עורכי דין בישראל, העוסקים בדיני משפחה, מטפלים בתיקי גירושין רבים. הקושי הגדול עמו נאלצים בני הזוג להתמודד במסגרת גירושין, הוא הצורך לקבל החלטות ראציונליות, בשעת משבר.

 

עו"ד גירושין מטפל בעיקר בפן המשפטי של הליך הגירושין, כאשר המטרה המשפטית היא הסכם גירושין. אולם, פרידת בני הזוג הוא בראש ובראשונה, משבר רגשי שנגרם עקב פירוק התא המשפחתי.

לפיכך, מתקשים מרבית הזוגות לקדם את הליך הגירושין מבחינה פורמאלית, משפטית, ללא התמודדות עם הפן הרגשי. גישור בגירושין מתייחס לשני האספקטים גם יחד: רגשי ופורמאלי ומאפשר לבני הזוג, לתקשר זה עם זו, באופן אשר מאפשר בניית הסכם גירושין לשביעות רצון שני הצדדים.

על הליך הגירושין בישראל

בית המשפט לענייני משפחה הוא הערכאה המוסמכת לדון בסוגיות משפטיות שונות הקשורות למשפחה. אולם, כאשר מדובר על הליך גירושין, נכנס לתמונה גם בית הדין הרבני. מתן הגט נמצא בסמכותו הבלעדית של בית הדין הרבני אך כל שאר ענייני הגירושין, נמצאים בסמכות מקבילה של שתי הערכאות.

יוצא אפוא כי משרד עורכי דין המטפל בתיקי גירושין, מתמודד בכל תיק ותיק, עם מרוץ הסמכויות, שכן, הראשון מבני הזוג, אשר מגיש תביעתו לאחת מן הערכאות, רוכש לה בעצם את הסמכות לדון.

מרוץ הסמכויות, מקשה מאוד על ניהול הליך הגירושין הן מהבחינה המשפטית והן מהבחינה הרגשית. לפיכך, עו"ד גירושין, ינסה להימנע מהתדיינויות בערכאות, על ידי חתימה על הסכם גירושין בין בני הזוג.

הליך הגישור, מסייע לקדם את המטרה הזו של הסכם גירושין ועל כן, עורכי דין בישראל, מפנים במקרים רבים, את הלקוחות להליך של גישור. ראה בהרחבה https://www.todivorce.co.il/

מהו הליך גישור גירושין?

הגישור הוא אמצעי ליישוב סכסוכים, אשר מהווה למעשה תחליף לערכאות השיפוטיות. הליך זה שונה מאוד מן ההליך השיפוטי ועל כן, עורכי דין בישראל, ממליצים מאוד על הליך הגישור:

הליך בלתי מחייב – בכל שלב של הליך הגישור, יכול מי מהצדדים להחליט כי הוא אינו מעוניין להמשיך וכך, חוזרים הצדדים לדיון בבית המשפט.

אופיו החופשי של ההליך – הגישור מתנהל בצורה חופשית מאוד ונותן מקום גם לפן הרגשי של הסכסוך. זו הסיבה מדוע משרד עורכי דין המטפל בגירושין, ימליץ על גישור, שכן התייחסות למשבר הרגשי בו נמצאים הצדדים, הוא הכרחי לשם גיבוש הסכם גירושין.

פתרונות יצירתיים – המגשר אינו כבול לסדרי דין וראיות, כפי שכבולים בתי המשפט. עובדה זו מאפשרת לו להציע פתרונות יצירתיים למחלוקות בין הצדדים.

עו"ד גירושין – האם ימליץ על גישור?

בכל סכסוך משפטי, ישנם אינטרסים מנוגדים, אולם בסופו של יום, יש ליישב את המחלוקת ולהגיע לפתרון המקובל על שני הצדדים.

כאשר מדובר בצדדים זרים, מנהל משרד עורכי דין, משא ומתן משפטי וכלכלי בלבד. אולם, בהליך גירושין, הצדדים הם בני זוג ולכן, אין המדובר רק באינטרס משפטי – כלכלי, אלא גם בצרכים רגשיים, שלא ניתן להתעלם מהם.

כל עו"ד גירושין, יסכים כי הדרך הקצרה ביותר לסיום הליך גירושין, הוא הסכם גירושין. על מנת להגיע אליו, צריכים בני הזוג לנהל משא ומתן אפקטיבי ולהגיע להסכמות. למותר לציין כי לא ניתן לעשות זאת, ללא טיפול בפן הרגשי של הליך הגירושין. לפיכך, עו"ד גירושין ימליץ לבני הזוג על הליך של גישור, המתייחס לפן המשפטי והרגשי גם יחד ומאפשר לבני הזוג לבנות הסכם גירושין מוצלח.

יתרונותיו הרבים של הליך הגישור, רלוונטיים מאוד להליך הגירושין. אופיו של הגישור מאפשר לתת מענה לפן הרגשי של הגירושין, לצדו של הפן המשפטי ולפיכך, עורכי דין בישראל, ממליצים על גישור בגירושין.