הוצאת רישיון עסק יכול להיות עסק רציני לפעמים. מדובר בתהליך בירוקרטי ומסועף שלעתים גוזל זמן רב ולא מעט כאב ראש. בין הגשת הבקשה להמצאת המסמכים והאישורים, רבים עלולים למצוא את עצמם מתוסכלים ומיואשים אל מול ההליך, שעשוי לפעמים להימשך גם שנתיים. מצב כזה עלול להביא את המבקשים ברישיון עסק להזנחת ההליך, לוויתור ואף במקרים אחרים לפעילות לא חוקית של עסק ללא רישיון. פעילות כזו היא עבירה פלילית שעתידה לגרור ענישה כספית ואף מאסר, ולסגירה מידית של העסק.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

צו רישיון עסק נועד על מנת להבטיח שעסק יפעל בצורה הטובה ביותר עבור בעליו ועבור קהל המשתמשים בשירותי העסק וסביבתו. אין מדובר רק בחובה מטעם החוק, רישיון עסק מעניק לעסק צביון מוסרי המעיד כי בעסק המדובר מתקיימים התנאים והדרישות לשמירה על בטיחותם ובריאותם של הציבור ושהוא אכן פועל כחוק. זאת הסיבה אגב, שיש להציג את רישיון העסק במקום נראה לעין.

קיימים ארבעה סוגי רישיון עסק שניתן לקבל והם משתנים בהתאם לסוג העסק ופעילותו, כאשר ההבדל ביניהם הוא לרוב במשך תוקף הרישיון. יש רישיון עסק שניתן לצמיתות, קיים רישיון עסק תקופתי הניתן לתקופה של עד חמש שנים אשר בסופם יש לבצע תהליך חידוש רישוי, רישיון זמני תקף לפחות משנה, ורישיון נוסף הנקרא היתר זמני שניתן לעסק המאושר לפעילות ועתיד לקבל רישיון- היתר שלא יעלה על תקופה של שנה.

תהליך הוצאת רישיון עסק כולל מספר שלבים. בעיקרון, רוב ההליך הוא למעשה הגשת בקשות למידע, הכנת מסמכים, בקשות לאישורים, המתנה למענה מהרשויות המקומיות, ביצוע הדרישות והגשה מחדש וחוזר חלילה. מדובר בהתעסקות עם המון טפסים, שימוש בידע נרחב, טרחה וצורך בהרבה אורך רוח.

על מנת לקצר תהליכים ולהימנע מההתעסקות הבירוקרטית הזו, ניתן לפנות לחברות שמטרתן לתת שירות למבקשי רישיון עסק. חברות כאלה אשר עוסקות במתן שירות כזה פועלות תוך היכרות מעמיקה עם מגוון התחומים הנדרשים לכך. הם מבצעים במקומכם את כל ההליך, מעניקים ליווי מקצועי, משמשים כמתווכים ביניכם לבין הגורמים המוניציפליים והממשלתיים הנוגעים בדבר, ובכך חוסכים לכם זמן וטרחה, ובעיקר מעניקים לכם שקט נפשי.

המומחים בהוצאת רישיון עסק יוכלו להתריע בפניכם טרם הגשת הבקשה לרישיון, על ליקויים וקשיים העלולים לעכב את התהליך לקבלת הרישיון ולהציע פתרונות לפי צורכי העסק, וכך להימנע מבעוד מועד מסירוב לבקשה. הם אלו שידאגו להכין מסמכים ואישורים נדרשים, להגיש אותם, לבצע בדיקה של הנכס ולקבל אישורים של מהנדס וכיבוי אש, לקבל ייעוץ תברואתי במידת הצורך ובעצם לדאוג לכל מה שהעסק שלכם צריך כדי לקבל את הרישיון המיוחל ביעילות ובמהירות. יש לכך חשיבות רבה להקמת עסק חדש וכמו שאנחנו לא ממהרים לקחת משכנתא מבלי להתייעץ עם מומחים למשכנתאות, כך גם בבואנו להקים עסק חדש.