אחרי שצלחה את המשבר הכלכלי ב-2008, כלכלת המדינה המזרח-אירופית ממשיכה לנוע קדימה, ושוק הנדל"ן פורח – בעיקר במרכזי ערי התיירות כמו סוזופול

 

חזרתן של העליות במחירי הדיור, שנתמכת בפרסומים האחרונים של הלמ"ס, לצד סקירות המצביעות על עליית מחירי הנדל"ן המסחרי, הן בשורות לא טובות עבור כלל המשקיעים הישראלים. בעלי ההון הצנוע יחסית שמבקשים להשקיע את כספם בנדל"ן נדחקים אט-אט משוק הנדל"ן המקומי אל שווקים "נוחים" יותר, לרוב במזרח אירופה, שם כוח הקנייה שלהם מאפשר הזדמנויות רווחיות. בין מדינות "הגוש המזרחי" לשעבר מתבלטת בשנים האחרונות בולגריה, המציגה יציבות כלכלית מרשימה ובעיקר – נהנית מתחזיות צמיחה אופטימיות לשנים קדימה וגם נמצאת בתוך השוק האירופי המשותף.

חברת הייעוץ העסקי ארנסט אנד יאנג הכריזה על בולגריה כעל המדינה בעלת הכלכלה המפותחת והיציבה ביותר במזרח היבשת. היא דירגה את המדינה במקום השלישי באירופה מבחינת אטרקטיביות למשקיעים, וציינה כי היא עתידה להיות המרוויחה הגדולה ביותר מהשלכות הברקזיט, כשמוסדות פיננסיים ועסקים רבים עוזבים את האי הבריטי ומבקשים לקבוע את משכנם בבולגריה.

הודות למדיניות כלכלית זהירה ומבוקרת, בולגריה היתה בין המדינות הבודדות אשר לא נפגעו מהמשבר העולמי שהתרחש ב-2008. כלכלתה ממשיכה לגדול בקצב קבוע, ולהדביק את הפער מול יתר מדינות האיחוד האירופי באופן אשר בא לידי ביטוי בעליית איכות החיים וגובה ההכנסה למשק בית. -OECD ל-2018 הציג נתוני שיא לתמ"ג הבולגרי מאז 2007, עם עלייה של 5.1% לעומת השנה הקודמת.

דו"ח האיתנות הכלכלה הבולגרית והעלייה ברמת החיים של תושביה משפיעים באופן טבעי גם על שוק הנדל"ן הבולגרי, ובפרט בערים הגדולות ובמיוחד בעיר סוזופול .

המשקיעים בונים על בולגריה

בולגריה כולה נהנתה בשנתיים האחרונות מפריחה בשוק הנדל"ן למגורים, ומעלייה בביקוש הן לנכסים לרכישה והן לשכירות. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הבולגרית, ב-2018 מספר היתרי הבנייה שהונפקו עלה ב-3.3% לכ-250 אלף, ומספר התחלות הבנייה עלה ב-7.7% לעומת 2017. נתון מעניין נוסף נוגע לכמות יחידות הדיור שבנייתן הושלמה. זו עלתה ב-2018 ב-3.8%, כאשר יותר משליש מהן נבנו על ידי משקיעים פרטיים.

במהלך השנים האחרונות גדל גם שוק השכירות במדינה, ועל כן דירות להשקעה קורצות כיום יותר מתמיד עבור משקיעים בינלאומיים. על פי מחקר שערך אתר ייעוץ הנדל"ן גלובל פרופרטי גייד, העלויות של דירות אלה בעיר כמו סוזופול נעות בטווח של 100-130 אלף דולר, ויכולות להניב תשואות ברוטו של 7% ויותר.

על קו נתב"ג-בולגריה

"אנו עדים לתנועה ערה של משקיעים ישראלים בבולגריה מכל הסוגים, בעיקר בערי התיירות כמו סוזופול ", אומרת האוול-טוקר – ילידת בולגריה, המעורה בסצנת ההשקעות הזרות במדינה ומלווה יזמים ומשקיעים פרטיים הפועלים בה. "אני מדברת בעיקר על עיר כמו סוזופול , המהווה מרכז תיירותי גדול.

לדבריה, לא מעט ישראלים מזהים במדינה הזדמנויות נדל"ניות – אף בהיקפים גדולים יותר מאשר רכישת דירה אחת להשקעה. "ישנם יזמים, חברות או קבוצות רכישה אשר מאתרים פרויקטים בשלבי בנייה מוקדמים, וקונים מספר רב של דירות בשלב הפרה-סייל, במחירים משתלמים במיוחד.

הפרויקט הגדול והמדובר ביותר בסוזופול נמצא חצי שעה נסיעה משדה התעופה הבן לאומי והינו במיקום מושלם מרכזי ושקט במקום המבוקש ביותר בעיר . המלון נמצא בסמיכות לכל האטרקציות המרכזיות. המקום משקיף לנוף ים פנורמי .

הקומפלקס הינו ייחודי ושונה מאחרים. הוא נראה כלפי חוץ כמלון 5 כוכבים, אך למעשה מדובר בקומפלקס מגורים פרטי ויוקרתי המיועד לתושבי חוץ. המבנה מעוצב כארמון מלכותי ומצויד בכל המתקנים המודרנים כדי להעניק חופשה חלומית.

המתקנים במקום באים כסטנדרט, דבר המבטיח חופשה בלתי נשכחת גם כאשר אתה מעוניין לבלות את זמנך בתחומי הקומפלקס. ניתן להתחיל את הבוקר במועדון הכושר הפרטי , לנוח בבית המרחץ בסגנון טורקי או להירגע באמצעות מסאז בחדר הטיפולים.

עד כה נמכרו בפרויקט מאות יחידות דיור ונשארו רק כמה דירות בודדות לסיים את שלב המכירה.

בפרויקט הייחודי ישנם: לובי מפואר עם קבלה 24 שעות, מסעדה עם גינת קיץ , פאב/בר, בריכה, ספא בסגנון טורקי, חדרי טיפולים, מועדון כושר מודרני, מרתף יין פרטי, שמירה ומצלמות אבטחה 24 שעות ביממה, חניה פרטית, שתי מעליות מפוארות .

הדבר החשוב ביותר בפרויקט זה שהקונים מקבלים תשואה מובטחת של 10% למשך שנתיים ולאחר מכן התחייבות לתשואה ו/או רווחים גבוהים מתפעול המלון לאורך כל החיים.

Sea palace

לפרטים יש לשלוח הודעת ווטסאפ ונהיה איתכם בקשר בהקדם . מספר הדירות שנשארו הינן בודדות:

RE/MAX supreme

03-5080702, 054-6371736