יום ההולדת הוא מאורע חשוב ומרגש בכל גיל, אך עבור ילדי הגן זהו זיכרון ילדות שישמר עוד זמן רב לאחר האירוע. בגילאים אלה נהוג לחגוג את יום ההולדת של הילד בגן עצמו יחד עם חבריו, הגננת וההורים. בתור הורים לילדים קטנים, ודאי חשוב לכם שהחוויה תעבור בצורה חלקה ומהנה, תוך שמירה על הנחיות הגננת. אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן ליום ההולדת בגן בצורה הטובה ביותר.

כלים

 

שוחחו עם הגננת מספיק זמן מראש

האחריות העיקרית בארגון וניהול חגיגת יום ההולדת בגן היא של הגננת. לכן, מומלץ לשוחח עמה זמן מה לפני האירוע כדי להבין בדיוק מה צפויה להיות התוכנית. בנוסף, הגננת תוכל לעדכן אתכם האם ישנם ילדים בעלי רגישויות כלשהן למזון, כדי שתוכלו לארגן כיבוד מתאים שלא יסכן חלילה אף משתתף. חשוב לזכור כי חגיגת יום ההולדת בגן נועדה לאפשר לכל הילדים לחגוג עם חבריהם בצורה שוויונית, לכן גם אם יש בראשכם רעיון ייחודי, כדאי להתייעץ על כך עם הגננת כדי שלא לחרוג יתר על המידה מהתוכנית הקבועה.

התחשבו ברצונו של הילד

בסופו של דבר חגיגת יום ההולדת בגן מאפשרת לילד להיות מרכז העניינים ולכן כדאי גם לשוחח איתו על התוכנית הצפויה, שכן ישנם ילדים המשגשגים תחת תשומת לב וישנם כאלה שהם ביישנים יותר. אם ישנם רצונות ספציפיים שאותם הילד מביע, הביאו אותם לידיעת הגננת ונסו לשלבם בתוכנית יום ההולדת.

עוגת יום ההולדת

במסיבות יום הולדת בגן פעמים רבות תפקיד ההורים להביא עוגת יום הולדת. ילדים ברובם אוהבים מתוק וכל עוד תציגו בפניהם עוגת שוקולד הם בוודאי יתרגשו. לכן, כדי להקל על עצמכם התחילו מבסיס של עוגת שוקולית קלה להכנה, הדורשת מספר מרכיבים פשוטים. זו עוגה טעימה, נימוחה ועשירה בשוקולד שכולם אוהבים. לקישוט, אפשר להוסיף סוכריות צבעוניות או שלל ממתקים צבעוניים. ניתן להכין את בסיס העוגה מספר ימים לפני האירוע ולשמור במקפיא, ואת הקישוטים כדאי להוסיף יום לפני החגיגה, כך תוכלו להכין את העוגה בנחת ולהשאיר לעצמכם זמן פנוי לעיסוקים אחרים.

אם אתם מעוניינים ליצור עוגת יום הולדת מעט בריאה יותר, נסו להחליף את הקמח הלבן בקמח כוסמין או קמח מלא ובמקום סוכר השתמשו בסילאן או דבש. ניתן למצוא ברשת שלל תחליפים בריאים למרכיבים המסורתיים.

שמרו גם על בריאות הילדים

עוגת יום ההולדת משחקת תפקיד מרכזי בחגיגת יום ההולדת, כך שניתן למחול על השימוש במרכיבים שנחשבים לפחות בריאים. בתחום הכיבוד לעומת זאת אפשר ליצור איזון תזונתי ולבחור דווקא מאכלים מזינים. במקום גומי מלא בסוכר וצבעי מאכל, הגישו לילדים פירות חתוכים כמו בננה ותותים או ירקות חתוכים בצורות שונות שכן ילדים חובבי אוכל קטן וצבעוני.