תזונה נכונה משפיעה במידה ניכרת על בריאותם של חתולים, ואנשים רבים תוהים אם עדיף להאכיל את חיות המחמד שלהם במזון רטוב לחתולים בלבד או שמא עדיף רק מזון יבש לחתולים. ההשפעות של האוכל שאתם מביאים לחתול שלכם כוללות השפעות גופניות וגם התנהגותיות, ולכן חשוב לדעת את התשובה לשאלה שרבים תוהים לגביה. אז, אם אתם לא בטוחים אם אתם צריכים לספק לחתול שלכם מזון יבש לחתולים, כאן תמצאו את התשובה.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מזון יבש לחתולים לעומת מזון רטוב לחתולים – מה ההבדלים ביניהם?

מזון רטוב לחתולים עשיר בחלבונים ודל בפחמימות לעומת סוגי מזון אחרים, כך שהוא מספק לחתולים כמות גבוהה של חלבונים שהם זקוקים לה, בייחוד בשלבי ההתפתחות שלהם. מכיוון שחתולים הם טורפים מטבעם, הם זקוקים לחלבונים המצויים במזון רטוב, וכן למים שמזונות מהסוג הזה מכילים.

אוכל יבש לחתולים גם הוא מכיל חלבונים, אך יש בו פחות נוזלים מאשר במזון רטוב לחתולים. כאשר חתולים אוכלים מזון יבש בלבד, הם נוטים לשתות פחות מים, מה שמעלה את הסיכון שלהם ללקות במחלות כליותיות.

אולם, אין זה אומר שמזון יבש עבור חתולים מזיק להם, נהפוך הוא; מזון יבש לחתולים מכיל תוספים ורכיבים חיוניים שלא תמיד נמצאים במזון רטוב. מזון איכותי לחתולים מהסוג היבש מכיל ויטמינים, מינרלים, פרו-ביוטיקה, חלבונים מלאים, ורכיבים חיוניים נוספים.

פירוש הדבר הוא שחתולים זקוקים למזון יבש כדי לקבל את כל רכיבי התזונה הנחוצים להם.

בשורה התחתונה, מה עדיף לחתול שלכם?

אם אתם תוהים איזה סוג מזון עדיף לחתול שלכם, התשובה היא: שניהם! חתולים זקוקים הן למזון רטוב לחתולים והן למזון יבש לחתולים כדי לקבל את כל הרכיבים החיוניים להם. שילוב של שני סוגי המזונות הללו ישמור על החתול שלכם בריא, וכדי לדעת בדיוק כמה החתול שלכם צריך לאכול מכל סוג מזון – מומלץ להתייעץ עם הווטרינר שלכם.

בנוסף, חשוב שתיתנו לחתול שלכם מזון יבש לחתולים מגיל קטן כדי שיתרגל למרקם ולטעם של המזון הזה. גורי חתולים צריכים לצרוך בעיקר חלב, ועם הזמן גם מזון רטוב לחתולים – עד שהשיניים שלהם וגופם יתחזקו. בגלל העובדה שמזון יבש הוא חלק חיוני מתזונה של חתולים, חשוב לתת לגורים גם מזון יבש לחתולים כאשר הם מוכנים לכך.

כדי שהחתול שלכם ייהנה מכל מה שמזון יבש ומזון רטוב יכולים לתת לו, וודאו שאתם נותנים לו מזון איכותי של חברות המתמחות בתחום. מזונות לחתולים צריכים להכיל את כל רכיבי התזונה הנחוצים לבריאותם – כולל פחמימות, שומנים וחלבונים, וכן תוספים חיוניים – כמו ויטמינים, פרו-ביוטיקה, ועוד, כך שהמוצר שאתם בוחרים בו חשוב לא פחות מסוג המזון.

אם אתם רוצים להיות בטוחים שהחתול שלכם מקבל את הטוב ביותר, בקרו באתר "כלבו לכלב ולחתול" שמציע עולם של מזון יבש לחתולים ומזונות נוספים שהחתול שלכם לא רק יאהב, אלא גם יקבל מהם את כל מה שהוא צריך כולל משלוחים מהירים לכל הארץ!