המאבק של רשות מקרקעי ישראל נגד מסיגי גבול ועברייני מקרקעין עולה מדרגה - רשות מקרקעי ישראל תעשה שימוש במערכת "אימיסייט" (IMISIGHT) מערכת טכנולוגית חדשנית שפותחה על ידי חברת רפא"ל לצורך איתור וזיהוי פלישות והפרות חוזה, באופן אוטומטי.

כלים

המערכת המבוססת על מודיעין חזותי ( ImiLite) יכולה לזהות תוך זמן קצר שינויים בקרקע, כמו מבנים בלתי חוקיים, הרחבות בנייה בלתי מאושרות, אתרי פסולת בלתי חוקיים וכדומה.

המערכת החדשנית תיצור קפיצת מדרגה ביכולת של רשות מקרקעי ישראל לזהות ולטפל במסיגי גבול ועברייני מקרקעין, תאפשר לקצר את משך הזמן מגילוי ההפרה ועד לנקיטת אמצעי אכיפה, ותסייע לרמ"י בטיפול מהיר ויעיל יותר בפלישות ועבירות מקרקעין באדמות המדינה.

"יעקב קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל: נחשפתי לטכנולוגיה בתפקידי הקודם כמנהל רשות החברות והחלטתי לאמץ אותה כחלק ממהלך להטמעת טכנולוגיות מתקדמות בפעולות השונות של רמ״י. טכנולוגיה זו תשמש לצורך זיהוי ואיתור הפרות ופלישות למקרקעי ישראל על מנת לייעל את הטיפול בהפרה ולשמור על מקרקעי ישראל. היכולת של מערכות אלו לזהות שינויים בקרקע בתוך פרקי זמן קצרים תייעל את מערך האכיפה של רמ"י ושמירת מקרקעי ישראל לטובת הציבור"

מדי שנה מפנה רשות מקרקעי ישראל אלפי דונמים של פלישות מקרקעות בניהולה חטיבת השמירה היא הזרוע של רשות מקרקעי ישראל בשמירה נאותה ויעילה של אדמות המדינה.

חטיבת השמירה על הקרקע פועלת בשני מישורים מרכזים למימוש יעדי הרשות

שמירה על מקרקעי ישראל כמשאב לטובת הציבור, הסביבה והדורות הבאים. פיקוח על הפעולות השונות המבוצעות במקרקעי ישראל והתאמתן לחוזים ולהרשאות הניתנים על ידי הרשות.

המערכת החדשנית תשפר את יכולתה של רמ"י לפעול בכלים משפטיים מהירים על מנת לפנות פלישות והסגות גבול במקרקעי ישראל דבר שיביא ליעול האכיפה וחסכון במשאבים לקופה הצבורית.