היום כבר לא מוכרחים להחזיק בוילה ענקית כדי להקים בחצר הבית בריכת שחיה ביתית וניתן לבחור בסוג בריכת שחיה שתתאים במידותיה לשטח הקיים, לתנאי הסביבה ולצרכים של הדיירים.

כלים
בריכות קרדיט - אמנות הגינה הקסומה – עיצוב ותכנון גינות
בריכות קרדיט - אמנות הגינה הקסומה – עיצוב ותכנון גינות

 

יש כיום מגוון של בריכות שחייה בבתים פרטיים, חלקן מקובעות לקרקע וחלקן ניתנות לשליפה בעונת החורף, חלקן זולות יותר וחלקן משדרות יוקרה ופאר וכדומה. השאלה הנשאלת בכל תכנון הקמת בריכה היא – איך לבחור את סוג בריכת השחייה לבית שלנו? על כך ננסה לענות במאמר לפניכם.

למה נתייחס בבחירת סוג בריכת שחייה?

יש שיקולים רבים שאותם צריך לקחת בחשבון בטרם בוחרים בסוג בריכת השחייה להקמה ואחד מהם הוא התקציב שברשותנו. שיקול נוסף הוא העלאת ערך הבית, יש בריכות מסוימות כמו בריכת בטון, שהקמה שלה תעלה את ערך הבית. כמו כן, כל הקמה של בריכת שחיה אמורה גם להתאים לצורת המבנה ולסגנון העיצוב של הבית עצמו וזה צריך להתחיל כבר בבחירת הגודל שלה. מוטב להותיר מקום בחצר לעוד פעילויות כמו אזור ישיבה, מקום אירוח ופינת ברביקיו, אזור משחקים ועוד. לאחר שנחליט על גודל הבריכה יש צורך לבדוק את סוג הבריכה, כאמור יש בריכה עילית ויש בריכה שקועה, בריכות עליות או חצי חפורות הן בריכות שצריך לעלות על מדרגה או מספר מדרגות על מנת להיכנס למים ויש להן תכנון שונה מבריכות שקועות מה שמזכיר את הבריכה הציבורית. ניתן להקים בריכה מעץ או כזו שכולה מבטון - בריכת עץ תיראה הרבה יותר טבעית ותעניק מראה כפרי ואותנטי, אך עמידותה פחותה בהרבה מבריכה בנויה מבטון שמותאמת לתנאי אקלים קיצוניים, כמו קרינת שמש חזקה וגשם.

הגודל בהחלט קובע

במידה ובוחרים בבריכה שהיא קבועה שדורשת חפירת בור בחצר, אישורים ויישום תשתיות, מה שיארך לפחות חודש ימים, יהיה קשה מאוד להתחרט ולהקים מחדש בריכה אחרת ולכן יש צורך בתכנון מיטבי ומוקפד והחלטה ברורה. היה ומדובר בבריכה שמיועדת לרוב לילדים או למטרת השתכשכות צוננת בחודשי הקיץ, אפשר להסתפק בבריכה צנועה במידות שלה ובהתאם לפרופורציות של הבית. בבית שנהוג לחגוג בו אירועים ומפגשים חברתיים רבים ומעוניינים שגם האורחים ייהנו מטבילה, מוטב להשקיע בבריכה שהיא גדולה ומרובעת שמכנסת את כולם יחד. אולם, אם המטרה העיקרית היא פעילות גופנית ושחייה ספורטיבית, הצורה המומלצת ביותר היא בריכה מלבנית וצרה שתיבנה למרגלות הבית ובהתאם למידותיו ורצוי שתהיה בנויה מחומר עמיד ביותר.

באיזה חומר לבנות את הבריכה - פיברגלס או מבטון?

יש שלושה סוגים של בריכות שחייה ביתיות: בריכה מפיברגלס, בריכה מתועשת ובריכה מבטון. בריכות הפיברגלס הינן הזולות ביותר, אולם תחזוקה של בריכה זו עשויה להיות יקרה יותר משום שהיא עלולה להתבקע או להיסדק בקלות יתרה, כמו גם לשקוע בתוך החפירה. בריכה מתועשת (שמכילה לוחות ייעודיים שעליהם נמתחות יריעות PVC שמחפות את הרצפה היצוקה ואת דפנות הבריכה), יכולה להגיע בעיצובים שונים, אך היא גם לא מגיעה על ביסוס כלונסאות. בריכת בטון לעומת כל היתר, נחשבת ליקרה מכולם, אולם היא איכותית ועמידה לאורך שנים ארוכות הרבה יותר מהשאר.

בית עם משפחה – לא מתפשרים על בריכה בטיחות!

כאמור, כל בריכת שחיה יכולה להוות גם מקור סכנה לילדים, על מנת שנמנע מאתנו מצבים כאלה, יש להתחשב בכל דיירי הבית. בבית בו יש ילדים קטנים או שנהוג לארח אותם (כמו בית של סבא וסבתא), יש לשים דגש רב על הפן הבטיחותי ולהקים בריכה עם כיסוי בטיחותי חשמלי/הידראולי תקני או בריכה מגודרת עם מעקה גבוה שלא ניתן לחדור אליה בקלות ושכל אלמנט שבנוי בקרבתה יבטיח בטיחות מרבית.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – עיצוב ותכנון גינות