הם מעוצבים בעיצובים שונים ומגוונים, מדליקים ותמיד באופנה. אנחנו מדברים על משקפי השמש. אבל מעבר למראה מדהים שהם מעניקים לנו, ולא משנה מה נלבש, למשקפי השמש יש תפקיד חשוב: להגן על העיניים מפני קרינת השמש. כידוע, בישראל קרני השמש חזקות במיוחד בתקופת הקיץ, ולכן ממליצים המומחים לחבוש כובע ומשקפיים. מעבר לכך, משקפי השמש אינם מיועדים רק לעונות החמות של השנה, והיום ממליצים להרכיב אותם גם בחורף.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

כל הסיבות להרכיב משקפי שמש, ולא רק כי זה באופנה

אחד הפריטים הנמכרים ביותר בארץ הוא משקפי שמש, וכך זה צריך להיות. הסיבה המרכזית לכך היא הקרינה המגיעה מן השמש ועלולה לפגוע בקולטנים הרגישים שלנו, הלוא הם העיניים. אף על פי ששיא הקרינה הוא אכן בקיץ, בחורף קרינת השמש לא נעלמת. וזה עוד לא הכול. מלבד קרני השמש, בחורף נושבת רוח חזקה אשר מעיפה לכל עבר אבק, בוץ, חול או עלים יבשים. אלה עלולים להיכנס לעיניים ולזהם אותן. על כן, חשוב להרכיב משקפי שמש גם בחורף.

מעבר לכך, ישנן סיבות שבגינן חשוב להרכיב משקפי שמש לאורך כל עונות השנה:

  • מפחיתים את הסיכוי להופעת הקטרקט.

אנשים שנוהגים להרכיב משקפי שמש דרך קבע מקטינים את הסיכוי להופעת קטרקט בגיל מבוגר. הקטרקט גורם לבעיות ראייה שונות כמו טשטוש ראייה, תחושת סינוור חזקה מאוד ועוד.

  • מונעים קמטים מתחת לעינים.

משקפי שמש גורמים לכם להיראות הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים. לא זו בלבד שמדובר בפריט שיקי שכל אחד צריך, אלא שהם מאפשרים לכם להגן על העיניים ולמנוע את הופעתם של הקמטים והקמטוטים הבלתי רצויים מסביב לעיניים. אז השקיעו עכשיו ברכישת משקפיים, ולא תצטרכו הזרקות בוטוקס בהמשך.

  • סטייל לאורך כל השנה.

מטבע הדברים, חשוב לשמור על לבוש לאורך כל השנה. אחרי הכול, משקפי השמש הולכים עם בגדים רבים כל כך בחורף ובקיץ – מעילי עור מעוצבים, חולצות קצרות ואפילו כמה בגדים אלגנטיים.

איך בוחרים משקפי שמש?

לאחר שהבנו את חשיבותם של משקפי השמש, יש צורך לבחון איך בוחרים אותם. המשקפיים מגיעים מסוגים שונים: משקפי שמש לגברים, משקפיים לנשים וכמובן לילדים. כדאי לשים לב למאפייני הפנים כאשר מודדים משקפיים. לדוגמה, אם מעוניינים לחדד את תווי הפנים, מומלץ לבחור במשקפי שמש שצורתן ארוכה או מלבנית. משקפי שמש בצורת לב, לעומת זאת, מתאימות לאנשים שיש להם קו לסת מחודד ומצח ולחיים רחבים.