מהו מגן סייבר? מה תפקידו? ומדוע כל כך כדאי להיות מגן סייבר? נתחיל במילים פשוטות: מגן סייבר הוא אדם שלמד קורס אבטחת סייבר למתחילים. מה זה אומר בפועל? כידוע, בשוק האזרחי וקל וחומר בגופים הממשלתיים קיים המון מידע רגיש, קניינים רוחניים, ושאר נכסים אלקטרוניים שהחברות והגופים השונים לא חושפים אותם קבל עם ועדה. מידע מסוג זה עשוי להיות שווה הון עתק עבור בעלי הארגונים, וברמה הביטחונית-לאומית זה גובל בסיכון ממשי של חיי אדם. בהיבט זה, אין שום הבדל בין משחק כדורגל לעולם הטכנולוגי – אם לא תגן על השטח שלך, אתה פשוט תפסיד.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

על מנת להילחם בפושעי סייבר שמעוניינים לחדור למערכות המחשוב שלנו, נדרשים להתגייס המוני אנשים המומחים באבטחת מידע ומסוגלים לפרוס רשת הגנה לגופים, הארגונים והחברות שכל כך זקוקים לכך. במובן זה, למרות שמגן הסייבר איננו חלק 'אקטיבי' בעיצוב מגמות החברה ובתוכניות הביצועיות שלה, יש לו ערך אדיר בעצם האפשרות של החברה להתנהל בביטחון, דבר ששווה לחברות כסף. המון כסף.

מגן סייבר מהווה בורג משמעותי בכל חברה וארגון!

אז לאחר שהבנו באופן בסיסי מהו את הצורך במגן סייבר ואת תפקידו, בואו נרד לרזולוציות נמוכות יותר. על מה עוד נדרש מגן הסייבר להגן? מגן הסייבר נדרש להגן על הגוף עליו הוא שומר מפני שכפולים בלתי חוקיים, גישה לא מורשית למחשבים של החברה, גניבת מידע, השחתה של מחשבי החברה או ניסיון סחיטה של חברה למטרת כופר.

כמו כן, תפקידו של מגן הסייבר הוא, לנתח באיזה מרחב נמצאים הסיכונים הפוטנציאליים של החברה; מהן הדרכים בהן הפורץ עלול לחדור לטלפונים הניידים או למחשבים של עובדי החברה – ומתוך כך לתכנן אסטרטגיית נגד; עליו לחפש טכנולוגיות וכלים שיכולים להקטין את אפשרות ההיחשפות של הארגונים לפרצות; להילחם בעברייני רשת ובשאר פושעים הנוקטים בשיטות פריצה שונות על מנת לגנב מידע רגיש או פרטי מהאינטרנט.

ומה תפקידו של מגן סייבר ברמה הביטחונית-לאומית? לוחם הסייבר נדרש לאסוף מידע מודיעיני על האויב, לאתר את חולשותיו של האויב דרך המחשב, לתקוף פושעי סייבר והאקרים, ובמילים אחרות: להיות לוחם אמיתי, פשוט עם נשק מעט שונה.

מכללת קרנליוס – קורס מגן סייבר לעתיד בטוח יותר

למי שמעט עוקב אחר המגמות השונות בשוק העבודה, וודאי שם לב לכך שבשנים האחרונות תחום הסייבר עומד בראש מורם בראש סדר העדיפויות של הארגונים הגדולים. לאור האמור, הסיבה לכך ברורה: זירת המלחמה כיום מתמקדת בעולם המקוון, ביכולת להגן על הארגון שלך מפני תקיפות ופשעי סייבר קטלניים. כל מוסד, גוף, ארגון או עסק שומר כיום על המידע שלו על גבי שרתים, תוכנות, ענן וכדו', כאשר ברור כי המידע הזה חייב לקבל הגנה ואבטחה.

כדי להצטרף למלחמה הזו וליכולת להגן על הקניינים הרוחניים שלנו, על המרחב הכלכלי שלנו, והכי חשוב – על המדינה שלנו, החליטה מכללת קרנליוס לשנס מותניים ולמקד בתוך מרכז אחד את מיטב המוחות מתחום הסייבר, באמצעות שיטות הלימוד הפרקטיות ביותר ומתוך רצון להכשיר כמה שיותר לוחמי סייבר ברמה הגבוהה ביותר, לוחמים כאלה שיוכלו להגן על אזרחי המדינה מפני האיומים השונים בהם הרשת מוצפת!

מעוניינים לעבור קורס מגן סייבר ממקצע ופרקטי? מכללת קרנליוס היא הכתובת הנכונה עבורכם

לוחם שידע באופן תיאורטי בלבד מה המבנה של הנשק, טווחי הפגיעה שלו, תפקידו של כל לחצן והיכן ממוקמת הכוונת – ככל הנראה לא יהיה הלוחם הכי מוצלח. כיום ברור שידע תיאורטי בלבד לא מקנה לך הצלחות בשטח. הניסיון והמפגש החזיתי עם אתגרים, דווקא הם אלו שהופכים את התלמיד מ'ידען' ל'מקצוען'. מכללת קרנליוס שמה לה לדגש להכשיר מגני סייבר לא רק ברמה התאורטית, אלא בעיקר ברמה הפרקטית.

אז איך זה בא לידי ביטוי? 70% מתכני הקורסים שלנו עוסקים בלימוד פרקטי ומעשי, התרגולים במהלך השיעורים מתבצעים על ידי מעבדות וסימולטור ייחודי שמתרגל מצבי אמת, והמרצים למודי הניסיון חושפים בפני הסטודנטים התמודדויות אישיות ואתגרים איתם הם נאלצו להתמודד במהלך עבודתם. כל הנתונים הללו, ולא רק, מהווים כלים משמעותיים עבור בוגרי קורס "מגן סייבר" של מכללת קרנליוס, וסיבה באמת טובה להתקבל למקומות עבודה יוקרתיים ולהצליח להתמודד עם האיומים השונים שרק מחכים לתפוס אותנו לא מוכנים.

באדיבות: https://www.kernelios.com/he