כששומעים את המונח פיסול אף ללא ניתוח, זה קצת נשמע כמו חלום. בקרב אנשים רבים ישנו את החשש מניתוח כירורגי עם הרדמה כללית ובמיוחד כשמדובר באזור כמו אף שהוא מרכז הפנים. רוב החששות נובעים מפחד מתוצאה שהם לא יאהבו, התמודדות עם הכאבים שלאחר הניתוח והיעדרות מהעבודה עקב זמן ההחלמה הממושך.

ניתוח אף
ניתוח אף

אז איזה מזל שכיום קיימת אופציה של פיסול אף ללא ניתוח, ולא זה כבר לא חלום, זה בגדר מציאות.

מה הוא פיסול אף ללא ניתוח?

עיצוב ופיסול אף ללא ניתוח היא שיטה שפותחה על ידי רופאים מעולם האסתטיקה, להגיע לתוצאה של אף שניראה טוב יותר לא ביצוע חתכים, ללא כאבים וללא זמן החלמה. השיטה לרוב נעשית באמצעות חומרי מילוי או לייזר שנועדו כדי לשנות את מבנה האף וליצור מראה אסתטי יותר בהתאם לתוצאה שתרצו להגיע אליה. הרופאים היום עובדים בשיטה שמבוססת על יחס הזהב, כדי להגיע לתוצאה הכי מושלמת, לפי אידיאל היופי ומה שמתאים לכל אחד לפי מבנה הפנים שלו. יחס הזהב היא שיטה שמשתמשים בה בעולם האומנות, ארכיטקטורה, יופי, עיצוב ואיפור והיא כשמה היחס המושלם בין אלמנטים משתנים, כדי שהוויזואליות של גורם מסוים תראה מושלמת.

למי פיסול אף מתאים?

פיסול אף יתאים לכל מי שמעוניין לשנות במעט את מבנה האף שלו כדי להשיג תוצאה טובה יותר. לדוגמא אנשים שרק רוצים ליישר מעט את האף, או להצר אותו, כאלה שמעוניינים בקצה אף מורם יותר, או בהקטנת נחיריים ועוד. שיטת הטיפול לא תתאים עבור מטופלים שמעוניינים להקטין את העצם, ועבורם מומלץ לפנות לניתוח האף המסורתי. חשוב להבין שפיסול אף עובד בצורה של אשליה אופטית, הרופא מוסיף חומר כדי לגרום לאף להיראות טוב יותר, בין אם זה ישר יותר או צר יותר. ולכן לשיטת הטיפול של פיסול אף באמצעות חומרי מילוי יתאימו מטופלים בעלי מבנה אף קטן יחסית, כדי שתוספת חומרי המילוי לא תגרום לאף שלהם להיראות גדול יותר. הטיפול כמובן מוצע לשני המינים והחל מגיל 18, כאשר ניתן לבצע כבר מגיל 16 אך עם ליווי והסכמת ההורים.

היתרונות של פיסול אף

לשיטת הטיפול של פיסול אף מגוון יתרונות וביניהם:

  • טיפול ללא כאבים - יתרון גדול הוא שבשונה מניתוח האף המסורתי, פיסול אף לא מלווה בכאבים בכלל. זה דבר ידוע שההחלמה מניתוח אף היא ארוכה ומלווה בכאבים מייסרים שאפילו מונעים מהמטופלים לישון בלילה ואף לא מסוגלים לנשום דרך האף למשך כמה ימים, אז זה מעולה שבפיסול האף לא תצטרכו לסבול את זה.
  • תוצאה הפיכה - בעקבות העובדה שפיסול האף הוא טיפול שנעלם עם הזמן, תוכלו להיות רגועים שגם אם לא אהבתם את התוצאה והתחרטתם, היא הפיכה ותוכלו לחזור לאף הטבעי שלכם. לכן אין חשש מתוצאה קבועה שלא תאהבו.
  • עלות כספית - העלות הכספית לפיסול אף היא כל כך נמוכה ביחס לניתוח האף שהיא יכולה להגיע לסכום של 10% - 20% בלבד מגובה מחיר ניתוח האף המסורתי.

שיטות הטיפול

כמו שנאמר כיום קיימות שתי שיטות טיפול עיקריות לפיסול אף וכל אחת מהן בעלת יתרונות ומאפיינים מסוימים.

  • פיסול אף באמצעות חומרי מילוי - הרופא המטפל לרוב משתמש בחומרי מילוי מסוג חומצה היאלרונית ובעזרתם מעצב מחדש את מבנה האף. החומצה ההיאלרונית היא חומר שקיים בגוף שלנו באופן טבעי ולכן אין צורך לחשוש מכימיקלים מוזרים ורעים שנכנסים לכם לגוף, כיום הוא החומר הכי בטוח לעבודה איתו בשוק, אין חשש מאלרגיות או דחייה של החומר מהגוף מהסיבה שהוא קיים בגוף של כולנו. בנוסף אין לחשוש מהעובדה שהרופא מוסיף חומר למבנה האף מהסיבה שהוא ידע איך לעשות זאת מבלי שהאף יראה גדול יותר בסוף התהליך. הרופא משתמש במינימום חומר כדי להגיע למקסימום תוצאה. בעזרת חומרי מילוי ניתן להגיע כמעט לכל תוצאה באף, כמו הצרת גשר אף, הרמת קצה האף, יישור גשר האף ועוד.
  • פיסול אף באמצעות לייזר - השיטה הזו פועלת באמצעות לייזר שמותח את הרקמות שסביב האף. בגלל שהרקמות האלה קיימות רק בחלק התחתון והסחוסי של האף, ניתן לבצע שינויים בעזרתו רק באזור הזה. בעזרת הלייזר ניתן להצר את החלק התחתון של האף, להצר נחיריים, לשנות את מבנה קצה האף ועוד.