חלומם של רבים מבעלי הבתים הפרטיים הוא מאגר מים צלול שממנו ייהנו מדי קיץ, אולם החלום מתנפץ מיד לנוכח המחשבה כי ידיהם אינה משגת, מאחר שמודבר בהוצאה גבוהה עם עלויות תחזוקה רבות. החדשות הטובות הינן שהקמת בריכת שחיה ביתית הינה ברת השגה לאור מגוון האפשרויות הקיימות היום בשוק. כיום, יש סוגי בריכות ביתיות יציבות ועמידות לצד אותה בריכה קלאסית שעשויה מיציקת בטון והיא מוטמנת עמוק באדמה. ברובן יהיה צורך בהיתר מהרשויות הרלוונטיות.

כלים
אמנות הגינה הקסומה - עיצוב, תכנון והקמת בריכות שחיה ביתיות
אמנות הגינה הקסומה - עיצוב, תכנון והקמת בריכות שחיה ביתיות

 

להלן כל הצעדים הנדרשים לעיצוב ותכנון גינה עם בריכת שחיה בבתים פרטיים.

בחירה חכמה שמתכתבת עם החלל הפנימי והחיצוני

כשהחלום על שחייה ומאגר מים בחצר מתחיל להתגלגל לו, מתחילים לתהות איך באמת מצליחים להגשים אותו אל מול כל פעולות ההקמה הנדרשות והבירוקרטיה. זה הזמן שכדאי יהיה להסתייע בחברה מקצועית שמתמחה בתחום עיצוב ותכנון גינות עם בריכת שחיה ביתית. היא תוכל לעזור בקביעת המיקום בהתאם לכל התנאים בשטח והצרכים של הדיירים, ולהוביל אתכם לבחירה המתאימה לכם ביותר מתוך מנעד האפשרויות שיש כיום. היה ובוחרים בבריכה מבטון, כדאי לבדוק מראש אם ניתן לחפור בחצר בור והאם כל התנאים מסביב מאפשרים זאת ומה נדרש עבור קבלת היתר מהרשות. חברה מקצועית תבדוק את כל המגבלות שיש בגינה, תיקח בחשבון כל צורך שלכם כשהיא מתחשבת בתקציב הקיים ותסייע בבחירה מוקפדת.

סוגי הבריכות הפופולריות ביותר היום

בריכה עילית – אם כל חייכם חלמתם על מאגר מים גדול ועמיד בחצר שלכם, סביר להניח שזו לא תתאים לכם. אולם בנסיבות אחרות היא יכולה להתאים מאוד מאחר ומדובר במתקן מדולרי שבנוי ממבנה קל שניתן לפרק אותו בימות החורף.

בריכת בטון – זו תענה על כל משאלות ליבכם. היא גדולה, נטועה עמוק בקרקע ולכן גם עמידה לשנים ארוכות ומכילה כמות יפה של אנשים. עם זאת, ההקמה שלה בשטח תיארך מעל חודש ימים והיא תאלץ אתכם להשיג עבורה היתר בנייה מהרשות.

מתועשת – גם זו תהייה נטועה בתוך הקרקע, אולם הקירות שלה עשויים מפנל מתועש וכל המבנה שלה הינו חיפוי של PVC בשילוב של בטון. היא תגיע מוכנה היישר מהמפעל וכל שנדרש יהיה למקם אותה.

נציין שעבור כל סוגי הבריכות הביתיות, למעט העילית, נדרש יהיה להשיג תקנות והיתרים לבניית בריכה פרטית מהרשויות.

על אילו היתרים מדובר וכיצד תבצע התהליך?

לאחר שהגעתם להחלטה, ואתם יודעים במדויק היכן יהיה המיקום של הבריכה, מה יהיה הגודל וכיצד היא תהיה מעוצבת, כעת הגיע השלב הפחות כייפי יש להודות, שלב הוצאת היתר, השלב שלמעשה יבטיח לקדם אתכם כמה צעדים לקראת החלום שלכם. הקבלן שתתחברו אליו ישרטט תוכנית מפורטת כשהוא נעזר במהנדס וגם מהנדס אינסטלציה, כשהם מתאימים את כל מאפייני ההקמה בהתאם לחוק העדכני ביותר בנוגע להקמת בריכת שחייה ביתית, ובהתאם לכל דרישה של אותה רשות בה אתם מתגוררים. כדי שתוכלו לתת מענה הולם עבור נותני ההיתר או במידה ותהיו מעוניינים דווקא לחרוג מחלק מהדרישות של אותה רשות, הקבלן יתלווה אליכם וידאג להציג בפני הוועדה ניסוח בקשה לחריגה. במקביל יהיה תהליך קבלת היתר מול מכבי האש, המשטרה וגם איכות הסביבה.

נסכם, שעבור הגשת החלום "הרטוב" הזה נדרש יהיה להתאמץ ולעבור אי אילו מכשולים, אולם, בסוף זה משתלם ולא ניתן יהיה להשוות את זה לימים ארוכים של השתכשכות בבריכה המפנקת שלכם שתדרג את איכות החיים ותעלה את ערך הבית שלכם.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון – מתכנן ומעצב גינות
054-5228882 mailto:eran@omanuthagina.co.il

.