אחת התופעות המעניינות בעולם העסקים בעשור האחרון ואפילו לפני כן, היא השתלבות של חברות וארגונים בכל מה שקשור בעולם התרומות וההתנדבות.

כלים

 

אם בעבר זה היה מעשים של יחידים, פרטים בודדים אשר עשו את זה בזמנם החופשי, מכספם הפרטי ללא קשר להשתייכות שלהם לבית עסק כזה או אחר, הרי שכיום חברות וארגונים עושים זאת כמדיניות, והרבה פעמים הם מחייבים את העובדים שלהם ליטול חלק בכך, בין אם זה דרך התנדבות משותפת דרך העסק ובין אם זה באמצעות תרומות כספיות ואחרות שהעסק תורם לארגונים ועמותות שונים.

הרבה פעמים שמי שמוביל את השינוי, הן נשות עסקים אשר מחפשות דרכים כיצד לשלב את העסק שלהן או העסק אותו הן מנהלות בתהליכים חברתיים שונים, מתוך הבנה שזה יכול לשפר את המוניטין של העסק, אך גם מתוך הבנה עמוקה שכך אפשר לייצר חברה הרבה יותר בריאה מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

ישנן סיבות שונות מדוע נשות עסקים בתחומים שונים נרתמות לדחוף את העובדים והעסקים שלהן, לתרום ולהתנדב לארגונים ועמותות. כפי שנוכל לראות בהמשך, יש לכך יתרונות שונים, לצידם חשוב להבהיר, אם מעוניינים שהעסק בכלל והעובדים בפרט יירתמו לעניין, הם צריכים להבין מה עומד מאחורי זה, למה זה חשוב, איך הם באמת עוזרים וכיצד התרומה וההתנדבות משרתת הן את החברה כולה, הן את העסק, וגם אותם באופן אישי.

מה היתרונות שיש לעסקים בתרומות והתנדבות

לפני שנציג 5 יתרונות, חשוב לציין עוד, כל עסק, יכול לבחור האם הוא תורם ומתנדב בנישה מסוימת, ספציפית, או שמא הוא פונה באופן רחב, בלי הקשר לתחום כזה או אחר. אנחנו יכולים לראות עסקים שנרתמים לעניין ספציפי ועוסקים רק בו, לעומת עסקים שתורמים כספים או דברים אחרים באופן כללי, בלי להתייחס לעניין באופן נקודתי.

יתרון ראשון – רגישות חברתית

הכל מתחיל ונגמר בכך, שאם תורמים ומתנדבים, מבינים טוב יותר את החברה ואת המצוקות שלה. זה נכון בפרט עבור אנשים שלא בהכרח באים במגע ישיר עם קהילות וקבוצות מוחלשות בחברה. כך יוצרים רגישות חברתית אשר יכולה לבוא גם בתהליכים שונים בעסק עצמו.

יתרון שני – יצירת אג'נדה

ישנן נשות עסקים רבות שמבקשות לקדם אג'נדה מסוימת, והדרך שלהן לעשות זאת היא באמצעות תרומות והתנדבות. בין אם מדובר באג'נדה שקרוב לליבן כנשים ובין אם מדובר על אג'נדה רחבה יותר. זו הדרך שלהן לרתום את היכולות והכלים שעומדים לרשותן לשם כך.

יתרון שלישי – מתן משמעות אמיתית לעסק

אנחנו עובדים, יוצרים, מוכרים, משווקים, אך אלו דברים "רגילים" לכאורה. ברגע שאנחנו תורמים ומתנדבים, אז אנחנו עושים את השינוי האמיתי, כך יוצרים משמעות לעבודה, ליכולות ולכלים שעומדים לרשותנו.

יתרון רביעי – גיבוש חברתי

הרבה פעמים התנדבות של עובדים במקום כזה או אחר, מאפשר גם לגבש אותם טוב יותר אחד עם השני, מה שבסופו של דבר תורם בתהליכי עבודה שונים.

יתרון חמישי – מוניטין

היום, החברה בכלל, התקשורת והצרכנים בפרט, בוחנים היטב אילו עסקים תורמים ומתנדבים, וכל עסק שמשקיע זמן וכסף בכך, נהנה ממוניטין חיובי אשר עוזר לו מבחינה עסקית.