יזמים רבים אשר שמעוניינים לפתוח עסק חדש, או מעוניינים להרחיב את העסק בסיוע של הלוואות בערבות מדינה צריכים לדעת מה מותר ומה אסור לעשות. יעקב אלון מסביר:

הגשת בקשות של הלוואות בערבות מדינה היא פעולה סדירה אצל בעלי עסק שמעוניינים לפתח אותו וגם יזמים שכירים שרוצים לפתוח עסק חדש, לא משנה אם בעל העסק ניגש אל הבנק שלו לבקש הלוואה בנקאית, או שביזם מתייעץ עם בעל עסק אחר, כולם מפנים אותו אל מסלולי הלוואות בערבות מדינה השונים של : הלוואות בערבות מדינה לצורך ביצוע השקעות, הלוואות בערבות מדינה לצורך מימון הון חוזר, הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש. ואז היזמים מחפשים בגוגל "הלוואות בערבות מדינה" או שהם צופים בפרסומות שבהן כל בעל עסק בתשלום קטן יכול לפרסם את העסק שלו, ויכול להיות שהוא לא מנוסה, או שהם צופים בתוצאות האורגניות ששם כבר גוגל היא הבודק הראשי של האתרים ונותנת תשובה מוסמכת ונכונה על בעלי העסקים מתוך בדיקה עמוקה שהיא עורכת והצלבות שונות לצורך דירוג של בעלי עסקים מבחינת המטרות של הלוואות בערבות מדינה.

 

שקיפות מלאה מול הלוואות בערבות מדינה

שקיפות היא שם המשחק של הלוואות בערבות מדינה. מי שמשחק בשקיפות מלאה ובהבנה מלאה שלא ניתן להסתיר דבר מעיני ששת זוגות העיניים שבוחנות כל הלוואות בערבות מדינה מבין את הדבר הפשוט, שהסבירות שלו לקבל הלוואות בערבות מדינה היא הגבוהה ביותר כאשר בעל העסק החדש, או בעל העסק הקים מציגים בפני היועצים את הנתונים שלהם בצורה שקופה ואמיתית, אזי היועץ שלך יכול לייעץ לך בהתאם לנתונים שהצגת בפניו מה האפשרות שלך להתקדם בחיים, כי הכול מתגלה בסופו של תהליך או בתחילתו.

שקיפות לצורך קבלת הלוואות לפתיחת עסק חדש

יזם שרוצה לקבל הלוואות לפתיחת עסק חדש צריך להציג בשקיפות רבה את הנתונים החיוביים שלו בדבר ניסיונו בתחום, נניח שיזם מסוים שרוצה לפתוח עסק חדש מספר שהוא עבד ברשת גדולה כמנהל שניהל משמרת של מספר עובדים, היה אחראי על הספקים, היה אחראי על הלקוחות, היה אחראי על קביעת המחירים ומשא ומתן מול הספקים, מכיר את כל הספקים וכל הלקוחות, אם לקוח היה מתלונן אז הוא כמנהל משמרת היה נותן ללקוח את המענה, זה מצד אחד, עכשיו מגיע אל היזם בודק מטעם הגוף המתאם ומתחיל לשאול אותו שאלות כגון: מי שלוש הספקים הגדולים של העסק שעבדת בו? והיזם שלנו אינו יודע. הרי זו לא אפשרות הגיונית שהיית מנהל ואינך יודע מי הם שלושת הספקים שסיפרת שניהלת מולם משא ומתן, ונניח שהיזם ממציא שמות של ספקים, הרי הבודק של הגוף המתאם מכיר היטב את הספקים, צריך להבין שמוגשות מידי חודש מעל אלף וחמש מאות בקשות הלוואות בערבות מדינה, חלקם לעסק חדש חלקם לעסק. אז אם לא נהגת בשקיפות, הכול מתגלה. לחיוב וגם לשלילה.

שקיפות לצורך קבלת הלוואות בערבות מדינה להון חוזר והשקעות

על מנת לקבל הלוואה לעסק שלך עליך לגלות שקיפות בנתונים האישיים שלך וגם בנתונים הפיננסיים שלך, הרי ידע שהיום כל המידע נמצא באונליין, בנק ישראל משדר לפי חוק נתוני האשראי את הנתונים שלך באופן מיידי, כל חזרת צ'ק, הוראת קבע, תביעה משפטית, וגם תיק בהוצאה לפועל משודר מיידית לכל גופי האשא במדינת ישראל, אז אם תסתיר משהו, חבל על זמנך. נקודה חשובה נוספת היא הצגת הנתונים מראש של העסק שלך בשקיפות הכי גדולה שיכולה להיות, גובה הרווח שיהי תואם למה שהצהרת, גובה ההלוואות שיש לך בעסק או בחשבונות האישיים שיהיה תואם, אם אצרת שיש לך הזמנות חדשות או חוזים חדשים אז תידרש להציג אותם, ולבודק הגוף המתאם של הלוואות בערות מדינה יש את כל הכלים לוודא שאכן הנתונים שהצגת הם נכונים או לא נכונים. בהצלחה.