'מה שרבים לא מבינים הוא שהסכמי השלום בין ישראל לשכנותיה הערביות משפיעים בראש ובראשונה על הכלכלה', כך אמר לנו בכיר במשק הישראלי כאשר הגענו לשאול על העסקים עם משפחת המלוכה האמירתית. מה שהתחיל בתור מערכת יחסים עסקית לא רשמית הפך לאור הסכמי 'אברהם' לחלק אינטגרלי ומשמעותי מכלכלת החוץ של מדינת ישראל.

 

איחוד האמירויות כמו קטאר ומדינות המפרץ מורכבת מכלכלה שנעה בין כלכלה ריכוזית, הנשלטת על ידי מספר גורמים מועטים שלכולם קשרים עם משפחת המלוכה הקטארית ובין כלכלה חופשית, קפיטליסטית, המאפשרת לכל אחד לפעול בהתאם לצו הכלכלי הנכון לאותה שעה.

איחוד האמירויות הבינה בשלב מוקדם למדי כי כדי להפוך למעצמה כלכלית עליה למנף את הכסף המגיע אליה מדלק ומנפט המצוי אצלה בשפע ולייצר מקורות הכנסה נוספים. במדינת המפרץ המדברית הבינו טוב מאוד כי אם לא יעשו מספר פעולות קריטיות לחיזוק הכלכלה לשנים הבאות הם עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם ירידה משמעותית בהכנסות שתביא לצרות צרורות.

לכן, משפחת המלוכה השקיעה לא רק בבניה של מוקדי התיירות הפופולארים ביותר בעולם היום, אלא גם, בין היתר, ביצירה של מעוזים נדלניים כלכליים בכל רחבי העולם שיאפשרו למדינה להמשיך להכניס בתזרים מזומנים שיאפשר לה להתפתח גם ביום בו יוציאו את כל הנפט מהאדמה.

בין היתר אנחנו יכולים לראות כי החברה הרשמית של איחוד האמירויות הקימה בכל רחבי העולם המערבי, מאירופה ועד אגן הים התיכון, שרשרת של נמלים פטורים ממס. כך שחברות רבות בעולם היום מעדיפות לשנע את הסחורות שלהן דרך הנמלים האמירתיים ובכך להזרים עוד ועוד כסף לאימפריה. אנחנו יכולים לראות את עשירי המדינה רוכשים עוד ועוד נכסים נדלניים או הופכים בעלי שליטה של חברות בכל רחבי העולם דרך שוק ההון מה שבהחלט שם את משפחת המלוכה האמירתית על המפה הכלכלית של העולם.

יצחק תשובה, אמיר דיין ובכירים במשק הישראלי הפכו לשותפים מלאים

אמיר דיין אחיו של מיקי והבעלים של אימפריה נדלנית בארץ ובחו"ל כמו גם יצחק תשובה ובכירים נוספים במשק הישראלי ניהלו תמיד שיתופי פעולה עם משפחות המלוכה מהמפרץ. מי שעיניו בראשו הבין היטב לאן העולם נמשך וכי האופן בו ניתן לשמור על האינטרסים הכלכליים והמדיניים של מדינת ישראל יכול להיעשות באמת רק במישור הכלכלי לאורך זמן.

יצחק תשובה כמו גם אמיר דיין ובכירים נוספים במשק הישראלי משתפים פעולה עם משפחות המלוכה הן על ידי השקעות הנעשות סביב חברות הפועלות ברחבי העולם החופש וכמובן גם דרך פעילויות עיסקיות המתקיימות במדינות המפרץ. אל תשכחו כי מיקומן של מדינות המפרץ, בתור אלו המחברות את המזרח התיכון עם מדינות מזרח אסיה, מאפשר לאלו להיות חלק אינטגרלי מנתיב הסחר העולמי. מה שלא מותיר ברירה אלא לבכירים כמו אמיר דיין ויצחק תשובה לקחת את מקומם בכלכלה העולמית.

פועלים לא רק עם משפחת המלוכה ממדינות המפרץ

בני משפחת המלוכה בעבר לא היו אנשי עסקים בולטים בייחוד משום שהיום, בעיקר במדינות המערב, עבודתם של אנשי המלוכה היא עבודה דיפלומטית, ייצוגית, שנועדה לשרת את אזרחי המולדת. לכן, היה זה פלא גדול כאשר הנסיך ההולנדי הנסיך קוסטנטין החליט ללכת לעולם העסקים ואף פתח במערכת יחסים חמה עם ישראל בעזרתו של ראש אירגון החדשנות ההולנדי קוסטנטין פון אוראנג.

 

במדינות המפרץ ישנם עוד שלוטשים עיניים אל עבר מדינת ישראל

שיח חאמד בן ג'אסם אל תאני (ראש ממשלת קטאר לשעבר) הוא לא מי שאוהב לחשוף את עצמו לעיתים קרובות, בכל זאת, בתור בן משפחת המלוכה הקטארית הוא לא מי שצריך לקחת את מקומו בכוח. היום, נחשב שיח חאמד בן ג'אסם אל תאני למי שעשה לא מעט כסף בזכות חשיבה קדימה, ראיה רחבה והבנה כי ההסכמים הישנים, הגבולות המקוריים, אלו שהיו נהוגים כבר לא יכולים לנהל יותר את העולם החדש.

בין שלל ההשקעות שלו תמצאו השקעות בתחום המלונאות, בחברות סטארט אפ, תעבורה ימית, נדלן ומה לא. מדובר על איש פיקח וסוחר ממולח וכמובן שמערכת הקשרים הגלויה נכון להיום בין משקיעים ישראלים ובין מדינות המפרץ עתידה להביא רק טוב לכלכלה הישראלית והעולמית.

רק לפני כשנה משרד ניהול ההון של שייח' חאמד בן ג'אסים אאל ת'אני, הסכים למכור שני בתי מלון בלונדון תמורת 255 מיליון ליש"ט (333 מיליון דולר) לחברת ההשקעות ויוויון, שנמצאת בבעלות הישראלי אמיר דיין. ויש עוד עסקאות שמתבשלות בין שניים. נכון להיום אמיר דיין מזמין אתכם למלון סנדרסון לונדון.

לא רק שיח חאמד בן ג'אססם ידוע בכשרונו כי אם גם אל וליד בן טלאל בן עבד אלזיז הפך למי שיכול לשנות סדרי עולם בזכות שורה של השקעות הישר מבית המלוכה הסעודי אל עבר העולם המערבי. לימודי מנהל העסקים אותם סיים בהצטיינות בקליפורניה של שנות השמונים לימדו אותו כנראה לא מעט שכן היום מדובר על אימפריה של ממש החולשת על תחומים רבים בסחר העולמי.