אנשים ישראלים רבים אומנם גרים בישראל ועובדים כאן, אך בפועל, החלומות שלהם נמצאים הרבה מעבר לים. הם רוצים להשקיע במקומות שונים בחו"ל ולעשות את זה "כמו הגדולים", כך שברור מדוע גם אתם מתעניינים בתחום הזה. לא חסרים השקעות מוצלחות ביותר של ישראלים בחו"ל, כמו למשל, ההשקעות שמבצע טדי שגיא או ההשקעות של אלכסנדר משקביץ. מה שהרבה ישראלים לא מבינים, זה שכולם יכולים להצטרף לחגיגה הזאת ולהשקיע באותה חברה ישראלית שלמעשה בחרה להשקיע בחו"ל. בפועל זה לא משנה אם ההשקעות של אמיר דיין באזורים שונים בגרמניה נראים לכם מושכים או שאתם חושבים על אלכסנדר משקביץ ועל ההשקעות שהוא מבצע. מה שכן משמעותי, זה להבין מה בדיוק עושה איש העסקים שאתם בוחרים להשקיע בו ולהאמין בו, שכן כפי שאתם יודעים, תמיד יש אנשי עסקים שמצליחים יותר מאחרים.

 

איך לבחור השקעה נכונה?

בחנתם קצת יותר לעומק את פועלו של איש העסקים טדי שגיא? מנסים להבין האם ההשקעות שלו יכולות להיות רלוונטיות גם עבורכם? או שאולי פשוט תוכלו ללמוד משהו מתוך פועלו של אלכסנדר משקביץ? אם כך, כדאי שתבחנו את ההשקעות הללו לעומק. ראשית, אין שום דבר כזה שנקרא "השקעה אחת בטוחה ונכונה", כי עובדה היא שגם אנשי העסקים הכי טובים שיש לעיתים נופלים בהשקעות שאינן נכונות. שנית, אם אתם יכולים לבחון את הדברים לעומק וגם לראות מה עשה לאורך השנים איש העסקים שאותו אתם בוחנים, כמובן שכדאי יהיה לעשות זאת. כך תגלו, למשל, שבמקרה של אמיר דיין הוא מגיע ממשפחה של משקיעים ולא התחיל את דרכו לבד. למעשה, מאחורי כל איש עסקים ישראלים מצליח שמשקיע בחו"ל, כמו טרי שגיא או אמיר דיין, אנחנו רואים שיש לא מעט אנשים אחרים שהשקיעו ושמלווים אותו לכל אורך הדרך.

האם כדי להיות ישראלי שמשקיע בחו"ל צריך הון עצמי גדול?

התשובה היא כמובן כן. להשקיע, בין אם זה בחו"ל ובין אם זה בתוך ישראל, זה לא עניין של מה בכך, ובטח שלא כאשר מדברים על השקעות בתחום הנדל"ן. צריך הון עצמי רציני וצריך גם לדעת שאם במקרה ההשקעה לא מתבצעת בצורה מושלמת, יהיה לנו לאן ליפול ואיך לקום על הרגליים מחדש. לכן ברור מדוע כמעט תמיד את ההשקעות הסופיות עושות חברות ישראליות גדולות ומוכרות, מה שמשאיר לנו, המשקיעים, להשקיע במניות של אותן חברות. מאוד מומלץ לקרוא מראש כל מה שאתם יכולים אודות החברה שבה אתם רוצים להשקיע, כי בסופו של דבר, רק כך תוכלו לדעת שאתם עושים בחירה נכונה. בהחלט ייתכן שתיהנו בסוף הדרך מרווח כלכלי נאה, כך ששווה להתעמק בנושא ולראות איפה אתם רוצים להשקיע את כל ההון שהצלחתם לחסוך עד עכשיו בעבודה קשה.