תקופת האביב בה אנו יוצאים מהחורף ומתחילים להיזכר במזג האוויר השמשי והנעים השורר כאן לאורך מרבית השנה היא לרוב גם התקופה בה אנו נוטים לשכוח ולשים בצד את כל הסידורים והשיפוצים בהם נזכרנו במהלך החורף.

כלים

 

דוגמה מושלמת לכך היא איטום הבית – גם אם התגלו בעיות מסוימות במהלך החורף, אין דבר טבעי ומפתה יותר מאשר לשכוח מכל זה ברגע שנגמרה עונת הגשמים, והסכנה הבאה לרטיבות בבית נמצאת במרחק חודשים רבים בעתיד. עם זאת, דווקא עכשיו זה הזמן המושלם להתעסק בנושאים שכאלו, על מנת להגיע לחורף הבא יבשים ומוכנים

האם גם הבית שכלם זקוק לאיטום גגות וקירות חיצוניים?

במידה ובמהלך החורף התגלו כתמי רטיבות בקירות הפנימיים של הבית או הופיעו סימנים מובהקים אחרים לחדירה של מים למבנה, אתם כבר יודעים כי נדרשת עבודת איטום מסוימת, לאחר שאנשי המקצוע יאתרו את מקור הנזילה וחדירת המים. אך לא תמיד קל לדעת ולהבין מהי בדיוק הבעיה והאם אתם זקוקים לעבודת שיפוץ ואיטום מקיפה או לתיקון נקודתי ופשוט. בנוסף, במקרים רבים גם אם לא חדרו מים ממש לפנים הבית עדיין עלולה להיות בעיה במערכת האיטום, אשר תבוא לכדי ביטוי במהלך החורף הבא או אחד מהחורפים שאחריו.

אז כיצד נוכל לדעת האם גם המבנה בו אנו מתגוררים זקוק לעבודת איטום ובמידה וכן – באיזה סוג והיקף של עבודה מדובר? התשובה הפשוטה והישירה ביותר לשאלות אלו היא הזמנה של בדיקה מקצועית מטעם חברת איטום מקצועית. כמובן שנזמין חברת איטום במקרה בו אנו יודעים על נזילות ובעיות איטום הדורשות טיפול, אך גם אם החשד שלנו אינו וודאי, ברור או ממוקד, וגם אם אין לנו חשד כלל, כדאי להזמין בדיקה שכזו לפחות אחת לכמה שנים. אנשי מקצוע מתחום האיטום יודעים כיצד לבחון בצורה קפדנית את מערכת איטום הגגות והקירות החיצוניים של הבניין, לזהות מקומות מהם עשויים לחדור מים ולהציע את עבודת התיקון המתאימה והנכונה ביותר עבור מצב זה.

איטום גגות - חייבים חברה מקצועית או שניתן לעשות לבד?

במידה ואתם חושדים בבעיה זו או אחרת במערכת האיטום של המבנה ומעוניינים לחסוך בהוצאות ולעשות את עבודת האיטום ושאו התיקון בעצמכם – האם זה מומלץ?

התשובה היא כמעט תמיד לא. מדוע? מפני שאיטום הוא תחום רחב ועשיר ביותר בידע טכני בו צריך להחזיק (כמו גם בהרבה מאוד ניסיון מקצועי בתחום) על מנת לבצע בדיקות בצורה נכונה, כמו גם לתקן טעויות ולהתקין מערכת איטום טובה ואפקטיבית. למעשה, ללא ידע מקצועי וניסיון כלשהו סביר מאוד להניח גם שתתקשו לאתר את מקור הבעיה, או לוודא כי איתרתם את כל הנקודות הבעייתיות השונות, ולא רק את אלו שמצאתם.

לכן, הדבר הנכון והמתבקש לעשות הוא לכל הפחות להזמין חברת איטום מקצועית לביצוע בדיקה והערכה של מצב מערכת האיטום. איטום גגות זה דבר מסובך, שלא לדבר על מסוכן (מצריך הכשרה בעבודה בגובה), כך שעדיף שלא לנסות לעשות זאת בעצמכם.