מטבח קטן יכול להיות הכרח המקום ולפעמים הוא בחירה מודעת. כך או כך הוא לא צריך להיות פשרה או ויתור על יופי ונוחות. גם מטבח קטן יכול להיות עם עיצוב פונקציונלי ואסתטי למשעי. תכנון ועיצוב נכונים יכולים להתגבר על כל האתגרים.

כלים
קרדיט לתמונה - צילום: מטבחי next125
קרדיט לתמונה - צילום: מטבחי next125

בחברת מטבחים שיש בה גמישות עיצובית ואפשרויות בחירה רבות ומגוונות בקנה מידה שונים – כל צורך יוכל לקבל פתרון.

התכנון והעיצוב חשובים כמובן בכל מטבח. במטבח קטן העיצוב הפונקציונלי יהיה מודגש יותר, כי כל סנטימטר צריך להיות מנוצל.

הנה 8 עצות טובות כאשר מתכננים ומעצבים מטבחים קטנים:

  1. בחרו מוצרי חשמל וכיור בפרופורציות מתאימות, הן לגודל המטבח והן לכמות האנשים. כל המוצרים קיימים היום בגדלים שונים. איכות העבודה במטבח לא צריכה להיפגע ואפשר ליהנות מכל הפונקציות והנוחות על ידי בחירות מושכלות. כיור קטן יותר, למשל, ישאיר משטח עבודה גדול יותר ומקרר ברוחב 60 ס"מ יכול בהחלט לספק 1-3 אנשים בממוצע. למקרר אינטגרלי נדרש המקום המינימלי ביותר והוא ימשיך את הרצף הוויזואלי של הארונות. מיקרוגל שהוא גם תנור אפייה הינם שני מוצרים במכשיר אחד ומדיח כלים צר או מדיח בגודל מגירה יאפשרו את הפונקציה במידה קטנה יותר. גם כיריים יש במידות שונות ואפשר לשקול שני מוקדי חימום במקום ארבעה.
  2. כאשר החללים הם רב תכליתיים ומשרתים כמה פונקציות בסמיכות, כמו בדירות לופט או דירות אורבניות קטנות, בהן החלל הפתוח יכול לשמש במשך היום כסלון או חלל עבודה ובלילה לשינה ובין לבין נדרש גם מטבח, אפשר עדיין לשמור על גבולות וחלוקת הפונקציות בצורה אסתטית בעזרת פתרונות הסתרה.
    ארונות עם דלתות כיס או דלתות מתכנסות, למשל, הן פתרון אסתטי שימושי נפלא. בתוך יחידות הדלתות המתכנסות אפשר להסתיר מוצרי חשמל אינטגרליים שונים, למקם משטחי עבודה למוצרי החשמל הקטנים ואפשר לתכנן בהן מטבחים שלמים. בסוף הפעילות הדלתות נסגרות בקלילות ובנוחות ולא מסגירות דבר מהתוכן הפנימי שלהן. החלל חוזר להיות מסודר ואסתטי ומשנה את ייעודו בהתאם לצורך.
  3. גובה הדירה יכול להיות מנוצל לאחסון בעזרת תכנון של הארונות העליונים עד התקרה. כדאי לבצע זאת בשתי קומות כי החלק העליון פחות נגיש ובדרך כלל ישמש לאחסון שפחות שמיש ביום-יום. לקבלת מראה קליל יותר אפשר לבחור את חזיתות החלק העליון מזכוכית, שיכולה להיות חצי שקופה או אטומה.
  4. אפשר למתוח את גבולות הקיבולת של הארונות התחתונים. מטבחי next125, למשל, מציעים גובה מיוחד בארונות התחתונים, שמעניק תוספת של כ- 25% לארונות המטבח התחתונים בהשוואה למטבח ממוצע. כלומר: הארון התחתון יכול לקבל תוספת של מגירה בעזרת תכנון מסד (צוקל) בגובה 5 ס"מ בלבד. זו תוספת אחסון לא מבוטלת ומתקבל כך עיצוב מיוחד של ארונות מרחפים על מסד דיסקרטי מינימלי.
  5. תוספת אחסון משמעותית אפשר לקבל גם אם מעמיקים את הארונות התחתונים, במידת האפשר, ב-10 ס"מ נוספים. עומקו של מטבח ממוצע הוא 60 ס"מ. מגירות בעומק של 70 ס"מ יגדילו את תכולת הארונות, האחסון יהיה נוח יותר לתמרון ועומק המשטח יוסיף נוחות עבודה.
  6. המרווח בין הארונות התחתונים לעליונים יכול להיות מנוצל בעזרת חיפויי קיר חכמים ומעוצבים. למעשה זה האזור הנגיש ביותר במטבח בהושטת יד לא מאומצת. במטבחי next125 ניתן לשלב בחיפויי הקיר מסילות מיוחדות, המיועדות לתליית אלמנטים שימושיים שונים, כמו: קרש חיתוך, בוצ'ר מגנטי לסכיני השף, מדף לתבלינים, מתקן לניר מגבת, מעמד מיוחד לכוסות היין ואפילו אגנית לצמחי תבלינים עם תאורה מיוחדת. כל מה שצריך לשימוש מידי נמצא בהישג יד.
  7. בחירה בדלתות זכוכית בגימור מבריק יוסיפו אפקט של מראה והרגשה של חלל גדול יותר.
  8. מומלץ לבחור באסתטיקה חיצונית נקייה ו"שקטה" בעזרת דלתות חלקות וקווים מתמשכים. כמה שפחות עומס של פרטים ויותר אחידות יהיו סביבה נעימה לעין וישאירו הרגשה של מרחבים למרות הממדים הקטנים יחסית. במטבחים בסגנון המודרני תהיה בדרך כלל ניצולת מלאה, כי אין בהם אלמנטים לצורכי קישוט בלבד. כל פרט נעשה במחשבה פונקציונלית.

יש אופי מיוחד לדירות קטנות, לפעמים זו ממש אידיאולוגיה מינימליסטית. בדרך כלל גודל המטבח יהיה פרופורציונלי לגודל הדירה וזו פרופורציונלית לכמות האנשים שגרים בה. תכנון נכון, אם כן, יוכל לענות על דרישות והתאמות, כי פונקציונליות ואסתטיות אינן מיועדות לפשרות במטבח חדש.

פתרונות מפתיעים ופתרונות אחסון חכמים אפשר להכיר במטבחי next125 מבית חברת Schuller גרמניה. אולם התצוגה נמצא ברחוב גלגלי הפלדה 19, אזור התעשיה הרצליה פיתוח. 09-9569903.