ירידה באיכות השמיעה שכיחה בעיקר אצל מבוגרים, אך היא יכולה להתרחש בכל גיל, באופן פתאומי או הדרגתי. ירידה בשמיעה גורמת לחוסר יכולת לתקשר באופן אופטימלי עם הצד השני, וכתוצאה מכך פוגעת באיכות החיים. צוות המומחים של מכון שמיעה תדרים, ריכז עבורכם במאמר הבא את כל הדברים שחייבים לדעת לפני התאמת מכשירי שמיעה

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

ירידה באיכות השמיעה

כפי שציינו בהתחלה, ירידה ברמת השמיעה אמנם נפוצה יותר אצל מבוגרים, כאשר הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על כך שבממוצע, אחד מכל שלושה מבוגרים בגילאי 65 ומעלה סובל מתפקוד לקוי ברמת השמיעה, ברמה כזאת או אחרת, אך התופעה יכולה להתקיים גם אצל אנשים צעירים יותר.

הסיבות לירידה ברמת השמיעה יכולות להיות מגוונות, כאשר הנפוצות שבהן הן גיל כרונולוגי, חשיפה ממושכת למוקדי רעש והימצאות עודף שעווה באוזן, העלול לגרום לחסימת מעברי הקול.

ירידה ברמת השמיעה משפיעה באופן משמעותי על תפקודו האופטימלי של האדם הסובל, כאשר פעולות בסיסיות ויומיומיות, כמו תקשורת עם בני הבית ודיבור בטלפון, הופכות לפעולות מאתגרות ואף מתסכלות.

כיצד נדע אם אנחנו צריכים בדיקת שמיעה?

אם אנחנו מבקשים מאחרים לחזור על מה שאמרו לעיתים קרובות, מגבירים את הטלוויזיה או הרדיו באופן חריג ומתקשים להבין את הסובבים אותנו במקומות רועשים, מומלץ לגשת לבצע בדיקת שמיעה במקום מקצועי, כמו מכון שמיעה, ולבחון לאחר ייעוץ והכוונה מתאימים התאמת מכשירי שמיעה.

סוגי מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה נועדו לשפר את יכולת האוזן לקלוט צלילים שונים באופן מוגבר מהרגיל עבור המשתמש ובכך להקל עליו את אפשרויות השמיעה וקליטת צלילים מהסביבה. שוק מכשירי השמיעה הינו רחב ומגוון ומציע בעיקר שני סוגי מכשירי שמיעה עיקריים- אנלוגיים ודיגיטליים.

מכשירי השמיעה האנלוגיים הם מכשירים פשוטים, הפועלים להגברת הצלילים במידה שווה ללא סינון או הבחנה. המכשירים הדיגיטליים לעומת זאת, נחשבים מכשירי שמיעה מומלצים, בגלל היכולות הטכנולוגיות המתקדמות שלהם. כך, מכשיר שמיעה דיגיטלי מסוגל לעבד צלילים ולהבדילם מרעשי רקע שונים ולכן הוא נחשב מכשיר שמיעה מתקדם.

מכשירי שמיעה- מחירים

מכשירי השמיעה מותאמים באופן אישי ומקצועי על ידי אנשי מקצוע מנוסים וותיקים. כפי שציינו, סוגי מכשירי השמיעה הם רבים ומגוונים, ומחירם יכול לנוע בין 1,400 ₪ ועד 8,000 ₪ במסלולים פרטיים.

אם אתם חברים בקופות החולים השונות, מומלץ לבדוק מכשירי שמיעה בהסדר קופ"ח- היכולים להוזיל לכם את העלויות בצורה משמעותית, הן של הבדיקה והן של המכשיר עצמו. כך, מכשירי שמיעה כללית, מכשירי שמיעה מכבי או מכשירי שמיעה מאוחדת, יכולים להיות מסובסדים בצורה משמעותית, על פי הכיסוי הרפואי שלכם ובהתאם לתנאי קופת החולים.

במכון שמיעה תדרים מבצעים את בדיקות השמיעה רק על ידי קלינאי תקשורת מנוסים ומקצועיים, תוך ליווי מלא של תהליך התאמת המכשירים והדרכת השימוש במכשיר, לפעילות יעילה ותקינה.

בקרו באתרwww.tedarim.co.il