חנויות אונליין - הולך ותופס נתח רחב יותר של התחום, כי האיקומרס שפוט ממשיך לגדול, ככל שעובר הזמן. אז אי אפשר לומר שזו מגמה מפתיעה במיוחד, אבל היא כאן בכל הכוח ורק ממשיכה להתחזק, אחרי משבר הקורונה.

עלייתם של חיפושים מבוססי מיקום

עלייה מתמדת בחיפושים מבוססי מיקום של הגולשים (למשל - מספרה בראש פינה, אינסטלטור בגדרה וכן הלאה), מביאה את גוגל להבליט תוצאות מבוססות מיקום גם אם העסק שלכם בכלל נותן שירותים דיגיטליים. לכן, הנוכחות שלכם בגוגל מפות וב GMB הא כבר לא משהו שאתם יכולים לדחות לאחר כך, אלא צריכים לעשות כמה שיותר מהר.

כלים מתקדמים לניתוח דאטה

הרשת הולכת ומתמלאת בכלים יותר יעילים, יותר מתוחכמים ויותר אוטומטיים, בחינם או בתשלום, שמספקים לכם ניתוחים מעולים על פילוחי לקוחות, העדפות של לקוחות שונים, תקופות שיא ושפל במכירות ועוד שפע של מידע, המשמש בסיס נפלא לבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי חכמה.

אוטומציה של תהליכי שיווק דיגיטלי

מענה אוטומטי ללקוחות בוואטסאפ ומסנג'ר הקפצה אוטומטית של תכנים ישנים כדי להעיר את העמוד שלכם דיוור אוטומטי חכם אינטגרציה עם מערכות מובילות כמו שופיפיי, ווקומרס ועוד

כל התהליכים האוטומטיים האלה חוסכים לכם טונות של זמן על ניהול מערכי שיווק ברשתות חברתיות למשל, אבל משאירות אתכם על המפה.

סרטוני וידאו - לא רק ביוטיוב

אם פעם היה אפשר לצפות בסרטונים בעיקר ביוטיוב, הרי שכיום כל רשת חברתית מאפשרת העלאה של סרטונים קצרים בסטורי, או סרטונים בטיקטוק, מחייבת כל בעל עסק, במיוחד אם הוא פונה לצעירים - לחשוב על העלאת סרטונים קצרים לשיווק.

לסיכום

מגמות משתנות בעולם השיווק הדיגיטלי כל הזמן. לכן, אם אתם משווקים בדיגיטל בתור מקצוע, או עבור העסק שלכם, אתם צריכים להשאיר מעודכנים, כדי לפגוש את קהל היעד שלכם במקום שבו הוא נמצא הכי הרבה זמן.