אם הקירות בביתכם ערומים מכל תמונה, אבל אתם לא מצליחים למצוא את אלו שידברו אליכם, מיד תבינו כיצד להתאים בין הצבעים והצורות לנראות הבית ולוודא שיש ביניהם התאמה. אז איך בוחרים ביצירה הכי מתאימה? איפה ממקמים אותה? והיכן מקבעים את מסמר התלייה?

כלים
קרדיט תמונה - FREEPIK
קרדיט תמונה - FREEPIK

מה נדרש מתמונות הבית?

באתר חלום חרוט סיפקו לנו את התשובות, מטרת העל בעיצוב הבית היא ליצור לו אופי ואווירה ייחודיים, שמתאימים לו ולמתגוררים בו. הבית הוא סיפור חייכם ועליו להביע, לגרום לתחושות, ליצור הרמוניה, אחווה ואהבה. אז איך מבטאים את כל אלו דרך בחירת התמונות?

סט תמונות: יצירת העצמה, כוח ואהבה

כאשר אתם רוכשים סט של שתיים או שלוש תמונות, הן לרוב מתקבלות כפיסה אחת של יצירת אמנות ויהיה קשה להפריד ביניהן. כל תמונה מביעה מחשבה עיצובית ואמנותית, כאשר הצימוד בין התמונות על הקיר (בתוספת מרווח אופטימלי של כמה סנטימטרים) ייצור את הרגש. יש בין התמונות קשר של שפה, דיאלוג והרמוניה. התחושה היא של כוח ועוצמה, של ביחד, של חוסר בדידות. אם מדובר בתמונות שכוללות עבודה צורנית בלייזר ומשקפות מודרניזציה, הן ישתלבו בקלות בכל אחד מהחדרים בבית.

שימוש חכם בצבעים

אין צורך להפוך את הבית שלכם לפלטת צבעים עמוסה ורועשת. לפעמים דווקא הצמצום בגוונים יוצר את המרחב הנכון והצבעוני ביותר. התמונות שאתם בוחרים אמורות לעניין באופן קבוע, שיהיה להן אופי המונע שיעמום וצורך להחליף. ועם זאת, לא בהכרח צריך לבחור תמיד את התמונה הכי צבעונית בחנות. זכרו שהטקסטיל, החפצים, האקססוריז והעציצים כבר מספיק צבעוניים. התמונה צריכה לבלוט בגלל החומרים שבה והטכנולוגיה (תלת מימד, חיתוכים בלייזר, משחקי אור וצל ועוד).

הסגנון העיצובי

כפרי, מודרני, אקלקטי ועוד עשרות זרמים עיצוביים נוכחים ופועלים בתוך כל בית כאשר התמונות עשויות לא פעם להיות "הפועל היוצא" של הסגנון הקיים. כך למשל – תמונה אבסטרקטית מלאה בצבעים ומשיכות מכחול גסות תתאים מאוד לחללים שהסגנון העיצובי בהם מכיל יותר עץ וחומרים "נושמים", אך מראה סולידי ורגוע יחסית. תמונות ברזל ותמונות בתלת מימד יתאימו לבתים בעיצוב מודרני בהם עיקר חומרי הגלם מתכתיים והצבעים מונוכרומטיים. תמונות של אובייקטים בשילוב מספר צבעים יתאימו לכל בית אקלקטי. גם אם תמונה מעולם עיצובי אחר משתלבת אצלכם מעולה, ודאו שהיא ממשיכה את הקו העיצובי המרכזי ולא יוצרת בלאגן בעיניים.

לא בנו את רומא ביום אחד

גם אם עברתם לדירה חדשה ואתם כבר להוטים לסדר ולעצב כל פינה בבית, אל תמהרו לרכוש כל מה שראיתם ועשוי להתאים. יש יופי בללקט עם הזמן את הפריטים שהכי דיברו אליכם, תמונות שעושות לכם נעים ותמיד מרשימות ומוסיפות לוויזואליה בבית. אתם מחפשים תמונות שיצרו חיבור רגשי, שיזיזו לכם משהו בלב וגם יתרגמו החוצה הכי טוב שאפשר את סגנון החיים שלכם.