משחקי גינה, משחקי מחשב, משחקים אלקטרוניים, בסלולארי ובמכשירים כמו פלייסטיישן, כל אלו באים והולכים, משתנים ונעלמים, אבל לגו נשאר איתנו לתמיד. מאז 1949 ועד ימינו אנו חברת לגו הדנית ייצרה למעלה מ-600 ביליון חלקי לגו, אז נראה שהביקוש רק הולך וגובר, ומהסיבה הטובה ביותר: כולם אוהבים לשחק בלגו.

כלים
קרדיט תמונה PIXABUY
קרדיט תמונה PIXABUY

לגו זה הרבה מעבר לקוביות המתחברות זה לזה. כיום ישנה רשת של פארקים בשם "לגולנד", עם סניפים בגרמניה, ארה"ב, דנמרק ואנגליה, כולם מבוססים על לגו! החברה שומרת על עדכניות מתמדת, תוך זרימה עם הטרנדים העולמיים, לצד שיפור ושדרוג הלגו עצמו, כך שהמוצר הסופי שומר על הפופולאריות שלו בקרב הדורות החולפים, ולא מאבד מקרנו.

ערכות נושא של לגו

הדרך האפקטיבית והפשוטה ביותר בה חברת לגו שומרת על מוצריה עדכניים ורלוונטיים היא על ידי התאמה של המוצר לדרישות הקהל, לטרנדים הפופולאריים ביותר, על ידי התאמת המוצרים וההדפסים עליהם, ויצירת ערכות נושא. דוגמאות לכך ניתן למצוא:

  1. לגו חלל – מאוד פופולארי, כולל ספינות חלל, טילים, אסטרונאוטים, משטחי המראה ונחיתה, ושאר מוצרי חלל וחייזרים
  2. לגו פיראטים – עוד נושא פופולארי בכל העולם, הפיראטים על ספינותיהם, עם רב החובל הפיראט הראשי עם התוכי הצבעוני והרטייה על העין, ערכה פופולארית ומבוקשת במיוחד
  3. מבצרים – לגו מבצר הוא ככל הנראה הפופולארי בעולם. יש משהו בבניית המבצר, השמת החיילים עם החרבות והמגנים הקטנים, ושאר הרעיונות מעולם ימי הביניים
  4. לגו רובוטי – לא ערכת נושא, אלא יותר קומבינציה מיוחדת של לגו עם טכנולוגיה אחרת, שמאפשרת לבנות רובוטים בטכנולוגיה של לגו, משהו יוצא דופן ובגרסתו האחרונה - Lego Mindstorms EV3, מציע אפשרויות בנייה מגוונות במיוחד.

לגו מתפתחת ומשתנה תמיד

חברת לגו היא בהחלט דוגמא יוצאת מגדר הרגיל לחברה שמשתנה ומתאימה את עצמה לתנאי השוק המשתנים. היא עושה זאת, בין היתר, על ידי שיתופי פעולה עם חברות אחרות, ליצירת רעיונות משותפים חדשים. דוגמא לכך היא השותפות עם חברת "טרוולורז טיילז" (Traveller's Tales), חברה לפיתוח משחקי ווידיאו, איתה היא פיתחה לאורך השנים משחקים על בסיס סרטים פופולאריים כמו לגו מלחמת הכוכבים (2005), לגו אינדיאנה ג'ונס (2008) ומשחק פופולארי במיוחד כמו לגו בטמן (2008).

לא כל מה שלגו עושה זה סיפור הצלחה. לדוגמא, בשנת 2009 השיקה חברת לגו את "לגו גיימס", קו משחקי לוח חדש שנסגר בשנת 2013. ובכל זאת, כמות ההצלחות עולה בהרבה על כמות האי-הצלחות, ובשנים 2020 ו-2021 חברת לגו נכנסה לשיתוף פעולה חדש, הפעם לעולם האופנה העולמי, עם חוזים עם חברות כמו אדידס וליוויס.

לסיכום, אם אתם מחפשים מתנה מוצלחת, פינוק לילדים, משהו לתת לנכסים, לאחיינים, משחק שמפתח יכולות חשיבה לצד יצירתיות וקואורדינציה, משחק שבמהותו אינו תחרותי ואינו אלים, הרי שלגו מציעים את הפיתרון המושלם.