הגיל השלישי מביא אתו לא מעט ברכות. לאחר שנים רבות בהן עבדנו קשה ובנינו משפחה, אנו יכולים סוף סוף לנוח וליהנות מהפירות. זהו הזמן לבלות עם הנכדים, להעשיר את חיינו בפעילויות ובלימוד שתמיד רצינו להתפנות אליו ולגלות בעצמנו כוחות ותכונות שלא הכרנו. לצד ההזדמנויות הללו, אמנם, קיימים גם לא מעט אתגרים. הגיל עושה את שלו ואנו עושים לגלות שמה שפעולות רבות שפעם היו עבורנו דבר של מה בכך, הופכות למורכבות יותר עבורנו. בין אם מדובר בתפקוד הפיזי שלנו, בזריזות המחשבה או בחיים החברתיים שלנו, סביר מאוד להניח שנגלה שישנם היבטים רבים בחיינו בהם אנו זקוקים לעזרה.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

רוב בני הגיל השלישי בישראל עדיין מעדיפים להתגורר בגפם ונעזרים בקרובים להם או בסיוע מקצועי. חשוב לדעת שכיום, החיים בקהילות לגיל הזהב מציעים יותר מאי פעם הזדמנויות לצמיחה אישית, לבניית קשרים חדשים ולחיים מלאים. אם שקלת לעשות שינוי, אלו כמה טיפים יעילים בבחירת דיור מוגן אידיאלי לצרכים שלכם.

לבדוק את כל הפרטים הטכניים מקרוב

המטרה העיקרית שלנו בתהליך בחירת בית אבות מתאים, היא להבטיח שהמעבר יהיה חלק ככל הניתן ויציע את הנוחות המוכרת של הבית. לכן, חשוב שנרד לפרטים ונבחן מראש מה קהילת הדיור המוגן שנבחר בה מאפשרת לנו.

אילו מתקנים אוכל להכניס לדירה? – על אף שברוב הקהילות קיים חדר אוכל המציע שלוש ארוחות ביום, ישנם דיירים רבים שנהנים מאוד מבישול בכוחות עצמם וחשוב לוודא שיהיה להם מטבח מאובזר. באותה הרוח, ייתכן שנרצה להכניס מכונת כביסה ומייבש לדירה שלנו וגם כאן ראוי שנבחן שזה אכן אפשרי. האם אוכל לבחור את ספקי התשתיות שלי בעצמי? – האם מדובר במסגרת המחזיקה בהסכמים עם ספקיות האינטרנט, הכבלים והטלפון או שהבחירה נתונה בידינו? האם המקום מציע שירותים בתחום הטיפוח כמו מספרה, קוסמטיקה או פדיקור-מניקור?

לא לחכות עד שמאוחר מדי

התדמית הרווחת של בתי אבות היא של מוסד אפרורי בו חיים קשישים במצב סיעודי. התדמית השלילית הזאת איננה מייצגת את המציאות ובתי אבות רבים הפכו לדיור מוגן מקצועי ואיכותי לדיירים בו. המעבר בגיל צעיר יחסית, מגיל 65 ומעלה, יאפשר להורים שלכם למצות את המיטב מכל האפשרויות שהפתרון הזה יכול להציע ולכן מומלץ להתחיל מוקדם בחיפוש אחר המקום המתאים.

איך משלמים על המחיה?

ישנם מודלים רבים ומגוונים של תשלום על הדיור המוגן. במקומות מסוימים, התשלום יהיה כנגד חכירת נכס קיים ואילו במקומות אחרים, נוכל פשוט לשלם תשלום חודשי במודל שכירות. חשוב שנבחן את כל האפשרויות ונקבל את ההחלטה ששומרת על האינטרסים שלנו על הצד הטוב ביותר.

לבחון את התחושה מהמקום

תחושות הבטן הן היבט שאין לזלזל בו. בסופו של דבר, אנו מתכוונים לבלות כמה מהשנים היפות בחיינו במקום. לכן, חשוב שנבחן האם האוכלוסייה שחיה לצידנו מוצאת חן בעינינו, האם הצוות אדיב ועד כמה הניקיון והתחזוקה מספקים מבחינתנו.