ניתוח הקפאת שומן נועד לפרק את מצבורי השומן העיקשים שהגוף צובר, ולהיפטר מהם בדרכים טבעיות באמצעות עידוד של חילוף חומרים בגוף.

כלים

 

התהליך עצמו לוקח כמה חודשים עד לקבלת תוצאה מלאה, אבל כמובן מאוד תלוי בתזונה של אותו אדם לאחר הטיפול. יש נטייה לחשוב שאם הגוף כבר נפטר ממצבורי השומן, הם לא יחזרו, אך זה לא נכון ומאוד חשוב להקפיד בתזונה מתאימה. אז כדי לעשות סדר בנושא של האם לעשות דיאטה לאחר הטיפול, או לחזור לאכול כמה שרוצים, ריכזנו לכם כמה דברים חשובים שכדאי לדעת בנושא של מה לאכול לאחר הטיפול.

למה חשוב להקפיד על תזונה נכונה לאחר הטיפול?

לפני שאנחנו מתחילים לדבר על מה כדאי לאכול ומה לא, כדאי שתבינו למה באמת חשוב לשמור על תזונה נכונה לאחר הטיפול. אנחנו הרי לא תוכים, ומאוד כדאי להבין משהו לפני שמבצעים אותו, על מנת שהוא ייטמע בהיגיון שלנו ויתרום לתהליך עצמו.

בגדול התשובה היא חד משמעתית, הקפאת שומן עוזרת להיפטר ממצבורי שומן קיימים, אך לא עתידיים. הדבר הזה בעצם אומר שאין מניעה מכך שהגוף יצבור מצבורי שומן חדשים בפרק זמן מסוים, והכל תלוי במה תכניסו לגוף שלכם ואיך תתייחסו אליו. אז אם אתם רוצים לשמר את התוצאה, ולא לחזור למצב ההתחלתי שאיתו הגעתם לטיפול, כדאי שתשקיעו בעצמכם ובגוף שלכם.

תעזרו בתזונה מסוג קיטו

תזונה מסוג קיטו מושתתת על הבסיס של תזונה לא פחמימות וסוכרים. הדבר הזה בעצם עוזר לגוף שלכם להשתמש באנרגיה שבאה משומן ולא מגלוקוז (סוכר). את הגלוקוז הגוף צורך גם דרך סוכר פשוט, וגם דרך סוכרים מורכבים כמו פחמימות. לכן אם אתם רוצים שהגוף ישרוף אנרגיה דרך שומן, תפחיתו בסוכרים ופחמימות וכך הגוף יתחיל לשרוף את השומן שבגוף שלכם כדי להפיק אנרגיה. הדבר הזה יוודא שמצבורי השומן לא יחזרו כפי שהיו וגם יהפוך את הגוף שלכם לבריא יותר, בצורה כזו שתרגישו את השינוי בערנות שלכם, בריכוז ובצורך הפוחת שלכם בפחמימות ללא הפסקה.

תמנעו מפחמימות ריקות ושומנים לא בריאים

מעבר לכך שתזונת קיטו לא כוללת פחמימות כלל, היא כן מערבת כמות מינורית בסיסית, אבל כזו שתשמר את המצב הקיים בו הגוף שלכם מפיק אנרגיה משומן ולא מגלוקוז. ובכל זאת חשוב שתבחרו בפחמימות טובות, כמו אורז, קינואה, בורגול, ולא פחמימות ריקות ומורכבות כמו בורקסים, מאפים, לחמים ועוגיות, שלרוב גם מכילים כמות גבוהה של סוכר, גם אם אנחנו לא מרגישים את זה בטעם.

לגבי השומן, נכון שחלק נכבד מתזונת הקיטו מבוססת על שומן, אבל אין זה אומר שאתם צריכים לאכול עכשיו מאכלים עתירי שומן לא בריא, כמו מטוגנים שונים ביניהם צ'יפס, טבעות בצל וכדומה. תנסו לבחור במקורות שומן שבריאים לגוף שלכם כמו אבוקדו, אגוזים, שמן זית ועוד. בכללי עדיף להימנע כמה שאפשר ממאכלים שמכילים שומן טרנס גבוה, מהסיבה שהם אלה שיצרו מחדש את מצבורי השומן העיקשים מבלי שתשימו לב.

תגדילו את כמות הירקות בארוחה ואת צריכת המים היומית שלכם

בערך כחצי מהצלחת שלכם אמורה להיות מלאה בירקות בכל ארוחה. הכמות הגדולה של הירקות תשאיר אתכם שבעים וערניים, ומעבר לכך שהיא תספק לכם את כל הוויטמינים השונים שהגוף שלכם צריך כדי לשמור אותו בריא, במיוחד אם אתם אוכלים ירקות בכל הצבעים. הירקות ידחו את הצורך שלכם בפחמימות, אך תשימו לב שיש ירקות מסוימים שנחשבים לפחמימות, כמו בטטה, תפוח אדמה ותירס. ולמרות שמותר לאכול אותם והם בריאים, הם נספרים כפחמימה ויש לשים לב לכמות שאוכלים.

עוד דבר מאוד חשוב, הוא נושא שתיית המים. המים הם הכלי עזר מספר אחת לגוף, ביצירת חילוף חומרים בריא. כולנו יודעים שאם יש חילוף חומרים בריא בגוף, יש פחות נטייה לעלייה במשקל וליצירת מצבורי שומן חדשים. מעבר לכך שמים משאירים אתכם רעננים וערניים, ומונעים את הצורך בפחמימה (סוכר) כדי לקבל אנרגיה. תשימו לב שתמיד יש מים לידכם, ואם בין ארוחות אתם מרגישים קצת עייפים ורעבים, תנסו לשתות כוס מלאה של מים ואנחנו מבטיחים שזה יעזור, עד הארוחה הבאה.

המאמר נכתב באדיבות My Dream Body - הקפאת שומן והצרת היקפים ללא ניתוח