מזל טוב, אתם ניצבים בפני אחד האתגרים הגדולים של חייכם ואחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שאדם מקבל בחיים - הקמת עסק חדש. בישראל נפתחים מדי שנה עשרות אלפי עסקים חדשים על ידי יזמים ויזמויות שחולמים להביא לעולם את הבייבי הפרטי שלהם, אז איך גורמים לתינוק הזה לצמוח ולהפוך למפלצת של ממש בעולם העסקי?

בשורות הבאות נספק לכם טיפים והמלצות של בעלי עסקים שעשו דבר או שניים בגזרה הזאת. זכרו כי איזהו חכם הלומד מכל אדם וניסיונם של אחרים יכול לחסוך לכם טעויות יקרות. אז יאללה, מתחילים וצוללים לעומק הסודות של העסקים המצליחים.

כלים
בעל עסק יושב ליד המחשב
בעל עסק יושב ליד המחשב

 

תוכנית עסקית

- אתם מקימים עסק חדש שעתיד לעלות לכם עשרות או מאות אלפי שקלים, לצרוך מכם זמן יקר מאוד וכמובן אנרגיות, לא תשקיעו בבניית תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית יכולה להיות צרה מאוד ולכלול את השירותים והמוצרים שהעסק יספק ויכולה אף להגיע ולכלול כל פרט ופרט בעסק, כגון תוכניות שיווק, אפיון מותג, ניתוח קהלים, תוכניות מימון, מבנה ארגוני ומה לא. כל אחד צריך לבחור כמה מאמצים הוא משקיע בשלב זה ולאיזה רזולוציה הוא נכנס, אך בשורה התחתונה ככל שתדעו יותר כך תופתעו פחות בהמשך.

מקורות המימון של העסק

- עסק מצליח צריך גב כלכלי שיאפשר לו אוויר לנשימה בהתחלת דרכו. יש עסקים שזקוקים לחודשים רבים עד אשר יניבו הכנסות, שלא לדבר על רווחים, ויהיו כאלה שיהיו רווחיים כבר מתחילת דרכם. המשותף לכל העסקים המצליחים הוא היכולת למצוא מקורות מימון לשלבי ההתפתחות של העסק. המימון יכול להיות עצמאי, בנקאי או במסגרת גיוסי משקיעים. כמובן כי בכל אחד מהערוצים הללו ניתן לעשות אופטימיזציות ולמצוא בעלי עסקים שישיגו לכם תנאים מצוינים.

גם אם החלטתם להיעזר במימון חיצוני כגון הלוואות זכרו כי ניתוח מעמיק ועריכת סקרי שוק רציניים עשויים לחסוך אלפי ואף מאות אלפי שקלים (הן בהבדלי ריביות והן בתנאים נוספים כגון סילוק מוקדם וכד').

התנהלות חשבונאית אופטימילית

- רשויות המס הן השותפות החדשות שלכם בעסק. מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי עתידות להכניס יד עמוקה אליכם לכיס וכדאי לדעת בפני מה אתם עומדים. ההמלצה של בעלי עסקים מצליחים היא להסתייע בשירותיהם של רואי חשבון יודעי דבר. כאלו שנמצאים עבורכם בשלבי ההתפתחות של העסק, כאלו שזמינים עבורכם למענה על שאלות ומספקים לכם כלים על מנת להבין יותר כיצד לחסוך וכיצד לבנות את העסק בשלביו הראשונים.

פרסום ושיווק

- עסקים צריכים שיכירו אותם ויפה שעה אחת קודם. ככל שתקדימו להבין את זה, כך תקצרו את הזמנים עד להצלחת העסק. בתהליכי השיווק והפרסום יש מספר גדול של משתנים, כגון מיתוג העסק, הגדרת קהלים ובחירת הפלטפורמות השיווקיות העדיפות. זכרו כי לא כל מה שמתאים לבן הדוד שלכם מתאים לכם. לדוגמה, עסק שבונה לבעלי עסקים אחרים אולי ימצא אותם בערוץ הלינקדאין, בעוד עסק שפונה ללקוחות קצה יעדיף את הערוצים של גוגל ופייסבוק. יתרה מכך, הגדרה מדויקת של קהלים תחסוך עבודה סיזיפית של פרסום מיותר.

הטיפ החמישי והחשוב מכולם

- אל תאמרו נואש. עסקים לא הופכים להיות אפל או אמזון תוך שנה ונדרשת סבלנות רבה עד שעסקים קורמים עור וגידים והופכים למצליחים. ברוב התחומים תהיה עקומת למידה שתמשך בין 3-5 שנים עד שהעסק יהפוך לרווחי. לכן, הצטיידו בתעצומות נפש ובאנרגיות חיוביות ותזכרו שעסק הוא כמו ילד, צריך להשקיע בו וכמה שיותר, בסופו של דבר הוא יחזיר לכם ובענק.

לסיכום, הקמת עסק חדש בישראל אינו דבר פשוט. ההמלצה הכי חשובה לפני שאתם רצים להקים עסק היא לשאול מכרים שכבר יש להם עסק מתפקד ולהתייעץ עם אנשי מקצוע כגון יועצים כלכליים, רואי חשבון ואנשי שיווק.

בשיתוף משרד גרינברג – רואה חשבון בכפר סבא.