כל מטבח זקוק לכלי מטבח איכותיים ממגוון סוגים שישרתו אותו בזמן אמת ועל פי צורך. פלנצ'ה היא מחבת שטוחה, כוכבת הבישול הספרדי, שנחשבת ללהיט במטבח ומאפשרת לצרוב אוכל בטמפרטורה גבוהה.
מדובר במחבת ברזל העמידה בטמפרטורות גבוהות במיוחד. הדגמים של היום מתקדמים במיוחד ובעוד הדגמים המסורתיים של פלנצ'ה היו דקים יחסית והתעוותו במהרה עם החשיפה לטמפרטורה גבוהה, הרי שהדגמים העדכניים של ימינו עבים ועמידים במיוחד כך שהם אינם נפגעים משינויי הטמפרטורה גם בטמפרטורות גבוהות במיוחד.

לבשל במינימום שומן ובלי עשן

טיגון בפלנצ'ה נחשב לצורת בישול בריאה יותר, שמאפשרת מינימום שימוש בשומן מבלי שהאוכל יתבייש. ניתן להכין במחבת זו מגוון רחב של מאכלים ותבשילים כמו סטייקים ודגים ובמיוחד מנות הדורשות צריבה בטמפרטורה גבוהה, על מנת לשמור על החלק הפנימי רך והיא אידיאלית גם לירקות מבלי לחרוך אותם.
סגנון בישול זה מאפשר גם להגיע לתוצאות מרשימות ביותר כולל שמירה על טריות הרכיבים, המיצים , צריבה מצוינת של הבשל והשארת החלק הפנימי עסיסי במיוחד וקרמול נהדר במיוחד של ירקות.

ההכנה באמצעות מחבת זו מהירה במיוחד וכאמור ניתן להגיע לצלייה מהירה בטמפרטורות שיכולות להגיע גם עד 300 מעלות ואפילו עד 350 מעלות בדגמים מסוימים.

המבנה הייחודי של מחבת זו מאפשר גם פיזור חום אחיד. העיצוב המקורי המאפיין את הפלנצ'ה מסייע גם באיסוף השומן ואחר כך גם את המים לניקוי בעת פעולת השטיפה.

מחבת הפלנצ'ה עשויה מברזל יצוק עבה ונחשבת לבחירה האולטימטיבית לשימור חום בדרך הטובה ביותר. לרוב מדובר בדגמים בעלי ציפוי אמייל בעובי של לפחות 7 מ"מ שנחשב לציפוי בעובי איכותי בעת שחרור החום. ניתן להפעיל את הכלי על כיריים גז או חשמל בצורה של מגש מרובע או מלבני ויש גם פלנצ'ה חשמלית, למי שמעדיף או מעוניין להחזיק עוד אחת גם מהסוג החשמלי.

על מה להקפיד בבחירת פלנצ'ה והיכן רוכשים?

יש לדאוג גם לניקוי של הפלנצ'ה על מנת למנוע היווצרות של חלודה, כשלרוב ניתן לזרוק קוביית קרח על גבי הפלנצ'ה להורדת שאריות האוכל ולהשתמש במרית לגירוד השאריות העקשניות.

בעת הבחירה של הדגם, כדאי לשים לב לשימוש ולידית נירוסטה שאינה מתחממת כך שהצלייה תהיה נוחה לאחר הדלקת האש או הדלקת הכיריים ותאפשר גם שימוש בכלי לבישול בתנור. יש לוודא שהמוצר הנבחר אכן מתאים לכל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה.
לרוב מדובר בגודל ממוצע של פלנצ'ה 34X25 או דגמים גדולים במיוחד במידות של 45X27.

יש מחבתות בעלות ציפוי נון סטיק ייחודי המבטיח את אי הדבקת והצמדת האוכל למחבת, להקלה על הניקוי של המוצר. ישנן מחבתות בעלות ציפוי שיש סטיק שהוא אפילו חזק יותר גם במניעת הידבקות שונות בעת צלייה ובישול.

כמו כן, כדאי להעדיף פלנצ'ה יצוקה כיחידה אחת כוללת תחילת הידית שהידית היא המשך טבעי של הכלי ולכן גם לא נשברת או שמדובר בידיות עם כיסוי סיליקון חדשני לאחיזה נוחה במיוחד. שימו לב שישנם דגמים שמתאימים לשימוש בתנור ללא הידיות ויש לברר פרט חיוני זה לפני השימוש.
ניתן להשוות בין המוצרים מבחינת ביצועים, מותגים, חוות דעת, גודל ולהתייחס כמובן גם לתו המחיר ולשימוש המועדף, אחריות של יבואן רשמי וכדומה לפני ביצוע רכישת המחבת.

במידה ואתם נוהגים להשתמש בפלנצ'ה בכל מקרה, חשוב לבחור פלנצ'ה איכותית מרשת כלי בית מובילה המציעה רכישה בחנויות או רכישה מקוונת ממותגים שנבחרו בקפידה כולל מפרט טכני ותמונות של המוצר, כך שתדעו בדיוק מה אתם רוכשים.