מי מאיתנו לא רוצה חיוך יפה, צחור ומרהיב? אבל לא כולנו מתברכים בשיניים מושלמות, עם רווחים מדויקים, שיניים ישרות וללא פגם. הבשורות הן שאפשר לשפר את השיניים, בשיטות נבחרות ואפילו – לא רק בגילאים צעירים. אורטודנט מומחה הוא רופא השיניים בעל ההתמחות ביישור שיניים.  ליישור שיניים חשיבות רבה מבחינה אסתטית ומבחינות נוספות, למשל שיפור בהגייה נכונה, איכות הלעיסה ואפילו בשימור השיניים. שיניים ישרות יותר קל לנקות ולשמור עליהן בריאות. יישור שיניים, זהו אחד הטיפולים המורכבים, אך גם מביא לתוצאות מתמשכות וטובות. הדגשים הבאים יעזרו לכם לבחור אורטודנט מומחה עבורכם או עבור הילדים שלכם.

כלים
קרדיט לתמונה: Pixabay
קרדיט לתמונה: Pixabay

 

התמחות בשיטה הרצויה לכם

יישור שיניים ניתן לבצע במגוון רחב של שיטות. ישנה לדוגמא שיטת הברזלים הוותיקה וישנה שיטות של פלטות שקופות. ישנו יישור שיניים על ידי גשר חיצוני בולט לעין ויש גם שיטה שבה מצמידים את הגשר לחלק הפנימי. כדאי לבחור אורטודנט שצבר ניסיון רב בשיטות שונות ליישור שיניים, אך חשוב לא פחות שהוא יהיה מומחה בעל שם, בשיטה המועדפת עליכם.

העדיפו ניסיון מותאם גיל

מובן מאליו שבבחירת אורטודנט יש חשיבות לידע ולניסיון. זכותכם לבדוק מהיכן קיבל האורטודנט את ההרשאה לעסוק במקצועו ובמשך כמה שנים הוא עוסק במקצוע. חשוב לא פחות לבדוק ולברר מהו הגיל של המטופלים שבהם מתמחה הרופא. ישנם רופאים שעוסקים בעיקר ביישור שיניים לילדים בעוד שאחרים העדיפו להתרכז בשכבת גיל אחרת, כלומר,  יישור שיניים למבוגרים. במילים אחרות, לא תמיד אותו המומחה שיתאים לילדים שלכם, יהיה גם הטוב ביותר עבורכם (ולהפך).

ממליצים וחוות דעת

אורטודנט מומחה שהתמחה בעברו בקליניקות של מומחים בעלי שם עולמי יוכל לבצע את יישור השיניים בקפדנות ודיוק יוצאים מהכלל. אולם מעבר לביוגרפיה של הרופא, שתוכלו להתרשם ממנה אם הוא מקפיד על גילוי מלא, תוכלו להיעזר בהמלצות וחוות דעת. אין תחליף למומחה שלקוחותיו מעידים על יכולתו מקצועית ועל התוצאות שמדברות בעד עצמן. עדיף לשים לב לא רק להמלצה כללית, אלא לבקש מהממליצים לפרט ממה הם היו מרוצים – מהגישה הטיפולית, מההסברים הבהירים, מהזמינות של הרופא. השתדלו להעדיף מומחה שאצלו מתממשים ההיבטים החשובים ביותר בשבילכם.

גישה ואווירה והיחס במרפאה

עצם העובדה שאתם מגיעים לפגישת ייעוץ במרפאה של אורטודנט מומחה מאפשרת לכם לחוש את הגישה והאווירה בעצמכם. זהו למעשה מדד טוב ביותר לרווחת המטופל בהמשך. השתדלו להגיע לפגישת הייעוץ הראשונית כאשר אתם ערניים ונינוחים. תוכלו להכין מראש רשימה של שאלות שתרצו לדעת או הבהרות שתרצו לשאול. התרשמו מהמקצועיות, מהמכשור ורמת השקיפות של הרופא. אורטודנט שמגלה אורך רוח, שעונה בשמחה על כל שאלה ולא מתחמק גם מסוגיות פחות נוחות, מהווה בחירה טובה וראויה.