אנשים נוטים לחשוב שעבודה משרדית היא בריאה לגוף מהסיבה שהיא לא מצריכה מאמץ פיזי, אבל האם ידעתם שעבודה משרדית יכולה להיות לא פחות מזיקה לגב מאשר עבודה פיזית?

שומרים על הגב
שומרים על הגב


הישיבה הממושכת מול מסך המחשב בתנוחה לא נכונה, יכולה לגרום נזק רציני לגב, לכתפיים ולצוואר. לכן מאוד חשוב לדעת את הכללים לישיבה נכונה, כדי לשמור על הגב שלכם.

צורת הישיבה שלכם

מאוד חשוב שקודם כל תשבו בצורה נכונה. ישיבה נכונה אל מול המחשב תהיה בצורה כזאת שהגב ישר, ללא רווח בין הגב לגב הכיסא. הדבר הזה יאפשר לגב שלכם לקבל תמיכה ולא להעמיס את כל המשקל על האגן והגב התחתון שלכם. דבר שני הוא נושא הכתפיים, שמרו על כתפיים ישרות באמצעות הנחת הזרועות על שולחן העבודה, כך תתנו תמיכה לכתפיים וגם מנוחה לזרועות שלכם.

והדבר האחרון הוא מפרקי הידיים שלכם, כאשר את מקלידים או משתמשים בעכבר של המחשב, תשתדלו להזיז את כל היד ולא רק את המפרק עצמו, כך תורידו עומס מהמפרקים ותמנעו דלקת במפרקים.

כיסא משרדי איכותי

זה דבר ידוע שבחירה של כיסא המשרד תשפיע על כל בריאות הגב שלכם. היום קיימים מגוון סוגים של כסאות עבודה אורטפדיים בשלל עיצובים ואפשרויות, אפילו כאלה בתנוחות מוזרות של חצי שכיבה. חשוב שתמצאו כיסא שיצליח לתמוך באזור המותניים והכתפיים שלכם כמו שצריך, כדי שלא תרגישו שאתם "מרחפים" ממשענת גב הכיסא.

הגוף שלכם אמור להיות צמוד לגב הכיסא, והמשענת אמורה להתלבש בצורה מושלמת על הגב שלכם. אם יש לכם התלבטות לגבי שני סוגי כסאות או יותר, אל תקשיבו רק להמלצות מאחרים – מאוד חשוב שתנסו את הכסא בעצמכם, שכן, לכל אחד מאיתנו מבנה גב שונה.

תמיכה לרגליים

נושא אזור הרגליים הוא לא פחות חשוב ובמידה והרגליים שלכם לא נמצאות בתנוחה שנוחה לכם, אתם מהר מאוד יכולים למצוא את עצמכם בתנוחות מוזרות, רק כדי להוריד את העומס והמשקל מהרגליים. אז מה עושים? קודם כל תוודאו שכיסא העבודה שלכם מכוון לגובה שנוח לכם, מאוד חשוב שהרגליים שלכם לא יהיו מכופפות מידי בישיבה, אך מצד שני גם לא באוויר. כמו כן, שימו לב שיש לכם מספיק מקום מתחת לשולחן לשבת בצורה של רגל על רגל, אם תרצו.

השטח שהרגליים שלכם נמצאות בו צריך להיות חופשי, כדי שיהיה לכם נוח לנוע בתוכו במהלך העבודה. לכן אם יש לכם דברים שאתם מאחסנים מתחת לשולחן שלוקחים המון מהשטח החופשי של הרגליים, כנראה ששווה לחשוב על מקום אחר לאחסן אותם. בנוסף קיימים היום המון סוגים של שרפרפים לרגליים, שיכולים לתת לכם תמיכה נוספת לרגליים ולאגן.

אל תשכחו להיות בתנועה

אם העבודה שלכם היא עבודה ממושכת בישיבה, כדאי שתקומו מידי פעם כדי להזיז את הגוף ולתת לדם שלכם לזרום. ישיבה ממושכת ללא תנועה עלולה לגרום להיווצרות קרישי דם בגוף, לכן הרופאים ממליצים לקום לפחות כל חצי שעה ולהסתובב או לצעוד במקום למשך דקה.

מסך בגובה העיניים

מרבית האנשים לא נותנים חשיבות למיקום מסך המחשב שלהם בעבודה, אך האמת היא שהוא אחראי על רוב תנועת הצוואר שלכם. לכן מאוד חשוב שתמקמו את המסך בגובה העיניים שלכם, בצורה כזאת שלא תצטרכו לעקם את הצוואר כדי להסתכל בו.