בארץ וברחבי העולם מיליוני אנשים שולחים כתבי העת שאותם הם רוצים להוציא לאור אל הוצאות מוכרות שמחפשות את הכישרון הבא הכתיבה. לקטורים מקצועיים של אותן הוצאות מקבלים בכל יום מאות כתבי יד מהם הם צריכים לבחור את האחד הטוב ביותר.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מטרתם של אותם אנשים ששולחים כתבי יד היא לפרסם ספר או להפוך לסופרים תוך ביטוי המחשבות שלהם, הרעיונות והכישרון שלהם על גבי הדפים. בפועל, הוצאות ספרים מוציאות בכל חודש רק שני ספרים מתוך שלושת אלפים כתבי-יד בממוצע שנשלחים אליהם בכל חודש על ידי אנשים אנונימיים או סופרים מתחילים שרוצים לבטא רעיון, מחשבות, אוטוביוגרפיה, סיפור ועלילה. מי שידחה וגם מי שלא יבחר בדרך כלל לא לעבור את הדרך הזאת - אלא לבחור הוצאה פרטית שתספק לו שירות שיוביל להוצאת הספר באופן עצמאי.

 

אז למה צריך הוצאה לאור באופן עצמאי?

יש כמה יתרונות בשליחת ספר אל הוצאה לאור באופן פרטי, יתרונות אשר יכולים לעזור לכם לפרסם מוקדם ממה שחשבתם או באופן כללי את הסיפור שלכם:

  1. הוצאה לאור יכולה לעזור לכם לנסח נכון יותר את המשפים בספר, לסדר אותו בסדר כרונולוגי נכון, לערוך את האמור בו ולהוציא תחת הכישרון של העורכים המקצועיים את הספר הטוב ביותר שיכולתם להוציא.
  2. אם תפנו להוצאה לאור תוכלו להוציא את הספר שלכם באופן פרטי ולדלג על שלבים כמו סירוב של העורכים והחזרת כתב היד אליכם ללא תוצאות. כך תוכלו לפעול בדרך מהירה יותר כדי לפרסם את הרעיונות שלכם ולא תצטרכו לעבור את שלב הלקטורים והמשא ומתן עם הוצאות לאור שמסננות כתבי יד.
  3. הוצאה לאור שתרצו להוציא דרכה את הספר תאפשר לכם להגשים את החלום שתמיד היה לכם בצורה טובה יותר.
  4. הוצאות כאלו מאפשרות סיוע, טיפים, הגהה ועריכה לשונית שהספר שלכם זקוק להם.
  5. הפצת ספרים קבלת יעוץ ודרכי הפצה הספר בצורה המיטבית כדי שהספר שלך יגיע לקהל היעד. הפצה יכולה להיות להיות דרך חברת הפצה לחניות פיזיות ואינטרנטיות ועוד..כיצד בוחרים הוצאה לאור?

כשאתם בוחרים במקום שיעזור לכם להוציא את כתב היד שלכם החוצה ולפרסם אותו, שימו לב שאתם בוחרים באנשי המקצוע הטובים ביותר. בחרו הוצאה וותיקה שיש לה ניסיון עם טיפול בכתבי יד מסוגים שונים, החל מסיפורי חיים עד אוטוביוגרפיות וכלה ברומנים וספרי מתח, ספרי עזרה עצמית, ספרי ילדים וכולי.

חשוב לבחור מקום שיש בו מומחים שיכולים לסייע לכם לערוך להגיה לעצב ובסופו של דבר להפיק את הספר שיכול להעלות לעלות במהירות על המפה של עולם הספרות הישראלי ואפילו העולמי. בהצלחה!