לפני שתתחילו לבצע חיפושים ברשת היכן לרכוש מצבר חדש, הכנו לכם מדריך מסודר שיעזור לכם להבין איזה מצבר בדיוק צריך להיות מורכב לכם ברכב, כמה אתם אמורים לשלם ואיזה חברות מציעות לכם אתם המצבר הטוב ביותר, שיהיה עמיד לאורך שנים. אז איך נדע איזה מצבר לקנות? הכל בהמשך!

כלים

 

לכולנו קרה שהגענו לרכב, ניסינו להתניע וגילינו שהרכב מושבת ולא מגיב. זה יכול לתפוס אותנו בבוקר שאנחנו יוצאים לעבודה, בערב שאנחנו מסיימים אימון כושר או בכל סיטואציה אחרת שעלולה לגרום לנו למפח נפש ועיכובים רבים. בכדי שנרכוש את המצבר שיתאים לסוג הרכב שלנו, אנו צריכים להבין איזה מצבר מותאם לסוג הרכב שלנו, מה המחירים וממה הם מושפעים (לדוגמא מספר חודשי אחריות שתקבלו על המצבר) ואיזה מצבר הכי יתאים לרכב שלי ויחזיק לנו לאורך שנים.

איך מתבצע החלפת מצבר?

כאשר יחליפו לכם את המצבר, יצטרכו לבצע לפניי ההחלפה בדיקה למצבר הישן, בכדי לוודא לפני הבעיה האמיתית ולא בעיה אחרת של טעינה או זליגת חשמל שנובעת מצרכן אחר ברכב. במידה והמצבר יוצא תקול בבדיקה, יש לבקש מהמתקין לבצע גיבוי למערכת החשמל ברכב.

למה חשוב לבצע גיבוי ברכב לפני שמבצעים החלפה של מצבר?

גיבוי זהו תהליך שקורה בעת החלפת המצבר, בכדי שהמערכות שברכב לא יתאפסו ולא יגרם נזק למחשבי הרכב, לשעון, לתחנות הרדיו וכדומה. מין הסתם, אנחנו רוצים שהרכב יישאר כפי שהיה לפני שביצענו החלפה של המצבר. זוכרים שבעבר היינו משתמשים בטלפונים בהם היה סוללה שאינה מובנית ויכלנו להוציא אותה מהמכשיר? כאשר היינו מוציאים את הסוללה, הטלפון היה עובר סוג של איפוס וכך גם ברכב מתאפסים הצרכנים, לכן חשוב לשים לב שהמתקין יהיה מקצועי וידע לבצע את הגיבוי לפני ההחלפה של המצבר הישן בחדש.

בדקו איזה מצבר מותאם לרכב לפי הוראות היצרן

כאשר אנו נרצה להבין איזה מצבר מתאים לרכב שלנו, נוכל להסתכל בהוראות של היצרן או לבדוק מה המצבר שמורכב לנו כיום. המצבר צריך להיות מותאם לגודל ולמבנה של הרכב ולהתאים מבחינת הקיבולת אמפר. מצבר לקיה פיקנטו לדוגמא, דורש קיבולת של 40 אמפר לעומת מצבר למאזדה 3, שהוא כבר דורש קיבולת של 60 אמפר.

הזמינו שירות עד בית הלקוח שיחסוך לכם זמן וכסף רב

רוב האוכלוסייה לא מודעת לשירות שפרץ לחיינו בשנים האחרונות, שירות החלפת מצבר עד בית הלקוח, שנחשב זול משמעותית ממוסכים ומשירותי גרירה ודרכים. מתקין מקצועי יגיע עד אליכם, יבצע החלפת מצבר לרכב שלכם תוך דקות ספורות ולאחר בדיקה מקיפה בה ווידא שזוהי אכן הבעיה. בכך אתם חוסכים זמן יקר שתוכלו לבזבז בהמתנה במוסך או לשירותי חילוץ וחוזרים במהרה לשגרה שלכם.