בקרב ישראלים רבים, המונח 'בריכה פרטית' עלול להישמע רחוק ובלתי מושג. כיום גובר הביקוש בשוק להתקנת ובניית בריכות מכל הסוגים בבתים פרטיים. היתרון הגדול ביותר בבניית בריכות פרטיות, הוא האפשרות ליושבי הבית ליהנות מפרטיות מירבית בעת שימוש בבריכה. יתרון זה הוא רק חלק משלל היתרונות שקיימים בבניית בריכה פרטית.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

משפחות רבות שאינן גרות בשטח על פני קרקע האדמה, מעוניינות בבניית בריכות במרפסת גג. אופנה טרנדית זו שהייתה בעבר מיועדת בעיקר לאנשים עשירים, מוצעת כיום לכל אדם אשר רוצה לבנות בריכה במרפסת ביתו, על גג הבניין או בפנטהאוז.

עם בואו של הקיץ, משפחות רבות פונות לייעוץ אצל מהנדסי בנייה כדי לברר האם כדאי להם לבנות בריכה במרפסת גג או בדירת פנטהאוז, מה ההליך מצריך מהם והאם הם יכולים להגשים את חלומם? המהנדס שתשכרו יגיע על מנת לבחון את המקום הרצוי על פי התוכניות ההנדסיות של הבניין וכך הוא יוכל להגיע למסקנה האם ניתן לבנות בריכת שחייה על תקרת הבטון.

סיכונים בבניית בריכה על מרפסת גג – אתם חייבים יועץ

שימו לב כי קיימים סיכונים בהתקנת בריכות שחייה על תקרת בטון ולכן יש חובה להשתמש בייעוץ של קונסטרוקטור, על מנת לקבל חוות דעת מקצועית לבניית הבריכה והתקנתה. דעו שקיים עומס ספציפי של משקל שיכול להימצא מעל תקרת בטון בהתאם לבניין בו אתם גרים ולתכניות ההנדסיות שלו. שימו לב כי אם אתם מחליטים לבנות בריכת שחייה בבניין מתוכנן או שטרם נבנה, חישוב הבריכה יכול להיכנס ולהיות מותאם בקלות לעומסים הנדרשים.

חישוב עומס המשקל הכולל את מי הבריכה הוא יחסית קל, כל סנטימטר מים שווה ל-10 קילוגרם למטר מרובע, כך שלדוגמא בבריכה שהעומק הוא מטר אחד, משקל המים יעמוד על כ- 1000 קילוגרם, וכל זה ללא תוספות משקל מבנה הבריכה עצמה. דוגמא נוספת, משקל בריכה מבטון עומד על כ-1500 קילוגרם למטר מרובע ללא מים לעומת בריכת פיברגאלס אשר בדרך כלל נעה בממוצע סביב ה-50 קילוגרם למטר מרובע, לכן סוג הבריכה גם נכנס לתוך השיקולים.

כמו כן, חדר המכונות חשוב מאוד בתהליך בניית בריכה במרפסת גג. הוא כולל בתוכו מסנן חול, משאבת מים, צנרות שונות, מערכות בקרת חומרים של כלור וחומציות המים. חדר זה צריך להיבנות מתחת למפלס מי הבריכה, ולצורך זה מותקן בו מפוח איוורור השומר על תחלופת האוויר ומניעת היווצרות של לחות. חדר זה משמש כמעין לוח הפיקוד של הבריכה ובו ניתן לשלוט על כל המאפיינים של הבריכה.

לסיכום, בניית בריכת שחייה על הגג מהווה פתרון יעיל לאנשים שאינם גרים בבית קרקע ומעוניינים להנות ממתקן כזה בביתם. אם אתם מתכננים לרכוש דירה בבניין רב קומות או בפנטהאוז תשמחו לשמוע שכיום תכנון של בניית בריכות שחייה נכנס בתוך המפרט הסטנדרטי.

למידע נוסף היכנסו לאתר - https://www.pool-experts.co.il