אחרי שנה שלמה בבית, בסגר, עסקים רבים הבינו את חשיבות התכנון הנכון של העסק לעמידה בכול אתגר. לעיתים, דווקא היכולת להתגמש ולראות את החוזקות והחולשות של העסק בתנאי משבר, גורמת לשינוי כיוון ולהרחבת הפעילות או שינוי הפעילות. זה הזמן שבו רבים מגלים שכדאי מאוד לחזור לספסל הלימודים לקורס קצר שיכול לקדם אותם באופן משמעותי.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

איזה קורס כדאי לקחת השנה?

אחד מהקורסים היעילים ביותר הוא קורס יועצים עסקיים. הוא מעניק כלים תיאורטיים ומעשיים המציגים את העסק כמכלול של פעולות, שמנהל העסק מבצע החל מגיוס העובדים המתאימים לעסק, המשך בהנעת העובדים בצורה נכונה ומינוף הכישורים של כול עובד בכול תחום להצלחת הפעילות העסקית וכלה בהגדרת יעדים ריאליים ועמידה בהם.

מנהלים שלומדים להפוך ליועצים עסקיים מסוגלים לקחת את העסק שלהם ולהזניק אותו להצלחה תוך בנייה של צוות שלם בחברה המחויב להצלחה זו. אם יוצרים בעסק "גאוות יחידה", המוטיבציה של העובדים לבצע יותר מכירות ולהיות יעילים עולה, וכך גם שורת הרווח בעסק.

בנוסף, במהלך קורס כזה לומדים לתכנן טוב יותר את התחום הפיננסי בעסק, לבחור בהשקעות נכונות לביצוע כאשר המשאבים מוגבלים, ליצור מקורות מימון והכנסה חדשים לעסק ולהחזיר אותו לרווחיות.

אפשר לעבוד בתחום גם כדי לייעץ לעסקים אחרים

כאשר מבינים את העקרונות הללו, אפשר להעניק גם ייעוץ עסקי לעסקים קטנים אחרים. יש המחליטים לסגור את העסק שלהם ולמעשה לעשות הסבה מקצועית לייעוץ. ההבנה של התחום והניסיון שצברתם יכול להיות מגדלור שמכוון עסקים אחרים להצלחה.

עיסוק זה מבוקש כיום בקרב בעלי עסקים רבים המעוניינים לקבל ייעוץ חיצוני מאדם שרואה את הפעילות העסקית בצורה אובייקטיבית. פעמים רבות, מנהלים מתקשים לראות כי הם אינם עובדים ביעילות, במיוחד אם מדובר בעסק משפחתי או כאשר העובדים הפכו לחברים, וכבר אינם חדורי מוטיבציה לקידום מטרות העסק.

כאשר נכנס יועץ חיצוני לתמונה, הוא מסוגל למצוא את הכשלים שמשאירים את העסק "תקוע", ולשפר את הטעון שיפור. כמו כן, יועץ מקצועי שהודרך, יודע כיצד לבנות תהליכים מתודיים בעסק ולשחזר הצלחות שוב ושוב. הוא מסוגל להעניק לבעל העסק את הכלים להגיע ליום העבודה, כאשר המשימות השונות ביום מוגדרות היטב, ולהיות מאמן לעובדים שלו המוביל גם אותם להצלחה בתפקידם בחברה.

סדנאות קצרות בקורס ממוקד

חשוב להבין כי לא מדובר בתואר שלם במנהל עסקים. זהו קורס ממוקד שכולו נסוב סביב פיתוח יכולות וכישורים חדשים שיכולים ללוות אתכם במשך כול החיים. אינכם לומדים את החומר התאורטי, עקרונות מתמטיים או סטטיסטיקות. במקום זאת, אתם מתחילים לפתח דפוסי מחשבה חדשים, אסטרטגיות מנצחות וגמישות מחשבתית שמאפשרת להתאים את העסק למציאות משתנה.

בתקופה הזו, יותר מכול, חשוב להיות מסוגלים לדעת להוביל הן את העסק שלכם והן עסקים אחרים כיועצים בדרך החתחתים של העולם ההופך להיות תלוי ביישום של פעולות באופן יעיל יותר. לומדים בו עקרונות של שיווק ופרסום, שפת גוף ותאוריות הנעת עובדים חשובות שכולם מיועדות למטרה אחת – בידול העסק מול המתחרים הרבים שלו בשוק.

לסיכום, קורס מקצועי בתחום של ייעוץ עסקי יכול לפתוח בפניכם צוהר, הן לשדרוג משמעותי של העסק שלכם והן להסבה מקצועית לתחום מבוקש ביותר. תופתעו לגלות איך בתוך מספר חודשים אתם יכולים לקבל סט כלים חדש, שמשנה את התמונה הכלכלית שלכם, ולהבין את סיפורי ההצלחה שאתם רואים סביבכם, כאשר חברים ומכרים מתחילים לשגשג מבחינה עסקית. כעת, הגיע גם התור שלכם ללמוד איך לבצע את השינויים הללו, לעשות את הבחירות הנכונות ולגלות מה מתרחש מאחורי הקלעים של העסקים המצליחים ביותר.