נזילות מים בבתי מגורים הן מצב שרצוי להמנע ממנו בשל העובדה הראשית - זה עולה לכם יותר כסף, כשמעבר לכך, מבזבז מים, פוגע בבית ובמבנה שלו, מעודד יצירת נבגים אורגניים כמו עובש - שמסכן את בריאותכם, ומייצר הוצאות נוספות כדי לתקן אותו.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

לצערנו, מאחר ונזילות יכולות להתרחש בכל חלק של הצנרת ולמעשה, בכל חלק מהבית, לא תמיד ניתן לראות את מקור הבעיה ולכן יש צורך באיש מקצוע שיערוך עבורכם בדיקת איתור נזילות בתל אביב, הרצליה, או כל מקום אחר בארץ.

אחת הדרכים הכי טובות להגן על הבית שלכם מפני נזילות עתידיות, היא להבין ולחפש אחר מצבים ספציפיים שגרתיים, שיכולים לגרום להתפתחות של נזילה באזורים מסוימים בבית.

במאמר זה ננסה להבין מהם הגורמים שיכולים לעזור לנו עם איתור נזילות בתל אביב שם יש ריכוז גבוה של מבני מגורים בני עשרות שנים, אך ההמלצות תקפות כמובן גם לכל מקום אחר בארץ.

אטמים שבורים

כשהצנרת בבית שלכם הותקנה, אנשי האינסטלציה הניחו אטמים מסביב לכל מחברי המים על מנת למנוע נזילות. אטמים יכולים להופיע במקומות רבים בבית כמו למשל בדלת המדיח או מכונת הכביסה. ככל שהצנרת שלכם מתבגרת, האטמים נשחקים ועלולים להשבר או אפילו להתפורר. אם אתם שמים לב לנזילות קטנות ליד המחברים של הצנרת שגלויים לעין, ייתכן שיש לכם אטם שבור שדורש החלפה מיידית.

סתימה בצינורות

סתימה בצינורות באה לידי ביטוי בדרך כלל בירידה בלחץ המים בבית, שיכולה להגרם בשל סתימה בצינורות. סתימה יכולה להגרם כתוצאה משערות במקלחת, משאריות של אוכל בכיור, ואפילו מאבק במידה ואתם גרים בסמוך לאתר בניה או אזור חולי.

במידה ואתם חשים שינוי בלחץ המים כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.

חלודה

ככל שהצנרת בבית שלכם מזדקנת לאורך השנים, חלודה וצורות שונות של קורוזיה עשויות לאכול את הצינורות שלכם. אם שמתם לב לשינויים בצבע בחלקי הצינורות הגלויים בבית או שהמים יוצאים בצבע מעט עכור, זה יכול להעיד על רמת חלודה גבוהה בצנרת ויש לקרוא למומחה לאיתור נזילות באופן מיידי על מנת לבדוק את הצנרת של כל הבית. יש לשקול להחליף צנרת לכל הבית מאחר ומים עם חלודה יכולים להרוס את מוצרי החשמל שלכם וכמובן, לפגוע בגוף שלכם במידה ושותים אותם לאורך זמן.

מחברי צינורות פגומים

האזורים בהם צינורות המים בבית ובקירות חוברים זה לזה, הם בדרך כלל נקודות החולשה של הצנרת ואחד הגורמים העיקריים לנזילות.

לצערנו, רוב החיבורים של הצינורות אינם גלויים ונמצאים בקירות או מתחת לרצפה. אם יש לכם צינורות שעושים רעשים בקירות כמו רעש של תקתוק או במקרים חריגים של חבטה, במיוחד כשאתם מפעילים את המים החמים, זה יכול להיות סימן לכך שהצנרת שלכם תחת לחץ מים חזק מדי ומומלץ לקרוא לאינסטלטור או איש מקצוע שיבצע בדיקות איתור נזילות בתל אביב או בכל עיר אחרת בהתאם למקום שבו אתם מתגוררים.

לחץ מים גבוה מדי

לחץ מים גבוה בברז ובעיקר באמבטיה, יכול להיות מאוד כיפי ונוח במיוחד כאשר בא לכם להנות ממקלחת ארוכה וטובה.

עם זאת, ישנם מקרים בהם הצנרת שהותקנה בבית לא איכותית מספיק, כך שלחץ מים חזק מדי יכול לגרום לצינורות להשחק ולייצר דליפות.

מחברי מים רופפים

לעיתים מערכת הצנרת של הבית נשחקת מעט לאחר שימוש רב ואינטנסיבי לאורך שנים, מה שיכול לגרום להתרופפות של המחברים בעיקר במוצרי החשמל שדורשים חיבור למים כמו מדיח או מכונת כביסה.

למשל במקרה של מכונת כביסה - היא משתוללת ורועדת בתהליך הסחיטה, ויכולה די בקלות להזיז את הצינורות והמחברים של המים ולגרום לדליפה. במידה ואתם רואים מים באזור של מכונת הכביסה או המדיח כדאי לבדוק שכל החיבורים מספיק חזקים.

שינויים תכופים בטמפרטורה של המים

במקרים בהם יש שינויים קיצוניים של הבדלי טמפרטורה כמו מזג אויר חם מדי ולאחריו מזג אויר קר, נוכל לראות שחיקה גבוהה בצינורות בשל העובדה שהם מתכווצים ומתרחבים בצורה לא טבעית. התהליך הזה יכול לגרום לצינור להסדק ולגרום לדליפות.

אם אחת מהסיבות שציינו כאן יכולה להיות רלוונטית למקום המגורים שלכם, מומלץ לחפש עוד היום מומחה של איתור נזילות בתל אביב או בעיר שבה אתם גרים, ולבצע בדיקת איתור נזילות בבית.