כיום כמעט ואין מוצר שלא ניתן לזייף, משטרות ועד תיקים ותכשיטים, לכל מוצר יש העתק בשוק החופשי שנראה בדיוק כמו המקור, כאשר רק חדי העין או המבינים ביותר ימצאו את ההבדלים הקטנים שמבודדים את האקסקלוסיבי מהמזויף.

כלים

 

לכן אין זה פלא שכמות זיופי שעוני היוקרה היא עצומה. אבל אם חשוב לכם לקבל את הדבר האמיתי ללא פשרות, עדן שעונים מסבירים כיצד לדעת שהשעון שלכם מקורי באמת.

זהירות, זיוף

קנייה של שעון יד נחשבת כיום לקנייה מחושבת, ממש כמו זו של תכשיטים חדשים. שעונים טובים ממותגי העלית עולים בהתאם ולכן רוב האנשים לא יתעמקו בפרטים, מתוך הבנה כי המחיר הגבוה מעיד בהכרח על טיבו של המוצר. אלא ששעונים מזויפים הרבה פעמים אינם מוצגים ככאלה וכך אתם עשויים ליפול על "מאכר" שמבקש למכור לכם זיוף במחיר המלא של השעון המקורי.

אז כיצד בודקים שהשעון מקורי?

כלל האצבע בבדיקות הללו קובע שעליכם להתייחס לשעון שראיתם בחשדנות מסוימת, כמו לשטר מזויף. כמובן שצריך לבדוק את השעון מכל צדדיו ולזהות סימנים מתאימים. אם הזמנתם את השעון באינטרנט, עשו זאת ברגע שהחבילה תגיע אליכם. התחילו מהקופסה – האם מדובר בקופסה מיוחדת או שנראית יוקרתית? האם החומר שלה קשיח ואיכותי? לפעמים בשלב זה כבר תבינו לבד שבפנים מחכה לכם זיוף ולכן זהו סינון די יעיל.

בדיקת הקופסה החיצונית

אם פתחתם את הקופסה, הביטו על הכרית שבה השעון מונח. האם היא רכה, מלטפת ואפילו בעלת תחושה של כרית נוצות? או שמדובר בכרית שלא מחזיקה היטב את השעון והמגע שלה סינתטי יותר? בנוסף, בדקו האם השעון הגיע עם דברים נוספים. שעוני יד לגברים ונשים ממותג יוקרתי מוכר מתקבלים עם חוברת הוראות, ברקוד וניילון הגנה.

בדיקת שם המותג/ הלוגו/ החתימה האופייניים

כעת הסתכלו על שמו של המותג על גבי השעון ונסו להבין האם אתם מזהים הופעה של אותיות ברורות, כולל רווחים קבועים בין האותיות. אם ראיתם אותיות מחוברות או שמופיעות שלא כמו הלוגו המקורי של אותה החברה, ייתכן שמדובר בשעון מזויף. בנוסף, תאריך שמוצג לא קריא או שאיננו נמצא במדויק במרכז השעון, מעיד על אותו הדבר.

מה קורה אם השעון איננו מקורי?

שעוני יוקרה מסמלים כיום כוח, מעמד, סטטוס ואלגנטיות. כאשר הם מתבררים כזיוף, בעלי השעון החדשים נכווים פעמיים – גם מהאילוץ שבקבלת שעון בלתי רצוי וגם מההשקעה הכספית שירדה לטמיון מבלי שהם הצליחו למנוע זאת. כמובן שעל פי החוק ניתן להחזיר את מה שרכשתם עד 14 ימים, אך לחנות הזו כבר לא תרצו להגיע.

לסיכום,

בדיקת שעוני יוקרה מצריכה מעט קפדנות וחדות מחשבה, אך היא איננה מורכבת במיוחד. ככל שקיימים יותר סממנים לכך שמדובר בסחורה מוקפדת ואיכותית, כך סביר להניח שהשעון שאתם מתעניינים בו עומד להיות בדיוק הרכישה הבאה שלכם.