בשנים האחרונות עגילי פירסינג הפכו להיות פופולאריים במיוחד. תחילה היה נהוג לעשות עגילי פירסינג רק באוזניים ובעיקר בתנוך של האוזן, אבל מהר מאוד העגילים הפכו פופולאריים גם במקומות אחרים בגוף כמו: אף, טבור, לשון וכו׳. עגילי טראגוס הם למעשה עגילים מסוג פירסינג שממוקמים בחלק הפנימי של האוזן. טראגוס הוא למעשה קפל הסחוס הפנימי של האוזן, ומשם מגיע גם שמו של העגיל. היתרון הגדול בפירסינג מסוג זה הוא, שניתן לענוד מגוון רחב של עגילים על גבי האזור, והוא מחמיא בצורה יפיפיה לכולם.

כלים
קרדיט לתמונה: unsplash
קרדיט לתמונה: unsplash

 

עד כמה זה כואב?

אז בואו נדבר קצת תכלס, איך מבצעים חירור של האזור, ועד כמה הפירסינג הזה כואב? למעשה, בפירסינג מסוג טראגוס, מחדירים עגיל משקולת או טבעת דרך הבליטה בסחוס, כאשר התהליך עצמו נעשה עם מחט ותכשיט בעובי של 1.2 עד 1.8 מ״מ, ובאורך של 8-10 מ״מ. מאחר ומדובר באזור קצת בעייתי מבחינת המיקום, לרוב תופסים את הסחוס באמצעות מלקחיים בצורה עדינה, על מנת להחדיר את העגיל בצורה חלקה, איטית ומדוייקת. לשאלה האם מדובר בפירסינג כואב, התשובה היא לא במיוחד, אבל כן צריך לקחת בחשבון שמדובר בכל זאת באזור סחוסי, ולא בעור או בתנוך.

איך לטפל ולתחזק היטב עגיל טראגוס?

בראש ובראשונה חשוב לדעת כי מייד עם ההחדרה של העגיל מומלץ מאוד לענוד בו תכשיט ישר ולא מעוגל, אך בהמשך תמיד ניתן להמיר לכל סוג בו תחפצו. מאחר וההחדרה דרך הסחוס נעשית בצורה ישרה, עגיל בצורה אחרת יכול להפעיל על הסחוס לחץ לא שווה, לעוות את החור, לגרום להחלמה ממושכת ואף לגרום לבליטות.

משך ההחלמה עשוי לנוע בין 8 ל 14 שבועות, כאשר טיפול נכון יקצר משמעותית את זמן ההחלמה. חשוב מאוד לשמור עליו בצורה טובה, לחטא בתדירות את המקום עם מי מלח סטריליים (כשלוש פעמים ביום), ולבודד אותו בצורה טובה כמה שניתן על מנת למנוע זיהומים. מאחר והעגיל ממוקם באיזור בולט יחסית, הוא עשוי לקבל מכה שיכולה לגרום לטראומה, ולכן חשוב לשמור עליו היטב.

הקפידו לשמור על כל מה שבא במגע עם האיזור נקי וסטרילי, וכבסו בתדירות גבוהה את המצעים, הבגדים, המגבות וכו׳. מומלץ שלא לישון על האוזן בה ממוקם הטראגוס במהלך תקופת ההחלמה, שכן שינה על האיזור יכולה לגרום ללחץ ולפתח זיהומים או נפיחות, מה שיצריך מכם להוריד את התכשיט. במידה ואתם חושדים כי אכן התפתח זיהום באיזור, מומלץ לשטוף אותו היטב באמצעות סבון אנטיבקטריאלי כמה פעמים ביום, ולייבש בעדינות באמצעות מגבת נקייה לגמרי.

רבים אשר מעוניינים לעשות פירסינג מסוג טראגוס מוצאים את עצמם מתלבטים בנוגע לשאלת הסיכון. אנחנו כאן כדי לומר לכם שמדובר בפעולה אמנם יחסית פשוטה ומהירה, אבל חשוב מאוד להקפיד על היגיינה ועל טיפול נכון על מנת לגרום להחלמה מלאה ונטולת סיבוכים. כמו בכל חדירה לעור תמיד קיים חשש לזיהום, בעיקר מאחר וישנם לא מעט כלי דם שעוברים במקום, אך עגילים טובים מחומרים איכותיים יפחיתו את הסיכון, ויאפשרו לכם להנות מתוספת יפה, אופנתית וייחודית.